http://znp-vo.nuou.org.ua/issue/feedВійськова освіта2024-07-18T11:03:47+03:00Vitalii Rakhmanovnuou_str@ukr.netOpen Journal Systems<p>Збірник наукових праць Національного університету оборони України </p>http://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307478МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК РОЗВИТКУ ІСТОРИЧНИХ ЗНАНЬ КУРСАНТІВ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО- УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ 2024-07-01T15:10:00+03:00Юрій Бураковburakov04@ukr.netПавло Проховникburakov04@ukr.net<p>Статтю присвячено дослідженню проблематики актуалізації педагогічної <br>спрямованості діяльності музеїв Збройних Сил України з військово-патріотичного виховання <br>курсантів вищих військових навчальних закладів. На прикладі музею Національної академії <br>сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного пропонуються шляхи впровадження <br>музейної педагогіки у військово-освітній процес під час викладання окремих фахових <br>навчальних дисциплін. Зазначається, що з початком російської агресії проти України <br>діяльність військових музеїв набула особливої ваги, вони стали одними з центрів <br>інформування військовиків та громадян про події російсько-української війни, а також їх <br>національно-патріотичного виховання.</p>2024-07-02T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307485КОУЧИНГ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРА-ЛІДЕРА 2024-07-01T15:46:49+03:00Андрій Вітченкоvon4@ukr.net<p>Статтю присвячено актуальній проблемі вдосконалення системи професійної <br>підготовки офіцера-лідера з використанням технології коучингу. <br>Проаналізовано теоретико-технологічні підходи до використання коучингу у вищій <br>професійній освіті, висвітлено результати емпіричних досліджень з питань лідерської <br>підготовки слухачів вищих військових навчальних закладів, з’ясовано наявність суттєвих <br>розходжень у поглядах і підходах до вирішення порушеної проблеми. Запропоновано авторське тлумачення лідерського коучингу, уточнено його провідні ознаки та функції, розроблено алгоритмізовану коучингову модель для лідерських курсів вищих військових навчальних закладів. Визначено умови підвищення якості професійної підготовки офіцера-лідера на основі коучингової освітньої стратегії.</p>2024-07-02T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307490ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ВІЙСЬКОВО-ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА КАФЕДРАХ ВІЙСЬКОВОЇ ПІДГОТОВКИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ2024-07-01T16:11:44+03:00Анатолій Дерев’янчукvon4@ukr.netАндрій Наливайко von4@ukr.netДмитро Чопа von4@ukr.net<p>Статтю присвячено питанням модернізації викладання військово-технічних дисциплін <br>на кафедрах військової підготовки в умовах воєнного стану з метою забезпечення якісної <br>короткострокової підготовки майбутніх військових фахівців. Запропоновано спрощену <br>модель прискореної підготовки майбутніх офіцерів, дієвість якої підтверджена <br>результатами педагогічних експериментів, в яких брали участь студенти, що навчаються на <br>кафедрах військової підготовки закладів вищої освіти.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307497ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ВІЙСЬКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ 2024-07-01T16:45:07+03:00Андрій Зельницькийvon4@ukr.netОлег Заболотнийvon4@ukr.netНадія Шабатінаvon4@ukr.netСергій Вавіловvon4@ukr.net<p>У статті на основі аналізу вітчизняних та закордонних наукових досліджень <br>розглянуто певні теоретичні аспекти моделювання та підходи до розроблення структурно-<br>функціональної моделі системи військової підготовки (далі – СВП) різних категорій громадян <br>України відповідно до сучасних потреб сил безпеки і оборони з врахуванням впливу на <br>функціонування СВП постійно змінюваних у часі й просторі зовнішніх та внутрішніх <br>чинників.</p>2024-07-02T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307565СТРУКТУРА ТА ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У СИСТЕМІ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ: ДОСВІД ПРОВІДНИХ КРАЇН СВІТУ ДЛЯ УКРАЇНИ 2024-07-02T09:25:55+03:00Володимир Карпенкоvskarpenko88@gmail.com<p>У статті проведено аналіз організаційних структур та особливостей проведення <br>наукових досліджень у системі міністерств оборони провідних країн, таких як Велика <br>Британія, Німеччина та США. Особливу увагу приділено ієрархічній структурі та порядку <br>проведення наукових досліджень у системі міністерств оборони розглянутих країн. Розкрито <br>умови які впливають на ефективність наукових досліджень в арміях передових країн світу та <br>визначено, що фінансова підтримка держави та взаємодія наукових установ міністерства <br>оборони з цивільними навчальними закладами та підприємствами приватного бізнесу <br>підвищує рівень та ефективність наукових результатів, що сприяє конкурентоспроможності <br>у галузі науки міністерства оборони з іншими міністерствами.