СИСТЕМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/176-185

Ключові слова:

професійна військова освіта; освіта та індивідуальна підготовка; інституційна акредитація; внутрішнє забезпечення якості освіти; зовнішнє забезпечення якості освіти; інституційний аудит; стейкхолдери.

Анотація

Одним з напрямів трансформації військової освіти України є формування та розвиток
ефективної системи професійної військової освіти (далі - ПВО) та забезпечення її якості. В основу цього процесу покладено ідею зовнішнього та внутрішнього оцінювання як перевірку
відповідності закладів освіти певним стандартам, що активно впроваджуються у практику інституційного оцінювання та акредитації освітніх програм. Варто зауважити, що такі підходи притаманні й системі якості вищої військової освіти України, яка
інтегрована в державну систему вищої освіти України. На даний час реалізація політики забезпечення якості освітньої діяльності вищої та професійної військової освіти
розглядається як основа функціонування та один із пріоритетів у стратегії подальшого
розвитку військової освіти України. Також з метою вивчення досвіду країн-партнерів щодо існуючої моделі якості освіти та індивідуальної підготовки раніше було досліджено організацію системи менеджменту якості освіти в закладах освіти та підготовки, проведення інституційної акредитації, впровадження процесу постійного вдосконалення в навчальних закладах освіти та підготовки у країнах-членах НАТО.

Біографія автора

Олег Мітягін, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат історичних наук


Посилання

Вітер Д., Мітягін О. Стратегічні пріоритети підвищення боєздатності Збройних Сил України в контексті професіоналізації військової освіти: політики і процедури. Зб. наук. праць ЦВСД: НУОУ, 2020. №1 (68). С. 133-137.

Закон України "Про вищу освіту" від 01.07.2014 р. № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page2.848-VIII

Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/112-zakon

Мітягін О. Організація системи забезпечення якості професійної військової освіти в країнах – членах НАТО. Зб. наук. праць ЦВСД: НУОУ, 2023. №1 (68). С. 177-185.

Освіта та індивідуальна підготовка (E&ITD) 075-007: Спільна директива стратегічних командувань НАТО: довідкові матеріали./[колектив авторів]. – К: НУОУ,

– 178 с.

Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1490 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 грудня 1997 р. № 1410” [Електронний

ресурс]. – Режим доступу: www://mil.gov.ua/content/pdf/poriadok/inst/audit

Порядок проведення інституційного аудиту професійної військової освіти у вищих військових навчальних закладах Міністерства оборони України, затверджений першим

заступником Міністра оборони України 31.08.2020 р[Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/509-2019-%D0%BF#top.

MC 0458/3 NATO Education, Training, Exercise and Evaluation Policy, dated 03 September 2014.

Тригуб І. Класифікація країн Східної Європи щодо подібності підготовки експертів у галузі освіти / І. Тригуб // Неперервна професійна освіта: теорія і практика (Серія:

педагогічні науки). – 2016. – Випуск №1-2 (46-47). – С. 66-70.

Professional military education: programs are accredited, but additional information is needed to assess effectiveness. URL: https://www.gao.gov/products/gao-20-323#summary (дата

звернення: 24.03.2023).

What GAO does. URL: https://www.gao.gov/about/what-gao-does (дата звернення: 24.03.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Статті