ПЕРСПЕКТИВНА СИСТЕМА ДІАГНОСТУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-2/378-392Ключові слова:
діагностування, фізична підготовленість військовослужбовців, фізична готовність військовослужбовців, суб’єктно-діяльнісний підхід, контекстний підхід, шкали.Анотація
У статті представлено перспективну систему діагностування фізичної підготовленості військовослужбовців Збройних сил (далі – ЗС) України, що здійснено на провідних ідеях, положеннях і принципах суб’єктно-діяльнісного та контекстного методологічних підходів до оцінювання їх професійної підготовленості як суб’єктів військово-професійної діяльності. Наголошується на необхідності врахування у процесі діагностування їх фізичної підготовленості вимог до посадового призначення кожного військовослужбовця як військового професіонала, а також безпосередньо враховувати її контекст – вид і рід військ, вимоги до посади.
Посилання
Abul`xanova-Slavskaya, K. A. (2010). Pry`ncy`p subyekta v fy`losofsko-psy`xology`cheskoj koncepcy`y` S. L. Ruby`nshtejna [The principle of the subject in the philosophical and psychological concept of S. L. Rubinstein]. Filosofiya Rossii vtoroy poloviny XX veka. Moskva : Rossiyskaya politicheskaya entsiklopediya (ROSSPEN), 77–118.
Borodyn, Yu. A. (2003). Effektivnost' fizicheskoy podgotovki v sisteme voyenno-professional'nogo obucheniya i puti yeye povysheniya [The effectiveness of physical training in the system of military vocational training and ways to improve it]. Pedagogika, psy`xologiya ta medy`ko-biologichni problemy` fizy`chnogo vy`xovannya i sportu, 10, 62–63.
Verbitskiy, A. A. (2010). Kategoriya “kontekst” v psikhologii i pedagogike [Category "context" in psychology and pedagogy] (Monograph). Moskva: Logos, 300.
Glazunov, S. I. (2003). Ekspres-kontrol` special`noyi fizy`chnoyi pidgotovlenosti vijs`kovosluzhbovciv mexanizovany`x pidrozdiliv suxoputnyx vijs`k [Express control of special physical training of servicemen of mechanized units of the ground forces] (Abctract of PhD thesis). Kyiv, 20.
Kapinus, O. S. (2020). Metodolohiya, teoriya i metodyka formuvannya profesiynoyi subyektnosti maybutnikh ofitseriv Zbroynykh Syl Ukrayiny [Methodology, theory and methods of forming the professional subjectivity of future officers of the Armed Forces of Ukraine] (Monograph). Zhytomyr, 415.
Kushhov, V. G., Yagupov, V. V. (2008). Kontseptualni osnovy rozvytku profesiynoyi subyektnosti u maybutnikh fakhivtsiv rozviduvalnoyi diyalnosti v systemi pislyadyplomnoyi osvity [Conceptual bases of professional subject development in future intelligence specialists in the system of postgraduate education]. Vijs`kova osvita, 21, 3–12.
Leont`ev, V. P. (2000). Normativnoye obespecheniye fizicheskoy podgotovki kursantov vysshikh voyenno-uchebnykh zavedeniy Sukhoputnykh voysk Ministerstva oborony Ukrainy [Normative support of physical training of cadets of higher military educational institutions of the Land Forces of the Ministry of Defense of Ukraine] (Abctract of PhD thesis). Kyiv, 22 s.
Oderov, A., Shlyamar, I., Baldecz`kyj, A. (2013). Systema perevirky ta otsinyuvannya fizychnoyi pidhotovlenosti viyskovosluzhbovtsiv zbroynykh syl inozemnykh derzhav [System of inspection and assessment of physical fitness of servicemen of the armed forces of foreign states]. Moloda sportyvna nauka Ukrayiny, 17(2), 109–113.
Osodlo, V. I. (2013). Psyxologichni zasady profesijnogo stanovlennya sub'yekta vijs`kovo-profesijnoyi diyal`nosti [Psychological principles of professional development of the subject of military-professional activity] (Doctoral dissertation). Kyiv, 554.
Romanchuk, S., Romanchuk, V. (2010). Fizychna pidhotovka v sukhoputnykh viyskakh zbroynykh syl providnykh derzhav NATO [Physical training in the ground forces of the armed forces of the leading NATO states]. Moloda sporty`vna nauka Ukrayiny. 14(2), 302–306.
Syromyatnikov, I. V. (2007). Professional'naya sub"yektnost' ofitsera: sushchnost', struktura i tipologicheskiye proyavleniya [Professional subjectivity of an officer: essence, structure and typological manifestations]. Vestnyk Voennogo universiteta. 2(10), 50–58.
Brushlynskyi, A. V. (2013). Chelovek, sub"yekt, lichnost' v sovremennoy psikhologii [Man, subject, personality in modern psychology]. Moskva, 1, 584.
Pro zatverdzhennya Tymchasova nastanova z fizychnoyi pidhotovky u Zbroynykh Sylakh Ukrayiny: nakaz Heneralnoho shtabu Zbroynykh Syl Ukrayiny vid 11.02.2014 r. № 35 [About approval Provisional instruction on physical training in the Armed Forces of Ukraine: the order of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine]. Kyiv, 158.
Yagupov, V. V. (2015). Profesiynyy rozvytok osobystosti fakhivtsya: ponyattya, zmist ta osoblyvosti [Professional development of the specialist's personality: concept, content and features]. Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialna robota, 175, 22–28. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaUKMApp_2015_175_4.
Yagupov, V. V. (2008). Sub"ektno-diyalnisnyy pidkhid yak efektyvna metodolohichna osnova formuvannya hotovnosti viyskovoho kerivnyka do upravlinskoyi diyalnosti. [Subject-activity approach as an effective methodological basis for forming the readiness of a military leader for managerial activity]. Problemy ta perspektyvy formuvannya natsionalnoyi humanitarno-tekhnichnoyi elity, 17(21), 101–111.
Yagupov, V. V. (2016). Sub"ektnost` y` professy`onal`naya sub"ektnost` pedagoga kak y`ntegral`nyj pokazatel` sformy`rovannosty` ego professy`onal`noj kompetentnosty [Subjectivity and professional subjectivity of a teacher as an integral indicator of the formation of his professional competence]. Rozvitok suchasnoí osvíti: teoríya, praktika, ínnovatsíí, Kyiv, Milenium, 324–325.
Yagupov, V. V., Kryshtal', N. A., Korol', V. N. (2013). Formirovaniye i razvitiye professional'noy sub"yektnosti ofitserov. [Formation and development of the professional subjectivity of officers]. Izvestiya Rossiyskoy akademii obrazovaniya, 1, 74–83.