ПРИНЦИПИ ТА ПІДХОДИ ДО СТАНДАРТИЗАЦІЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-2/89-99Ключові слова:
галузева рамка кваліфікацій, військова освіта, методологія, національна рамка кваліфікацій, принципи, підходи, професійна військова освіта.Анотація
Розглянуто основні принципи та підходи до стандартизації військової освіти в Україні, що розвиваються у теоретико-методологічному дискурсі сучасної науки про освіту й потребують імплементації та широкого застосування у процесі вдосконалення системи військової освіти України. Показано зв’язок основних принципів та підходів до стандартизації вищої освіти з рамковими документами, які спрямовані на розробку і закріплення спеціальностей та спеціалізацій, представлених у галузі знань “Військові науки, національна безпека, безпека державного кордону”. Акцентовано увагу на необхідності розвитку системи професійної військової освіти в Україні на основі стандартизованих процедур.
Посилання
Zakon Ukrainy “Pro vyschu osvitu”. – URL : : www. rada.zakon.gov.ua.
Zakon Ukrainy “Pro standartisaciyu”. – URL : www. rada.zakon.gov.ua.
Nakaz Ministerstva socialnoy politiky Ukrainy “Pro zatverdgennya “Metodyky rozroblennya profesiynyh standartiv” № 74 vid 22.01.18 r. – URL: www. rada.zakon.gov.ua.
Andrustchenko V. Osnovny tendecii rozvitku vyschoy osvity Ukrainy na rubezy stolit / V. Andrustchenko // Vystcha osvita Ukrainy. – 2001. – №1. – S. 11-17.
Modernizatsiya osvity v Ukraine u konteksti evrointegratsiynyh procesiv: istoriko-pedagogichny aspect: monografia / О. Dubasenyuk, N. Sydorchuk, O. Chemerys, N. Jaksa, Т. Moskvina. – Zytomir: ZDU im. І. Franka, 2008. – 300 s.
Neschadim М. Viyskova osvita v Ukraine: teoria, metodologia, praktika: monografia / М. Neschadim. – К.: “Kiivskiy universitet”, 2003. – 852 s.
Profesiyna pedagogichna osvita: osobistisno orientovanyi pidhid: monografia / za red. О. Dubasenyuk. – Zytomir: ZDU im. І. Franka, 2012. – 436 s.
Profesiyni standarty: teoria i praktika rozroblennya: monografia / L. Korotcova, L. Lukyanova, G. Lukyanenko ta in. – К.: Pedagogichna dumka, 2011. – 220 s.
Profesiyni standarty i kvalificacii u krainah s vysoko rozvyenoyu economicoyu / L. Puhovska, А. Varnachev, S. Melnyk, J. Kravets; za nauk. red. L. Puhovskoy. – К.: “NVP Poligrafservis”, 2014. – 176 s.
Standarty і recomendacii schodo zabezpechennya jakosti v Evropeyskomu prostori vyschoi osvity. – К.: Lenvit, 2006. – 35 s.
Standartizacia profesiynoy osvity: teoria i practica rozroblennya: monografia / А. Kalenskiy, P. Luzan, N. Vanina, Т. Paschtchenko, S. Kravets, Т. Piatnichuk; Za nauk. red. А. Kalenskogo. – Zytomir: “Polissia”, 2018.– 256 s.
Terepyschiy S. Standartizacia vischoi osvity (sproba filosofskogo analizu): monografia / S. Terepyschiy. – К.: Vyd-vo NPU im. M.P. Dragomanova, 2010. – 197 s.
Tolok І. Osoblivosty pidgotovky viyskovyh fahivciv taktichnogo rivnia u VVNZ SSCHA ta okremyh krain NATO / І. Тоlоk, J. Suprunov // Viyskova osvita. – 2018. – № 1 (37) – S. 259-271.
Bagnall R. Using an Epistemological Perspective to Understand Competence-based Vocational and Professional Education / Bagnall, R., Hodge, S. // Mulder (Ed.), Competence-based Vocational and Professional Education. Bridging the Worlds of Work and Education. – Bern: Springer International Publishing, 2017. – Р. 125-144.
Florian H. Military Pedagogy – A Pragmatic Approach / H. Florian (Ed.), Military Pedagogy – An International Survey. – Frankfurt: Peter Lang GmbH, 2002. – P. 47-66.
Fry H. A handbook for teaching and learning in higher education: enhancing academic practice / Heather Fry, Steve Ketteridge, Stephanie Marshall. – London: Kogan Page, 1999. – 415 p.
Hager P. The Integrated View on Competence / Hager P. // M. Mulder (Ed.), Competence-based Vocational and Professional Education. Bridging the Worlds of Work and Education. – Bern: Springer International Publishing, 2017. – Р. 203-228.
International Standard Classification of Education. – ISCED-2011. – UNECKO: Institute for Statistics, 2012. – 84 p. Juhary J. Understanding Military Pedagogy / Jowati Juhary // Procedia. – Social and Behavioral Sciences. – Vol. 186. – 2015. – P. 1255-1261.
Paile S. Towards a European Understanding of Academic Education of the Military Officers / Thinking and Acting in Military Pedagogy ; H. Annen, C. Nakkas, J. Makinen (Eds.). – Frankfurt: Peter Lang GmbH, 2013. – P. 279-290.
Professional Military Education: A Cross-Cultural Survey (Studies in Military Psychology and Pedagogy) / Ed. by D. Jalili and H. Annen. – Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien: Piter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2019. – 234 p.
Schunk L.G. Danish Approach to Military Pedagogy / Schunk L.G., Nielson L. // Military Pedagogy – An International Survey ; H. Florian (Ed.). – Frankfurt: Peter Lang GmbH, 2002. – P. 11-28.
Spring J. American education / Joel Н. Spring. – 1994. – 298 p.
Toiskallio J. Ethics, Military Pedagogy and Action Competence / Civil-Military Aspects of Military Ethics : E.R. Micewski (Ed.). – Vol 1. – Frankfurt Verlag, 2003. – P. 52-64.
The European Qualifications frameworks for lifelong learning: descriptors defining levels in The European Qualifications frameworks (EQF). – URL : https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eac-eqf/files/leaflet_en.pdf.
Kliebard H. The Struggle for the American Curriculum, 1893-1958 / Kliebard Herbert M. – London: Routledge, 2004. – 358 p.
Wolf A. Competence-based assessment / A. Wolf. – Philadelphia: Open University Press, 1995. – 156 p.