СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ОХОРОНИ КОРДОНУ В КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2019-1/17-28Ключові слова:
підготовка, модель, фахівці з охорони кордону, країни Європейського Союзу.Анотація
В статті надано обґрунтування структурно-функціональної моделі підготовки фахівців з охорони кордону в країнах ЄС. Розроблена модель є узагальненням моделей підготовки персоналу прикордонної поліції та інших прикордонних відомств, відображає концепцію підготовки європейських прикордонників і, на основі виявлених тенденцій підготовки фахівців цього профілю, уможливлює створення оптимального варіанту організації підготовки українських прикордонників. Автором було проведено аналіз можливості використання цього досвіду з метою його впровадження в систему професійної підготовки персоналу прикордонного відомства України.
Посилання
Bloshchynskyi, I.(2017). Enhancement of cadets’ practical training at the NationalAcademyof the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi. Science and Education. Vol. 4. 5–10 (in English)
Asiamov, S.V., Mirazov, D.M., Tadzhiev, A. A., Yakubov, A. S. (2010). Polytsyya zarubezhnykh stran: systema orhanyzatsyy y opyt professyonalʹnoy podhotovky kadrov: Uchebnoe posobye [Police of foreign countries: the system of organization and experience of professional training of personnel: manual]. T.: Publishing house "Fan va texnologiya". - 452 p. (in Russian).
Tovkanets, G. (2015). Tendentsiyi rozvytku yevropeysʹkoyi vyshchoyi osvity na pochatku XXI stolittya [Trends in the Development of European Higher Education at the Beginning of the 21st Century]. Scientific herald of Mukachevo State University. Series "Pedagogy and Psychology". Issue 1 (1). 28-33 (in Ukrainian).
Kondratska, G. (2012). Pedahohichni umovy formuvannya profesiyno-movlennyevoyi kulʹtury maybutnikh fakhivtsiv iz fizychnoho vykhovannya ta sportu v umovakh navchannya u VNZ [Pedagogical conditions for the formation of professional language culture of future specialists in physical education and sports when studying at universities]. Physical education, sports and culture in modern society: Sb. sciences Volyn un-tyLutsk, No. 4 (20). - P. 82 (in Ukrainian).
Fitsula, M.M. (2010). Pedahohika vyshchoyi shkoly: navch. posibnyk [Pedagogy of higher education: Manual] K.: Academic Edition. - 456 pp. (in Ukrainian).
Barteneva, I.O., Bogdanova,I.M., Buzhina, I.V., (2002). Pedahohika vyshchoyi shkoly: navch. posibnyk. [Pedagogy of higher education: Manual].Odessa: KDDPU Ushinsky. - 344 pp. (in Ukrainian).
Romanov, E.V. (2001). Teoryya y praktyka professyonalʹnoy podhotovky uchytelya tekhnolohyy y predprynymatelʹstva: Monohrafyya. [Theory and practice of vocational training of technology teacher and entrepreneurship: Monograph].Magnitogorsk: MAGU. - 245 p. (in Russian).
Nychkalo, N.G. (1999). Suchasna vyshcha shkola: psykholoho-pedahohichnyy aspekt :monohrafiya. [ContemporaryHigh School: Psychological-Pedagogical Aspect: Monograph]. K.: VIPOL. - 450 p. (in Ukrainian).
List of Profiles of border guards and other relevant staff to be made available to the European Border and Coast Guard Teams. Available at: https://polisen.se/contentassets/ce37f1910a674fe98a8cdefc73b50f3a/mb-decision-38-2016-ebcgt-profiles.pdf (in English).
Balendr, A. (2018). Current Status and Prospects for the Quality Assurance in Border Guards Training: European Experience, Comparative Professional Pedagogy, 8(4), 20-25. doi: https://doi.org/10.2478/rpp-2018-0049. (in English).
Common Core Curriculum for Border Guard Basic training in the European Union (2012).Warsaw,Poland: Rondo ONZ 1. (in English).