ІННОВАЦІЙНА ВІЙСЬКОВА ОСВІТА: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Іван Руснак перший заступник міністра оборони України, Україна
  • Володимир Мірненко заступник директора департаменту військової освіти і науки МО України , Україна https://orcid.org/0000-0002-7484-1035
  • Максим Кас’яненко заступник директора департаменту військової освіти і науки МО України , Україна https://orcid.org/0000-0002-3749-4441
  • Володимир Оліферук Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-0722-7561
  • Дмитро Вітер Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-7330-1280

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2021-44/9-20

Ключові слова:

вища освіта; інституційний розвиток; освіта та підготовка; професійна військова освіта; система військової освіти.

Анотація

У статті запропоновано перспективну модель системи військової освіти України, яка забезпечує імплементацію стандартів освіти та підготовки держав-членів НАТО в національній системі військової освіти. Проведені дослідження далі змогу визначити переваги запропонованої моделі військової освіти України з точки зору забезпечення набуття оперативних спроможностей Збройних Сил України, успішного виконання ними поставлених завдань, визначення ключових ініціатив щодо подальшого реформування системи військової освіти.

Біографії авторів

Іван Руснак, перший заступник міністра оборони України

доктор воєнних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України,

перший заступник міністра оборони України

Володимир Мірненко, заступник директора департаменту військової освіти і науки МО України

доктор технічних наук, професор, заслужений працівник освіти України,

директор департаменту військової освіти і науки МО України

Максим Кас’яненко, заступник директора департаменту військової освіти і науки МО України

кандидат військових наук,

заступник директора департаменту військової освіти і науки МО України

Володимир Оліферук, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ

кандидат технічних наук, полковник

Дмитро Вітер, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ

доктор філософських наук,

старший науковий співробітник

Посилання

Закон України “Про освіту” від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII. – URL: www.rada.zakon.gov.ua.

Вітер Д. Професіоналізація військової освіти в Україні: головні напрямки, зміст та перспективи / Д. Вітер, О. Мітягін // Військова освіта. – 2020. – №1(41). – С. 81-90.

Вітер Д. Стратегічні пріоритети підвищення боєздатності Збройних Сил України в контексті професіоналізації військової освіти: політики і процедури / Д. Вітер, О. Мітягін // Зб. наук. пр. ЦВСД. – 2020. – №1(68). – С. 133-137.

Оліферук В. Моделювання процесу розвитку військової освіти в Україні: принципи та підходи до стандартизації / В. Оліферук, Д. Вітер, Н. Шабатіна // Військова освіта. – 2020. – № 2(42). – С. 223-229.

Пунда Ю. Освіта – головна інвестиція в розвиток людського капіталу сектору безпеки і оборони України / Ю. Пунда // Наука і оборона. – 2018. – №1. – С. 34-40.

Тюрін В. Обґрунтування моделі підготовки фахівців Повітряних Сил у сучасних умовах / В. Тюрін, А. Салій, М. Кас’яненко, П. Опенько, О. Мартинюк // Наука і оборона. – 2019. – № 4. – С. 20-26.

CJCSI 1805.01B 15 May 2015, “Enlisted Professional Military Education Policy”, Joint Staff, Washington, D.C. 20318. – URL: https://www.jcs.mil.

CJCSI 1800.01F, Officer Joint Professional Military Education Policy, Instruction, Chairman of the Joint Chiefs of Staff, 1 December 2018. – URL: https://www.jcs.mil.

Johnson-Freese J. The Reform of Military Education: Twenty-Five Years Later / Joan Johnson-Freese // Orbis. A Journal of World Affairs. – Vol. 56. – №1. – 2012. – P. 135-153.

Joint Staff Officer’s Guide 2000. JFSC-PUB-1. Norfolk, VA: National Defense University, Joint Forces Staff College, 2000. 456 p.

Kelley K. Getting to the Goal in Professional Military Education / Kevin P. Kelley, Joan Johnson-Freese // Orbis. A Journal of World Affairs. – Vol. 58. – №1. – Winter 2014. – P. 119-132.

Kohn R. First Priorities in Military Professionalism / Richard H. Kohn // Orbis. A Journal of World Affairs. – Vol. 57. – №3. – Summer 2013. – P. 380-389.

MC 458/3. Education, Training, Exercise and Evaluation Policy, NATO. – URL: https://www.act.nato.int.

Professional Military Education. A Cross-Cultural Survey / Ed. by Duraid Jalili and Hubert Annen. – Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien, 2019. – 234 p.

United States. Chairman of the Joint Chiefs of Staff. Officer Professional Military Education Policy (OPMEP). 1 December 2000. Washington, DC: JCS, 2000. “CJCSI 1800.01A”. – URL: http://www.au.af.mil.

Waggener A. Joint Professional Military Education. A Retrospective of the Skelton Panel / Waggener Anna T. // JFQ 77, 2nd Quarter 2015. – P. 55-59.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-04

Номер

Розділ

Статті