</p>2024-07-02T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307575АНАЛІЗ ВПЛИВУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ 2024-07-02T13:02:42+03:00Владислав Киваvon4@ukr.netГанна Бабічеваvon4@ukr.netІгор Кулинич von4@ukr.netКатерина Войтехvon4@ukr.netСергій Сторожукvon4@ukr.net<p>Інтеграція сучасних інформаційно-комунікаційних технологій є умовою змін <br>консервативних підходів обрання форм та методів навчання у закладі вищої освіти. При <br>цьому, суб’єкти (об’єкти) закладу вищої освіти стають свідками помітних змін пов’язаних з <br>інтеграцією інформаційно-комунікаційних технологій в їх освітній процес. У цьому контексті <br>як викладачі, так і слухачі змушені змінити свої консервативні підходи щодо суб’єкт-<br>суб’єктної взаємодії в межах освітнього процесу (діяльності) та з’ясувати нові затребувані <br>компетентності, які їм необхідні для виконання своїх обов’язків в межах освітньої діяльності <br>закладу вищої освіти.</p> <p>Очевидно, що для викладачів закладів вищої освіти першочерговим завданням має стати набуття знань, умінь та навичок щодо застосування інформаційно-комунікаційних технологій в їх освітній діяльності. Окрім того, викладачі мають донести до слухачів нову концепцію лідерства сучасної особистості через призму інформаційно-комунікаційних технологій, які де-юре та де-факто мають стати складовим елементом культури буття будь-якого суб’єкта. <br>До того ж керівники вищих навчальних закладів мають стати прикладом технологічного лідерства (застосування інформаційно-комунікаційних технологій), що буде позитивним поштовхом для їх підлеглих – викладачів та слухачів, які мають бути готові до викликів та потреб XXI століття. <br>Відтак, у статті проведено аналіз впливу інформаційно-комунікаційних технологій на <br>освітній процес закладу вищої освіти, що є вкрай актуальним питанням для дослідження в <br>умовах пошуку шляхів підвищення ефективності його функціонування.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/307604КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ ВІЙСЬКОВОГО КЕРІВНИКА ОПЕРАТИВНОГО РІВНЯ 2024-07-02T13:31:51+03:00Дмитро Кисленкоvon4@ukr.net<p>У статті проаналізовано критичне мислення в діяльності військового керівника <br>оперативного рівня. Досвід видатних полководців, від античності до наших днів, підкреслює кореляцію між успіхом їхніх військових кампаній та рівнем розвитку критичного мислення.</p> <p>За результатами анкетування, було встановлено, що 92 % респондентів регулярно використовують аналітичні здібності для оцінки військових ситуацій. Водночас, 87 % опитаних підкреслили значущість критичного мислення для адаптації до швидкозмінних умов, що демонструє важливість гнучкості та швидкості реакції на нові виклики. Крім того, 78 % керівників вказали на необхідність критичного осмислення інформації для ідентифікації загроз та можливостей, що свідчить про ключову роль аналітичного мислення у військовому управлінні. Близько 85 % учасників дослідження підтвердили, що критичне мислення сприяє ефективнішому прийняттю рішень, тоді як 90 % анкетованих погодились, що ці навички допомагають у розробці та адаптації стратегічних планів. Важливо зазначити, що 95 % респондентів вважають критичне мислення незамінним для успішного вирішення нестандартних завдань, що підкреслює його фундаментальну роль у забезпеченні оперативної гнучкості та адаптивності. Також 80 % опитаних відзначили покращення комунікації та взаємодії з підлеглими та колегами завдяки застосуванню критичного мислення.