РЕАЛІЗАЦІЯ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ АД’ЮНКТІВ ВВНЗ ШЛЯХОМ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАУКОВО- МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ

Автор(и)

  • Ігор Козубцов Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7309-4365
  • Людмила Таршилова Західно-Казахстанський аграрно-технічний університет імені Жангір хана, Республіка Казахстан , Kazakhstan https://orcid.org/0000-0001-6252-5548
  • Леся Козубцова Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7866-8575
  • Олексій Бескровний Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7191-7957

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/144-157

Ключові слова:

академічна мобільність; дистанційна форма; науково-методичний супровід; ад’юнкт; методологія; науковий керівник.

Анотація

рму науково-методичного супроводу ад’юнктів у вищих військових навчальних закладах. Ціль статті. Обґрунтувати умови забезпечення академічної мобільності через дистанційну форму науково-методичного супроводу ад’юнктів, як феномену вищої військової освіти. Результат дослідження. Розкрито умови забезпечення академічної мобільності через дистанційну форму науково-методичного супроводу ад’юнктів, як феномена вищої військової освіти. Запропоновано алгоритм реалізації академічної мобільності через дистанційну форму науково-методичного супроводу ад’юнктів. В основу алгоритму взято типові фази, стадії та етапи класичної методології організації наукової та науково-технічної діяльності у Збройних Силах України. Науковою особливість запропонованого алгоритму академічної мобільності є впровадження додаткової підготовчої фази, стадії та етапу, що враховують феномен організації наукової та науково-технічної діяльності у Збройних Силах України. На етапі технологічної підготовки розробляється концепція майбутнього дисертаційного дослідження. Розкрито позитивний ефект використання дистанційного навчання, як форми науково-методичного супроводу ад’юнктів для реалізації академічної мобільності ад’юнктів Ефект полягає у забезпеченні безперервності навчально-
виховного процесу з дотриманням права на академічну мобільність та розвитку
методологічної культури, що є актуальною педагогічною проблемою. Складено орієнтовний перелік програмного забезпечення вільного доступу для організації академічної мобільності через дистанційний науково-методичний супровід та проаналізовані основні функції. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше розглянуто підхід до забезпечення можливості академічної мобільності ад’юнктів у ракурсі дотримання нерозривного педагогічного процесу розвитку методологічної культури шляхом залучення дистанційного навчання, як форми науково-методичного супроводу ад’юнктів. Це дозволить повною мірою реалізувати академічну мобільність ад’юнктів не лише всередині країни, а й за її межами. Внаслідок забезпечення можливості академічної мобільності ад’юнктів зростає ймовірність того, що вони набудуть неоціненного досвіду у трансляції методологічної культури у наукових школах зарубіжних країн.

Біографії авторів

Ігор Козубцов, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

доктор педагогічних наук, кандидат технічних наук
старший науковий співробітник


Людмила Таршилова, Західно-Казахстанський аграрно-технічний університет імені Жангір хана, Республіка Казахстан

кандидат економічних наук, професор

Леся Козубцова, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

кандидат технічних наук


Олексій Бескровний, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

кандидат технічних наук, доцент


Посилання

Muradova V.Kh. (2015). Analiz rozvytku dystantsiinoi formy navchannia [Analysis of the

development of distance learning]. Systemy obrobky informatsii, 8 (133), 177–181. (in Ukrainian).

Postanova Kabinet Ministriv Ukrainy (2015). «Pro zatverdzhennia Polozhennia pro

poriadok realizatsii prava na akademichnu mobilnist» [On Approval of the Regulation on the Procedure for the Implementation of the Right to Academic Mobility], 579,

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/579-2015-p/paran8#n8 . (in Ukrainian).

Schwab K., Malleret T. (2020). COVID-19: The Great Reset. Edition 1.0. Switzerland.

Cologny/Geneva: Forum publishing World Economic Forum, 213.

