РЕАЛІЗАЦІЯ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ АД’ЮНКТІВ ВВНЗ ШЛЯХОМ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАУКОВО- МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ

Автор(и)

  • Ігор Козубцов Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0002-7309-4365
  • Людмила Таршилова Західно-Казахстанський аграрно-технічний університет імені Жангір хана, Республіка Казахстан , Казахстан https://orcid.org/0000-0001-6252-5548
  • Леся Козубцова Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0002-7866-8575
  • Олексій Бескровний Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0001-7191-7957

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/144-157

Ключові слова:

академічна мобільність; дистанційна форма; науково-методичний супровід; ад’юнкт; методологія; науковий керівник.

Анотація

рму науково-методичного супроводу ад’юнктів у вищих військових навчальних закладах. Ціль статті. Обґрунтувати умови забезпечення академічної мобільності через дистанційну форму науково-методичного супроводу ад’юнктів, як феномену вищої військової освіти. Результат дослідження. Розкрито умови забезпечення академічної мобільності через дистанційну форму науково-методичного супроводу ад’юнктів, як феномена вищої військової освіти. Запропоновано алгоритм реалізації академічної мобільності через дистанційну форму науково-методичного супроводу ад’юнктів. В основу алгоритму взято типові фази, стадії та етапи класичної методології організації наукової та науково-технічної діяльності у Збройних Силах України. Науковою особливість запропонованого алгоритму академічної мобільності є впровадження додаткової підготовчої фази, стадії та етапу, що враховують феномен організації наукової та науково-технічної діяльності у Збройних Силах України. На етапі технологічної підготовки розробляється концепція майбутнього дисертаційного дослідження. Розкрито позитивний ефект використання дистанційного навчання, як форми науково-методичного супроводу ад’юнктів для реалізації академічної мобільності ад’юнктів Ефект полягає у забезпеченні безперервності навчально-
виховного процесу з дотриманням права на академічну мобільність та розвитку
методологічної культури, що є актуальною педагогічною проблемою. Складено орієнтовний перелік програмного забезпечення вільного доступу для організації академічної мобільності через дистанційний науково-методичний супровід та проаналізовані основні функції. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше розглянуто підхід до забезпечення можливості академічної мобільності ад’юнктів у ракурсі дотримання нерозривного педагогічного процесу розвитку методологічної культури шляхом залучення дистанційного навчання, як форми науково-методичного супроводу ад’юнктів. Це дозволить повною мірою реалізувати академічну мобільність ад’юнктів не лише всередині країни, а й за її межами. Внаслідок забезпечення можливості академічної мобільності ад’юнктів зростає ймовірність того, що вони набудуть неоціненного досвіду у трансляції методологічної культури у наукових школах зарубіжних країн.

Біографії авторів

Ігор Козубцов, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

доктор педагогічних наук, кандидат технічних наук
старший науковий співробітник


Людмила Таршилова, Західно-Казахстанський аграрно-технічний університет імені Жангір хана, Республіка Казахстан

кандидат економічних наук, професор

Леся Козубцова, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

кандидат технічних наук


Олексій Бескровний, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

кандидат технічних наук, доцент


Посилання

Мурадова В.Х. Аналіз розвитку дистанційної форми навчання. Системи обробки інформації. 2015. Випуск 8 (133). С. 177–181.

Постанова Кабінет Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12.08.2015 №579.

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/579-2015-п/paran8#n8.

Schwab K., Malleret T. COVID-19: The Great Reset. Edition 1.0. Switzerland. Cologny/Geneva: Forum publishing World Economic Forum, 2020. 213 р.

Шумілова А., Добко Т., Шкаріна В. Розвиток дистанційної освіти (1998–2021 рр.). Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського. http://nbuv.gov.ua/node/5652.

Садовський М. Застосування технологій дистанційного навчання в системі військової освіти. Вісник Національної академії державної прикордонної служби України: електронне

наукове фахове видання. Серія: Педагогіка. 2016. Вип. 6.

http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_6_12.

Кравченко О.І., Віхтюк М.П. Моделі дистанційного навчання для підготовки військових фахівців в Україні. Збірник наукових праць Військового інституту Київського

національного університету ім. Тараса Шевченка. 2017. Вип. 55. С. 208–215.

Козубцова Л.М., Козубцов І.М., Ягупов В.В. Дистанційне навчання як тимчасова форма науково-методичного супроводу аспірантів (ад’юнктів) у забезпеченні мобільності. Теорія та практика дистанційного навчання у професійній освіті: збірник матеріалів І Всеукраїнської веб-конференції (Київ, 28 лютого 2017 р.). К.: Інститут професійної освіти НАПН України. 2017. С. 79–83.

