ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ І ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ПРИКОРДОННИХ МОБІЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ КРАЇН ЄВРОСОЮЗУ І США
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2021-43/142-153Ключові слова:
прикордонні мобільні підрозділи; професійна підготовка; інтероперабельність; країни Європейського Союзу; Сполучені Штати Америки.Анотація
У статті висвітлено сучасний досвід підготовки персоналу мобільних підрозділів країн ЄС та США та запропоновано використання передового досвіду для покращення професійної підготовки персоналу мобільних підрозділів Державної прикордонної служби України. Встановлено, що структура мобільних прикордонних підрозділів США представлена загоном спеціальних операцій Прикордонного патруля США із трьома основними підрозділами: BORTAC, BORSTAR, MRT. У країнах ЄС запроваджено прикордонні групи швидкого реагування під егідою агенції Фронтекс. Ці групи об’єднують спеціально навчених експертів з держав-членів ЄС, які тимчасово перебувають у резерві для швидкої оперативної допомоги з питань охорони зовнішнього кордону ЄС. Спільними рисами організації професійної підготовки фахівців мобільних підрозділів США та країн ЄС є інтегративність, прагнення розвивати інтероперабельність персоналу. Виявлено, що система підготовки персоналу мобільних підрозділів США та ЄС відповідає нормам, прийнятим у прикордонних відомствах провідних країн світу, що забезпечує ефективне виконання персоналом обов’язків за посадою на високому професійному рівні.
Посилання
Стратегія розвитку Державної прикордонної служби: розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 р. № 1189-р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1189-2015-%D1%80 (дата звернення: 15.11.2020).
Наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30.12.05 № 1039 “Про затвердження Тимчасової інструкції про застосування мобільних підрозділів Державної прикордонної служби України”, – Київ : АДПСУ, 2005.
Мобільні підрозділи Державної прикордонної служби України. URL: https://dpsu.gov.ua/ua/mobilni-pidrozdili/ (дата звернення: 20.05.2020).
Братко А. (2017). Роль та місце підрозділів спеціального призначення в умовах збройних локальних конфліктів Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України Серія: військові та технічні науки № 4(74), c. 23-33.
U.S. Customs and Border Protection (2016) Performance and Accountability Report. URL: https://www.cbp.gov/sites/default/files/assets/documents/2017-Mar/FY-2016-CBP-PAR-508C.pdf (дата звернення: 20.05.2020).
CBP Delegation Order 2130-009A, Authority for Border Patrol Functions, 2010. URL: https://www.cbp.gov/sites/default/files/documents/directive_eoaf _2.pdf (дата звернення: 20.05.2020).
Border Patrol National Strategy 2012-2016 URL: https://www.hsdl.org/c/cbp-releases-2012-2016-border-patrol-strategic-plan/#:~:text=The%202012%2D2016%20 Border%20Patrol,the%20existing%20infrastructure%20and%20technology.&text=We%20approach%20this%20mission%20from,effective%2C%20and%20efficient%20manner.%E2%80%9D (дата звернення: 20.05.2020).
Regulation (EU) 2016/1624 of the European Parliament and of the Council of 14 September 2016 on the European Border and Coast Guard. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32016R1624. (дата звернення: 20.05.2020).
Балендр А. Уніфікація підготовки фахівців у сфері охорони кордону як науково-педагогічна проблема (на основі світового досвіду). Науковий огляд : міжнар. наук. журн. 2018. № 7(50). С. 66–74.
Schengen Borders Code. URL: https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/networks/european_migration_network/glossary_search/schengen-borders-code_en. (дата звернення: 20.05.2020).
Балендр А. Характеристика рівнів галузевої рамки кваліфікацій для підготовки прикордонників країн Європейського Союзу в академічній освіті. Педагогічний дискурс. Хмельницький, 2017. Вип. 22. С. 9–14.
Тронь Т. Базова підготовка агентів Прикордонного патруля у системі професійної підготовки працівників правоохоронних органів США. Науковий огляд. 2017. № 1 (33). С. 107–121.
Soroka O., Kalaur S., Balendr A. Diagnostics of Leadership Qualities of Specialists of «Man–Man» Type of Professions in Military and Civil Higher Education Institutions: Psychological and Pedagogical Approach. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2019. Vol. 11, Issue 4 Supl. 1. Р. 263–277.
Balendr A., Biletskyi V., Iakymchuk A., Sinkevych A., Korolov V., Bloshchynskyi I. Implementation of European Border Guards’ Common Educational Standards in Ukraine: Comparative Analysis. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2019. № 11(2). Р. 1–17.