Shumilova A., Dobko T., Shkarina V. (2021). Rozvytok dystantsiinoi osvity (1998–

rr.) [Development of distance education (1998-2021)]. Natsionalna biblioteka Ukrainy imeni V.I. Vernadskoho, http://nbuv.gov.ua/node/5652. (in Ukrainian).

Sadovskyi M. (2016). Zastosuvannia tekhnolohii dystantsiinoho navchannia v systemi

viiskovoi osvity [Application of distance learning technologies in the system of military education]. Visnyk Natsionalnoi akademii derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy: elektronne naukove fakhove vydannia. Seriia: Pedahohika, 6, http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_6_12. (in Ukrainian).

Kravchenko O.I., Vikhtiuk M.P. (2017). Modeli dystantsiinoho navchannia dlia pidhotovky

viiskovykh fakhivtsiv v Ukraini [Models of distance learning for training of military specialists in Ukraine]. Zbirnyk naukovykh prats Viiskovoho instytutu Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka, 55, 208–215. (in Ukrainian).

Kozubtsova L.M., Kozubtsov I.M., Yahupov V.V. (2017). Dystantsiine navchannia yak tymchasova forma naukovo-metodychnoho suprovodu aspirantiv (ad’iunktiv) u zabezpechenni mobilnosti [Distance learning as a temporary form of scientific and methodological support for postgraduate students (adjuncts) in ensuring mobility]. Teoriia ta praktyka dystantsiinoho navchannia u profesiinii osviti: zbirnyk materialiv I Vseukrainskoi veb-konferentsii. Kyiv: Instytut profesiinoi osvity NAPN Ukrainy, 79–83. (in Ukrainian).

Kyva V.Yu., Dyba I.O. (2018). Dystantsiine navchannia v ramkakh bezperervnoi osvity viiskovykh fakhivtsiv Zbroinykh Syl Ukrainy [Distance learning in the framework of continuous education of military specialists of the Armed Forces of Ukraine]. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity, 15, https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/3/article/view/526. (in Ukrainian).

Sadovyi K.V., Atamanskyi D.V., Kuznietsov O.L., Kovalchuk O.O., Yasechko M.M.,

Dzihora O.M. (2018). Osoblyvosti zastosuvannia dystantsiinoho navchannia u viiskovii osviti [Features of the application of distance learning in military education]. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Povitrianykh Syl, 4(58), 119–127. (in Ukrainian).

Borodavka V.O. (2020). Zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii u systemi

dystantsiinoho navchannia pid chas pidhotovky ta perepidhotovky viiskovykh fakhivtsiv

[Application of information technologies in the system of distance learning in the training and retraining of military specialists]. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Povitrianykh Syl, 2(64), 7–11. (in Ukrainian).

Kukharenko V.M., Bondarenko V.V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini

[Emergency distance learning in Ukraine]: Kolektyvna monohrafiia. Kharkiv: Vydavnytstvo KP "Miska drukarnia", 409. (in Ukrainian).

Kushnir T. (2021). Problemni pytannia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia

[Problematic issues of organising distance learning. International distance scientific and practical conference]. Mizhnarodna dystantsiina naukovo-praktychna konferentsiia «Tekhnolohii dystantsiinoho navchannia: vprovadzhennia, rozvytok, udoskonalennia». Kharkiv: Fakhovyi koledzh NFaU, 88–94. (in Ukrainian).

Scott E. Fahlman. (2018) What are effective methods to motivate graduate students? https://www.quora.com/What-are-effective-methods-to-motivate-graduate-students.

Day G. (2018) What are effective methods to motivate graduate students? https://dr-doctorate.quora.com/What-are-effective-methods-to-motivate-graduate-students-1.

Kulaha I.V., Ilnytskyi D.O., Strilnyk S.O., Matviichuk O.V., Vasylkova N.V.,

Turchaninova V.M., Yershova V.S., Tyshchenko M.P., Krasnopilska N.L. (2013). Svitovyi dosvid

orhanizatsii ta rozvytku universytetskoi systemy dystantsiinoho navchannia [World experience in organising and developing a university system of distance learning]. Kyiv: Instytut vyshchoi osvity KNEU imeni Vadyma Hetmana, 38. (in Ukrainian).

