ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ НА ОСНОВІ МЕТОДИКИ ПРОВЕДЕННЯ ГРУПОВИХ І ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ У ВВНЗ ТА ВІЙСЬКОВИХ ПІДРОЗДІЛАХ

Автор(и)

  • Олег Колісник Національний університет оборони Україниімені Івана Черняховського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-6208-9106
  • Кіра Горячева Військовий інститут Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1503-4425
  • Олена Звоненко Військовий інститут Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4651-7449
  • Юлія Тітомир Військовий інститут Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-3704-6550

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-2/154-165

Ключові слова:

педагогічна практика, технологія навчання, педагогічний процес, педагогічна технологія, класифікація, практична спрямованість, навчально-виховні етапи.

Анотація

В статті висвітлюються особливості навчального процесу і  технологізації, тобто дотримання змісту і послідовності навчально-виховних етапів; визначено особливості завдання у військових підрозділах, які  містять у собі елементи проблемності, тобто створюються умови, за яких військовослужбовець відшукує з кількох неоднозначних рішень або відповідей одне правильне значення.

Зазначено, що як у ВВНЗ та їх підрозділах, так і у військах поширеним видом занять є групове заняття. Цей вид занять проводиться з навчальною групою (підрозділом) і має на меті детальний розгляд теоретичних питань, елементів практичної діяльності командирів і штабів під час вирішення завдань, а також під час вивчення зразків озброєння та бойової техніки. Характерною особливістю групового заняття є застосування різного роду ілюстрацій (електронних посібників, плакатів, схем, стендів, зразків техніки та ін.). Викладення навчального матеріалу здійснюється у тісному зв'язку із завданнями фахової підготовки військовослужбовців.  Виокремлено чотири періоди трансформації змісту поняття від «технології в освіті» до «технології освіти». Конкретизовано класифікацію «технології навчання». Наголошено, що педагогічна технологія наближає педагогіку до точних наук, а педагогічну практику робить організованим, керованим процесом з передбачуваними позитивними результатами.

Біографії авторів

Олег Колісник, Національний університет оборони Україниімені Івана Черняховського, м. Київ

кандидат психологічних наук

доцент

 

 

Кіра Горячева, Військовий інститут Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка, м. Київ

кандидат економічних наук

доцент

 

Олена Звоненко, Військовий інститут Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка, м. Київ

кандидат юридичних наук

 

 

Юлія Тітомир, Військовий інститут Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка, м. Київ

Julia Titomir

Посилання

Horiacheva K.S. Methods of introducing didactic and role-playing games in the educational process of military education as a practice of decision-making in a situation close to combat // Horiacheva K., Ryzhykov V. // Youth and the market. - Drogobich, 2018. - Ed. №7 (162) - P. 17-22.

Aleksyuk A.M. Pedagogy of the higher school of Ukraine. History. Theory: Textbook / AM Aleksyuk. - К .: Lybid, 1998. - 558 p.

Balashova S.P. Practical course of military psychology: Textbook. Part 2. / Balashova S.P., Vasiliev S.P., Dubrovynsky G.R. - K.: Kyiv National Taras Shevchenko University, 2013. - 172 p.

Bespalko V.P. Pedagogy and progressive learning technologies / V.P. Bespalko. – M.: Institute of Software of the Ministry of Education , 1995. - 208 p.

Military pedagogy in the professional activities of officers and sergeants: Textbook. Part II. Methods and systems of education of servicemen / О.В. Boyko, L.V. Kobersky, V.M. Kozhevnikov, A.M. Romanishin, S.V. Skrypnyk - Lviv: DIA, 2012. - 382 p.

Military psychology and pedagogy: Textbook / Ed. team L.A. Snigur, O.A. Khyzhnyak, E.M. Podterger, E.I. Sarafanyuk, K.P. Avetisyan, O. Y. Bulgakova; for general ed. L. A. Bullfinch. - Lutsk: PVD "Tverdynya", 2010. - 576 p.

Galperin P.Y. Formation of knowledge and skills based on the theory of step-by-step assimilation of mental actions / P.Y. Galperin, N.F. Talyzina. - М.: МSU, 1970. - 180 p.

Neschadym I.M. Military education of Ukraine: history, theory, methodology, practice: Monograph / I.M. Neschadym - K., 2003.- 766 p.

On Higher Education: Law of Ukraine of July 1, 2014 № 1556-VII (Information of the Verkhovna Rada (VVR), 2014, № 37-38, Article 2004)

On the Armed Forces of Ukraine: Law of Ukraine № 2019-III of 05.10.2000 // Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine [Text]. - 2000. - № 48. – P. 410.

On the peculiarities of the organization of the educational process in higher military educational institutions of the Ministry of Defense of Ukraine and military educational subdivisions of higher educational institutions of Ukraine: Regulations. Order of the Ministry of Defense of Ukraine № 346 dated 20.07.2015 Registered with the Ministry of Justice of Ukraine on September 22, 2015 under № 1126/27571 (Normative document of the Ministry of Defense of Ukraine. Order. Regulations). Access address http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1126-15/page

Komenski I.A. Wielika dydaktika. - Wroclaw: Ossolineum, 1956. - 86 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-14

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