</p> <p>Наукова новизна дослідження полягає в комплексному підході до аналізу впливу <br>критичного мислення на діяльність військових керівників оперативного рівня, а також у <br>визначенні цього мислення як фундаментальної компетенції, необхідної для адаптації до <br>змінних умов сучасного бойового простору. Вперше встановлено кількісні показники, що <br>відображають роль критичного мислення у вирішенні специфічних завдань військового <br>управління, зокрема його вплив на ефективність прийняття рішень, стратегічне планування, <br>адаптацію до швидкозмінних умов та вдосконалення міжособистісної комунікації. <br>Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вони <br>можуть бути використані для розробки та вдосконалення навчальних програм для військових керівників, спрямованих на розвиток навичок критичного мислення, що є необхідним для успішного вирішення воєнних завдань. <br>Критичне мислення відіграє вирішальну роль у забезпеченні адаптивності та гнучкості <br>військової організації, дозволяючи ефективно реагувати на швидкозмінні умови та виклики <br>сучасних воєнних конфліктів. Подальші перспективи дослідження полягають у розробці та <br>впровадженні інноваційних програм навчання та тренінгів, які цілеспрямовано <br>розвиватимуть критичне мислення.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308625 ОРГАНІЗАЦІЯ ПІДГОТОВКИ ТА ДІЯЛЬНОСТІ РУХУ ОПОРУ В УКРАЇНІ: ПРАВОВІ АСПЕКТИ2024-07-16T14:50:34+03:00Ганна Красота-Морозvon4@ukr.netВолодимир Оліферукvon4@ukr.netСергій Шарапvon4@ukr.netВіталій Тюрінvon4@ukr.netОлег Кириленкоvon4@ukr.net<p>У статті проаналізовано особливості правового регулювання підготовки та діяльність <br>руху опору в Україні. Наголошено на прогалини у законодавстві України, які потребують <br>вирішення, оскільки це дасть можливість проведення якісної та всебічної підготовки руху <br>опору в Україні – потужної зброї у відсічі збройної агресії Російської Федерації.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308608АНАЛІЗ СТАНУ ДОСЛІДЖЕНОСТІ КРОС-КУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ВІТЧИЗНЯНОМУ ТА ЗАРУБІЖНОМУ НАУКОВОМУ ПРОСТОРІ 2024-07-16T09:57:29+03:00Ганна Красота-Морозvon4@ukr.net<p>Постановка проблеми. Еволюція ведення війни, що віднайшла своє відображення в України, вкотре підтвердила, що курс на євроінтеграцію та зближення з Північноатлантичним Альянсом є вірним. Поширення зв’язків, залежностей та вихід за межі державних кордонів з метою отримання підтримки внаслідок загроз збоку країни-агресора спонукає до плідної співпраці у міжкультурному середовищі. Досягнення поставлених цілей під час міжкультурної взаємодії можливе за умови опанування крос-культурної компетентності. <br>Метою статті є аналіз та уточнення концептуального апарату крос-культурної компетентності у військовослужбовців Сил спеціальних операцій України, включаючи <br>порівняльний аналіз з підходами до розвитку крос-культурної компетентності у <br>військовослужбовців Сил спеціальних операцій США, та визначення ключових компонентів <br>цієї компетентності. <br>Методи дослідження. У статті використано загальнонаукові теоретичні методи дослідження, <br>зокрема аналіз наукової літератури, синтез, порівняння, систематизація та узагальнення. <br>Висновки та перспективи подальших досліджень. Таким чином, нами на основі <br>аналізу наукових джерел та емпіричного матеріалу запропоновано своє визначення поняття крос-культурної компетентності, охарактеризовано основні компоненти її розвитку. <br>Водночас подальшого дослідження потребує питання визначення показників діагностування готовності фахівця до практичної діяльності в межах міжкультурного середовища </p>2024-06-26T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308631ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСЛІДЖЕННЯ В ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СТРАТЕГІЧНОГО РІВНЯ ДЛЯ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ 2024-07-16T15:57:26+03:00Анатолій Лобановvon4@ukr.netЮлія Луцикvon4@ukr.net<p>У статті запропоновано впровадження концепції навчання через дослідження в <br>освітню програму підготовки фахівців стратегічного рівня для сектору безпеки і оборони; <br>наведено авторське бачення на структуру освітньо-наукової програми за спеціальністю 256 – <br>Національна безпека. Запропонована структура освітньої програми дозволяє виконати усі <br>кваліфікаційні вимоги, що пред’являються до випускників з боку замовника та глибоко <br>оволодіти інтегральною компетентністю – здатність розв’язувати складні задачі <br>дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері воєнної безпеки.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308632ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ВІЙСЬКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ГРОМАДЯН НА ОСНОВІ ДОСВІДУ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН 2024-07-16T16:47:39+03:00Олег Мітягінvon4@ukr.netВолодимир Оліферукvon4@ukr.netАнна Новіцькаvon4@ukr.net<p>Проаналізовано досвід зарубіжних країн щодо підготовки громадян до військової <br>служби, серед яких частина держав входять до блоку НАТО, частина – позаблокові. За <br>принципами комплектування збройних сил зарубіжних країн, підготовка громадян до <br>військової служби умовно поділяється на чотири підходи, які мають спільні складові, а саме: <br>військово-патріотичне виховання молоді (участь громадських об’єднань, стратегія <br>громадського опору), базова (початкова) і спеціальна (спеціалізована) підготовка, <br>рекрутингові центри, служба за контрактом або строкова служба, служба у військовому <br>резерві (проходження зборів резервістів), альтернативна служба, електронна платформа <br>обліку військовозобов’язаних.