Kozubtsov I. (2022). Problems of failure of the existing model of personnel management

of the armed forces of Ukraine in the conditions of external military aggression. The

-st International Scientific and Practical Conference "Law and Public Administration – New Development Trends" «LPA–NDT». Bielsko-Biala: University of Bielsko-Biala, 22–24.

Kozubtsov I.M., Kozubtsova L.M., Khlaponin Yu.I. (2022). Suchasna teoriia ta praktyka

pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia doktora filosofii u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh na zasadakh metodolohichnoi kultury [Modern theory and practice of training of higher education applicants for the degree of Doctor of Philosophy in higher military educational institutions on the basis of methodological culture]. Zbirnyk naukovykh prats „Viiskova osvita”, 1(45), 102–111. (in Ukrainian).

Ariawan I Putu Wisna, Divayana Dewa Gede Hendra, Suyasa P Wayan Arta. (2022). Development of Blended Learning Content based on Tri Kaya Parisudha-superitem in Kelase Platform. International Journal of Modern Education and Computer Science, 14, 1, 30–43.

Yagupov V.V., Kozubtsov I.N. (2017). Szkoła naukowa „Rozwуj kultury

metodologicznej młodego naukowca”. Edukacja ustawiczna doroslych. Polish journal of continuing education, 1(96), 166–172. (in Polish).

Kozubtsov I.M. (2015). Model spivpratsi naukovoho kerivnyka ta aspiranta u protsesi naukovo-pedahohichnoho suprovodu [Model of cooperation between a supervisor and a postgraduate student in the process of scientific and pedagogical support]. Naukovo-praktychnyi zhurnal. Suchasni informatsiini tekhnolohii u sferi bezpeky ta oborony, 3 (24), 133–140. (in Ukrainian).

Kozubtsov I.M. (2013). Metodolohiia orhanizatsii roboty aspirantamy nad dysertatsiinymy doslidzhenniamy [Methodology of organisation of work by postgraduate students on dissertation research]. Profesiina osvita: problemy i perspektyvy, 5, 16–22. (in Ukrainian).

Kozubtsov I. (2016). Curriculum electives «Development of methodological culture of adjuncts». International Journal of Experimental Education, 4, 1, 62–67.

Kozubtsov I.M., Kozubtsova L.M. (2015). Fenomen metodolohichnoi osnovy diialnosti aspirantiv u systemi vyshchoi viiskovoi osvity: analityko-porivnialne obgruntuvannia [The phenomenon of the methodological basis of postgraduate students' activity in the system of higher military education: analytical and comparative substantiation]. Naukovo-praktychnyi zhurnal. Suchasni informatsiini tekhnolohii u sferi bezpeky ta oborony, 1 (22), 119–122. (in Ukrainian).

Nakaz SBU (2005). «Zvod vidomostei, shcho stanovliat derzhavnu taiemnytsiu»

[Summary of Information Constituting a State Secret], 440. (in Ukrainian).

Sharma N., Appukutti Sh., Garg U., Mukherjee J., Mishra S. (2023). Analysis of Student’s

Academic Performance based on their Time Spent on Extra-Curricular Activities using Machine Learning Techniques. International Journal of Modern Education and Computer Science, 15, 1, 46–57.

Adebayo E.O., Ayorinde I.T. (2022). Efficacy of Assistive Technology for Improved

Teaching and Learning in Computer Science. International Journal of Education and Management Engineering, 12, 5, 9–17.

Sokulska N.B., Kovalchuk R.A., Kmin V.F. (2021). Analiz rezultativ vprovadzhennia

elementiv dystantsiinoi pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv [Analysis of the results of the

implementation of elements of distance training of military specialists]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky,198, 156–159. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Статті