ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА КЕРІВНИХ КАДРІВ ПРИКОРДОННИХ ВІДОМСТВ КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ В КОНТЕКСТІ ДОСВІДНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2021-43/9-17

Ключові слова:

іншомовна підготовка, керівники прикордонних підрозділів, досвідне навчання, країни Європейського Союзу.

Анотація

У статті схарактеризовано особливості професійної іншомовної підготовки
керівних кадрів прикордонних відомств країн Європейського Союзу. Виявлено, що згідно
Уніфікованої програми підготовки керівників середнього рівня прикордонних відомств у
країнах Європейського Союзу виділяють дві основні категорії керівного складу: супервайзери
і менеджери. Упровадження фази досвідного навчання для підготовки керівників середнього
рівня передбачає: формування відповідних професійних компетентностей безпосередньо під
час несення служби в підрозділах охорони кордону, набуття практичного досвіду,
отримання відгуків від керівників, колег та наставників. Організація досвідного навчання
супервайзерів і менеджерів прикордонних відомств країн Європейського Союзу з питань
іншомовної підготовки включає спеціалізовані електронні навчальні курси та підручники:
«English Communications for Border Guards at Aiports»; навчальний підручник «Англійська
мова для співробітників прикордонної і берегової охорони»; інтерактивний електронний
навчальний курс на основі технології мобільного навчання для самостійного вивчення
англійської мови – «Англійська мова для прикордонників». Автором було проведено аналіз
можливостей використання цього досвіду з метою його впровадження в систему
професійної підготовки персоналу прикордонного відомства України.

Посилання

Common Core Curriculum for Border and Coast Guard Mid-Level Training in the European Union. Warsaw, Poland: Plac Europejski 6, 2019.

Regulation (EU) 2016/1624 of the European Parliament and of the Council of 14 September 2016 on the European Border and Coast Guard URL: https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/65db3442-7bcf-11e6-b076-01aa75ed71a1/language-en

Sectoral Qualifications Framework for Border Guarding (volume 2), Warsaw, Poland: Rondo ONZ 1, 2013.

Usher R., Edwards R. (1994). Postmodernism and Education. Different voices, different worlds. New York. 246 p.

Прудченко І. (2011). Педагогічні інтенції постмодерну: конституювання змісту освіти. Гуманітарний вісник ЗДІА. Київ. № 47. 156–163.

Балендр А., Комарницька О., Блощинський І., Діденко О. (2018). Інформаційно-комунікаційні технології в іншомовній підготовці фахівців з охорони кордону країн Європейського Союзу. Інформаційні технології і засоби навчання : електрон. наук. фахов. вид. Т. 67 (5). 56–71. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2018_67_5_7.

Балендр A. (2018). Уніфікована програма базового рівня для підготовки фахівців з охорони кордону країн Європейського Союзу. Педагогічний дискурс. Вип. 25. 17–21. [in Ukrainian]

Regulation (EU) 2016/399 of the European Parliament and of the Council of 9 March 2016 on a Union Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code) URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32016R0399

Балендр A. (2017). Характеристика рівнів галузевої рамки кваліфікацій для підготовки прикордонників країн Європейського Союзу в академічній освіті. Педагогічний дискурс, Вип. 22. 9-14.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-10

Номер

Розділ

Статті