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308648ПРОБЛЕМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ У НАУКОВОМУ ТЕЗАУРУСІ 2024-07-17T11:35:54+03:00Леонід Олійникvon4@ukr.netСергій Іллющенкоvon4@ukr.netТімур Аксановvon4@ukr.netБогдан Гнесьvon4@ukr.netМарина Баранецькаvon4@ukr.net<p>У статті висвітлено ретроспективу становлення системи освіти дорослих, розглянуто <br>різні підходи закордонних та вітчизняних учених до трактування поняття «підвищення <br>кваліфікації». Виокремлено принципи, особливості та шляхи реалізації системи <br>післядипломної освіти у вищих військових навчальних закладів.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308653ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У МІНІСТЕРСТВІ ОБОРОНИ УКРАЇНИ 2024-07-17T12:57:54+03:00Михайло Ордаvon4@ukr.netМихайло Алексєєвvon4@ukr.netГанна Єфименкоvon4@ukr.net<p>Досліджено проблематику реалізації державної політики у сфері наукової і науково-<br>технічної діяльності, розглянуто зміст процедур моніторингу та оцінювання політик <br>(програм), окреслено низку проблемних питань, що потребують вирішення, запропоновано <br>інструментарій для оцінювання відповідних програм, що гармонізований із сучасними <br>підходами у державах – членах НАТО.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308657 ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ЛІДЕРІВ ДО ПІДТРИМКИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ОСОБОВОГО СКЛАДУ ПІДРОЗДІЛУ З ВРАХУВАННЯМ СТАНДАРТІВ НАТО 2024-07-17T13:34:14+03:00Василь Осьодлоvon4@ukr.netЛюдмила Кримецьvon4@ukr.netСергій Грилюк von4@ukr.net<p>В статті визначено основні тенденції та концептуальні засади підготовки військових <br>лідерів до підтримки психологічної готовності особового складу підрозділу до виконання <br>бойових завдань в контексті професійної військової освіти з врахуванням вимог Стандартів і <br>Директив НАТО. Зазначено, що наразі в Україні формується багаторівнева система професійної військової освіти, де враховуються як сучасний бойовий досвід і рекомендації <br>стандартів НАТО, так і інноваційні підходи і методи викладання, спрямовані на всебічні <br>аспекти розвитку військового професіонала. <br>В зазначеному контексті надзвичайно важливо приділяти достатню увагу формуванню <br>і розвитку у військових лідерів здатності сприяти підвищенню морального стану і <br>психологічної готовності підлеглого особового складу до виконання поставлених завдань, що допоможе зробити військових лідерів більш ефективними, та адаптивними, здатними <br>визначити дії, які необхідно вжити для вирішення або запобігання виникненню конфліктів у <br>підрозділі. <br>Також авторами сформованодекілька загальних рекомендацій щодо підвищення рівня <br>психологічної готовності командира до ефективної самореалізації як лідера своєї команди.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308658ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ВІЙСЬКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ 2024-07-17T14:01:43+03:00Віталій Рахмановvon4@ukr.net<p>У статті розглядається педагогічна модель підготовки громадян України, яка є <br>гнучкою та динамічною, має змінюватися і розвиватися залежно від цілей підготовки, <br>причому основні зміни мають відбуватися у підготовчому та виконавчому періодах, але <br>водночас їх функціональна спрямованість не змінюється. В основу педагогічної моделі <br>покладено системний підхід. За допомогою інформаційних систем вона розкриває та <br>ілюструє шляхи вирішення проблемних ситуацій, демонструє процес заданих трансформацій. <br>Зворотній зв’язок у моделі призначений для визначення рівня компетентностей слухачів. За її допомогою здійснюється необхідна корекція на всіх періодах підготовки. Кінцевим <br>результатом постановки мети у моделі є не лише передання необхідних знань від викладачів <br>до слухача, а саме досягнення значних змін в особистісно-професійному становленні <br>майбутнього фахівця. Досягнення слухачами вищого, порівняно з вихідним, рівня <br>компетентностей до професійної діяльності буде показником ефективності педагогічної <br>моделі та педагогічних умов її реалізації. Методологічна конструкція побудови педагогічної <br>моделі військової підготовки громадян України складається із змістової частини, <br>дидактичного наповнення інтерактивних форм навчання та відображає структурні, <br>змістовні і процесуальні елементи розвитку майбутніх фахівців, крім того забезпечує вибір <br>форм, методів і засобів педагогічної взаємодії слухачів та науково-педагогічних працівників <br>під час організації та здійснення освітнього процесу.