РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ МЕТОДИКИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВОЄННОЇ БЕЗПЕКИ ДЛЯ СЛУХАЧІВ ОПЕРАТИВНО-ТАКТИЧНОГО РІВНЯ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2021-43/180-191

Анотація

Відомо, що воєнна безпека досягається комплексним використанням політичного, воєнного, економічного, науково-технологічного, демографічного, ресурсного, інформаційного, морально-психологічного потенціалів країни і спрямована, насамперед, на зниження рівня воєнної небезпеки в будь-яких умовах.
Однією з важливих у цьому плані була і залишається проблема вироблення і реалізації виваженої воєнної політики, яка має враховувати геополітичну ситуацію в Центральній та Східній Європі, базуватися на реальних економічних можливостях України, відповідати вимогам збереження її суверенітету й територіальної цілісності, ураховувати не лише свої національні інтереси, а й інтереси сусідніх держав, їх воєнний потенціал, можливість мирного розвитку.
Виконуючи цільову настанову навчальної дисципліни “Основи воєнної безпеки держави” стосовно необхідності формування у слухачів оперативно-тактичного рівня практичних навичок і умінь, які необхідні під час підготовки і проведення заходів щодо забезпечення воєнної безпеки держави, викладачі кафедри викладачі кафедри СНБО неодноразово відмічають певні труднощі в оволодінні навчальним матеріалом.
Аналіз показав, що переважною більшістю слухачів найбільш важко сприймаються питання, пов’язані з визначенням рівня воєнної безпеки. На погляд багатьох фахівців кафедри, це обумовлено не лише тим, що багато хто з слухачів вперше у своєї діяльності стикнулися із зазначеними питаннями, а й певною складністю формулювань, які характеризують поняття “воєнна загроза”, “воєнна небезпека” і особливо їх зв’язком між собою та відповідним визначенням рівнів воєнної безпеки та воєнної небезпеки. У статті проаналізовано проблеми засвоєння слухачами оперативно-тактичного рівня навчання навчального матеріалу з питань воєнної безпеки та шляхи їх вирішення. Зроблено висновок про те, що користуючись запропонованими визначеннями та показниками слухачам можна протягом декількох навчальних годин провести аналіз стану воєнно-політичних відносин України із усіма сусідніми країнами, оцінити ступінь небезпек, характер воєнних загроз, передбачити можливі сценарії розвитку подій, обрахувати інтегральний рівень впливу загроз на національні інтереси у воєнної сфері визначити рівень воєнної безпеки і відповідно запропонувати заходи щодо його підвищення, тобто виробляти вміння працювати в ролі посадової особи органу управління стратегічного рівня.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-16

Номер

Розділ

Статті