РОЗВИТОК МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ (ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД)
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-2/282-292Ключові слова:
міжкультурна взаємодія, полікультурна освіта, інтерактивні технології.Анотація
У статті розкрито особливості розвитку міжкультурної компетентності у працях зарубіжних дослідників, зокрема американських та європейських. На основі аналізу та узагальнення поглядів сучасних зарубіжних науковців виокремлено технології навчання для ефективного розвитку міжкультурної компетентності. Актуалізовано необхідність вирішення проблеми розвитку міжкультурної компетентності майбутніх магістрів військового управління.
Вивчення зарубіжного досвіду свідчить про необхідність інтеграції міжкультурного (полікультурного) компонента у професійну підготовку військових фахівців.
Посилання
Baibakova O. (2017). Formuvannia mizhkulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv sotsialnoi roboty u vyshchykh navchalnykh zakladakh SShA [ Formation of untercultural competence of future specialists of sjcial work in higher educational institution of the USA] dys. kand. ped. nauk. Uzhhorod. S. 115-153. (in Ukrainian).
Knutson S. (2015) Ukrayna: novaia reforma vыssheho obrazovanyia y ynternatsyonalyzatsyia [Ukraine new highter education reform and internationalization] / S. Knutson, V. Kushnarenko Mezhdunarodnoe vыsshee obrazovanye. № 79. S. 36-38. (in Ukrainian).
Sulyma O. (2013) Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky pedahohichnoho personalu dlia doshkilnykh zakladiv FRN: Metodychni rekomendatsii, [Competence approach to the training of pedagogical staff for preschool institutions in Germany] s. 33-
(in Ukrainian).
Sysoieva S. (2012) Kulturolohichni kontsepty osvitolohii ta rozvytok polikulturnoho suspilstva [Culturological concepts of edutology and the development of a multicultural society] Neperervna profesiina osvita. № 1–2. (in Ukrainian).
Byram M., Zarate G. (1991) Investigating Cultural Studies in Foreign Language Teaching. Clevedon, Philadelphia, cop. (in English).
Byram M. (1997) Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence Multilingual Matters Ltd, 124 p. (in English).
Everett M. Rogers, Thomas M. Steinfatt (1999) Intercultural Communication. Waveland Press, Inc. Prospect Heights, Illinois. 59-62 р. (in English).
Stier J. (2004) Intercultural competencies as a mean stomanage intercultural interactionsin social work / Journal of Intercultural Communication. Issue 7. (in English).
Standards for Cultural Competence in Social Work Practice (2001) and Indicators for the Achievementofthe NASW Standards for Cultural Competence in Social Work Practice (2007). (in English).
Bennett Christine I. (1990) Comprehensive multicultural education: theory and practice. Boston: Allyn and Bacon. Р.294. (in English).
Kriaučiūnienė R., Šiugždinienė A. (2010) Viewpoints of intercultural competence development in English language teaching/learning classroom. Kalbų didaktika. Įteikta. P. 95–105. (in English).
Gray C. F. (2014) Project management: The managerial process. C. F. Gray, E. W. Larson. New York, NY: McGraw-Hill Education. Р.68. (in English).
Rothlauf J. (2015) A global view on intercultural management: challenges in a globalized world. Walter de Gruyter GmbH & Co KG. (in English).
Stawnicza O. (2015) Distributed team cohesion–not an oxymoron. The impact of information and communications technologies on teamness in globally distributed IT projects // International Journal of Information Systems and Project Management. № 2. p. 23–39. (in English).
Roth K. (1991) Interkultures Menegment-ein volkskundliches Problem. Zur interkulturellen Dimension von Wirtschaftsunter-nehmen//Der industrielle Mensch. Vortrage des 28. Deutschen Volkskundekongress in Hagen/Hg. M.Dauskardt/H. Gerndt.Hagen.
Hall E. The silent language. Garden City. N.Y. Anchor,1959. – P. 217. (in English).