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/301257ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ОФІЦЕРІВ ТАКТИЧНОЇ ЛАНКИ УПРАВЛІННЯ: ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ І СТРУКТУРА2024-04-04T09:59:01+03:00Юлія Розумовськаrozumavr@gmail.com<p><em>В статті обґрунтовано важливість опанування офіцером інформаційно-комунікаційною компетентністю (далі – ІКК) як суб’єкта військово-професійної діяльності в сучасному інформаційному суспільстві, оскільки з активним упровадженням інформаційних технологій у військову сферу зростає і виникає гостра потреба її контекстного розвитку та вдосконалення. </em></p> <p><em>ІКК офіцера – це його професійно важливе психічне утворення, що характеризує</em><em> теоретичну та практичну підготовленість, здатність і готовність як суб’єкта тактичної ланки військового управління аналізувати та оцінювати інформаційний простір із творчим використанням сучасних засобів ІКТ, успішну комунікацію під час реалізації посадових компетенцій, критичне ставлення до відомостей, оброблення, передачу, обмін, зберігання інформації, формування ціннісного ставлення до її опрацювання та використання набутих знань, навичок і вмінь та роботи з нею у процесі військово-професійної діяльності, що відбувається з інформаційними ресурсами у військово-професійному середовищі.</em></p>2024-07-02T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308660ВИКОРИСТАННЯ ТАКСОНОМІЇ БЛУМА ЯК ІНСТРУМЕНТУ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ВІЙСЬКОВИХ ЛІДЕРІВ, ПІДРОЗДІЛІВ ТА ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ 2024-07-17T15:04:45+03:00Ігор Ролінvon4@ukr.netОлександр Серпуховvon4@ukr.netОлег Чернявськийvon4@ukr.netНадія Вавіловаvon4@ukr.net<p>В статті розкрито сутність класифікації рівнів мислення та навчання, відомої як <br>таксономія Блума, яка має шість рівнів когнітивних (розумових) навичок, розташованих у <br>порядку ієрархії від простого до складного: запам’ятовувати, розуміти, використовувати, <br>аналізувати, оцінювати і створювати. Наведено перелік когнітивних (розумових) навичок, які <br>вважаються важливим засобом стимулювання мислення. Посилаючись на наукові праці і <br>практичний досвід у сфері військової освіти та підготовки, обґрунтовано можливість <br>використання таксономії Блума (таксономія освітніх цілей) як методологічної основи для <br>активізації навчання військовослужбовців. Запропоновано використовувати рівні когнітивних навичок під час створення програм підготовки, для формулювання навчальних цілей заняття (залежно від рівня підготовленості слухачів), а також для оцінювання і розвитку професійної компетентності, критичного та креативного мислення військовослужбовців.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308665МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОФІЦЕРІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ 2024-07-17T15:39:22+03:00Валентина Свистунvon4@ukr.netОльга Зінченкоvon4@ukr.net<p>У статті обґрунтовано управлінську компетентність офіцерів та її представлено як їх професійно важливе психічне утворення, що містить ціннісно-мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий, організаційно-управлінський і суб’єктний компоненти, зміст яких складають управлінські цінності та мотивація, знання, навички, уміння, професійно-важливі якості, професійна суб’єктність у системі військового управління. <br>З’ясовано вплив сучасного бойового досвіду Збройних сил України на управлінську <br>діяльність офіцерів тактичної та оперативної ланок військового управління, що безпосередньо детермінує та стимулює постійний, системний і водночас контекстний <br>розвиток їх управлінської компетентності. <br>Обґрунтовані сучасні методологічні підходи щодо розвитку управлінської компетентності офіцерів у системі післядипломної освіти – системний, компетентнісний, контекстний, суб’єктно-діяльнісний, інформаційний.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308713ПРОБЛЕМА КОРЕЛЯЦІЇ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН З ФУНКЦІЯМИ ОФІЦЕРА – ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ 2024-07-18T11:03:47+03:00Валентина Свистунvon4@ukr.netВіталій Поливанюкvon4@ukr.net<p>Актуальність проблеми статті полягає в складності та різновекторності посадових <br>функцій офіцерів – фахівців фізичної культури і спорту Збройних сил (далі – ЗС) України, що <br>призводить до нечіткого, неоднозначного з’ясування та визначення сучасного змісту їх <br>військово-професійної, а, найголовніше, – фахової видів підготовки у ВВНЗ. <br>Виокремлено та обґрунтовано функціональні обов’язки офіцерів – фахівців із фізичної <br>культури і спорту ЗС України, які визначені Статутом внутрішньої служби ЗС України, <br>Професійним стандартом офіцера тактичного рівня ЗС України за спеціалізацією «Фізична <br>культура і спорт в ЗС» та освітньо-професійною програмою офіцера тактичного рівня <br>ЗС України «Фізичне виховання і спорт у ЗС» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. <br>Наголошено на тому, що існує значна їх кількість і надзвичайна різноманітність і водночас <br>невизначеність чіткого переліку, наявність різного ступеня узагальнення. Усе це негативно <br>впливає на розроблення змісту навчальних дисциплін, особливо військово-спеціальних чи <br>фахових. <br>Наголошено на необхідності зосередження уваги на уніфікації функцій офіцерів – <br>фахівців фізичної культури і спорту ЗС України та їх узгодження з відповідною освітньо-<br>професійною програмою підготовки, забезпечення кореляції змісту навчальних дисциплін зі змістом їх функціональних обов’язків.</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/308707ТЕРМІНОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНО -ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ: МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ 2024-07-18T09:45:27+03:00Василь Ягуповvon4@ukr.net<p>У статті згідно з провідними ідеями термінологічного, суб’єктно-діяльнісного та <br>контекстного методологічних підходів до професійної підготовки майбутніх офіцерів <br>обґрунтовано зміст дефініції поняття «професійно-педагогічна підготовка майбутніх <br>офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту Збройних сил України». <br>Визначено співвідношення понять «професійна підготовка» – «готовність до <br>військово-професійної діяльності», «професійно-педагогічна підготовка» – «військово-<br>професійна освіта», «фахова підготовка» – «професійно-педагогічна компетентність <br>майбутніх офіцерів – фахівців фізичного виховання та спорту Збройних сил України».</p>2024-06-28T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освітаhttp://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/301579СУТНІСТЬ, ЗМІСТ І СТРУКТУРА МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОФІЦЕРІВ ОПЕРАТИВНОЇ ЛАНКИ УПРАВЛІННЯ 2024-04-09T15:23:21+03:00Василь Ягуповyagupow1957@gmail.comЮлія Колодкаjuldar525@gmail.com<p>Підкреслено важливість розвитку офіцерами оперативної ланки управління (далі – <br />офіцерів) міжкультурної компетентності як суб’єктів військово-професійної діяльності в <br />сучасному багатонаціональному військово-професійному середовищі, оскільки нині вони <br />активно взаємодіють із військовослужбовцями різних країн, насамперед з представниками <br />збройних сил (далі – ЗС) держав-членів НАТО. <br />Міжкультурна компетентність офіцерів – це їх професійно важливе психічне <br />утворення, що характеризує теоретичну та практичну підготовленість, здатність і <br />готовність як суб’єкта оперативної ланки військового управління до міжкультурної <br />взаємодії з представниками різних культур та містить ціннісно-мотиваційний (цінності, <br />мотивація міжкультурної поведінки та діяльності у військовій сфері та співпраці з <br />іноземними партнерами), когнітивний (знання теоретичних підвалин міжкультурної <br />поведінки та діяльності у військовій сфері з представниками різних культур), поведінково-<br />діяльнісний (навички, вміння та здатність встановлювати, налагоджувати та <br />підтримувати взаємини з іншомовними фахівцями та практичний досвід у співпраці з <br />іноземними партнерами), комунікативний (здатність успішно спілкуватися та взаємодіяти <br />з представниками різних культурних середовищ з урахуванням їхніх унікальних мовних, <br />мовленнєвих, невербальних, культурних, поведінково-діяльнісних та інших особливостей), <br />індивідуально-психічний (толерантність, емпатичність, відкритість до отримання нового <br />досвіду) і суб’єктний (сприйняття самого себе як суб’єкта міжкультурної взаємодії, <br />рефлексивність) компоненти.</p>2024-07-02T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 Військова освіта