Кива В.Ю., Диба І.О. Дистанційне навчання в рамках безперервної освіти військових фахівців Збройних Сил України. Теорія і методика професійної освіти. 2018. №15.

https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/3/article/view/526.

Садовий К.В., Атаманський Д.В., Кузнєцов О.Л., Ковальчук О.О., Ясечко М.М., Дзігора О.М. Особливості застосування дистанційного навчання у військовій освіті. Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. 2018. 4(58). С. 119–127.

Бородавка В.О. Застосування інформаційних технологій у системі дистанційного навчання під час підготовки та перепідготовки військових фахівців. Збірник наукових праць

Харківського національного університету Повітряних Сил. 2020. № 2(64). С. 7–11.

Кухаренко В.М., Бондаренко В.В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: Колективна монографія. Харків: Видавництво КП "Міська друкарня", 2020. 409 с.

Кушнір Т. Проблемні питання організації дистанційного навчання. Міжнародна дистанційна науково-практична конференція «Технології дистанційного навчання:

впровадження, розвиток, удосконалення» (Харків, 23-24.03.2021). Харків: Фаховий коледж НФаУ, 2021. С. 88–94.

Scott E. Fahlman. (2018) What are effective methods to motivate graduate students?

https://www.quora.com/What-are-effective-methods-to-motivate-graduate-students.

Day G. (2018) What are effective methods to motivate graduate students? https://dr-doctorate.quora.com/What-are-effective-methods-to-motivate-graduate-students-1.

Кулага І.В., Ільницький Д.О., Стрільник С.О., Матвійчук О.В., Василькова Н.В., Турчанінова В.М., Єршова В.С., Тищенко М.П., Краснопільська Н.Л. Світовий досвід

організації та розвитку університетської системи дистанційного навчання. Київ. Інститут вищої освіти КНЕУ імені Вадима Гетьмана, 2013. 38 с.

Kozubtsov I. Problems of failure of the existing model of personnel management of the armed forces of Ukraine in the conditions of external military aggression. The 1-st International Scientific and Practical Conference "Law and Public Administration – New Development Trends" «LPA–NDT». Bielsko-Biala: University of Bielsko-Biala. 2022. Pp. 22–24.

Козубцов І.М., Козубцова Л.М., Хлапонін Ю.І. Сучасна теорія та практика підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у вищих військових навчальних закладах на засадах методологічної культури. Збірник наукових праць „Військова освіта”. 2022. №1(45). С. 102–111.

Ariawan I Putu Wisna, Divayana Dewa Gede Hendra, Suyasa P Wayan Arta. Development of Blended Learning Content based on Tri Kaya Parisudha-superitem in Kelase Platform. International

Journal of Modern Education and Computer Science. 2022. Vol. 14. No. 1. Pp. 30–43.

Yagupov V.V., Kozubtsov I.N. Szkoła naukowa “Rozwуj kultury metodologicznej młodego naukowca”. Edukacja ustawiczna doroslych. Polish journal of continuing education.

No.1(96). S. 166–172.

Козубцов І.М. Модель співпраці наукового керівника та аспіранта у процесі науково-педагогічного супроводу. Науково-практичний журнал. Сучасні інформаційні

технології у сфері безпеки та оборони. 2015. №3 (24). С. 133–140.

Козубцов І.М. Методологія організації роботи аспірантами над дисертаційними дослідженнями. Професійна освіта: проблеми і перспективи. 2013. Вип 5. С. 16–22.

Kozubtsov I. Curriculum electives «Development of methodological culture of adjuncts». International Journal of Experimental Education. 2016. No.4. Vol.1. Pp. 62–67.

Козубцов І.М., Козубцова Л.М. Феномен методологічної основи діяльності аспірантів у системі вищої військової освіти: аналітико-порівняльне обґрунтування. Науково-практичний журнал. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2015. №1 (22). С. 119–122.

Наказ СБУ «Звід відомостей, що становлять державну таємницю» від 12.08.2005 № 440.

Sharma N., Appukutti Sh., Garg U., Mukherjee J., Mishra S. Analysis of Student’s Academic Performance based on their Time Spent on Extra-Curricular Activities using Machine

Learning Techniques. International Journal of Modern Education and Computer Science. 2023. Vol. 15. No. 1. Pp. 46–57.

Adebayo E.O., Ayorinde I.T. Efficacy of Assistive Technology for Improved Teaching and Learning in Computer Science. International Journal of Education and Management

Engineering. 2022. Vol. 12. No. 5. Pp. 9–17.

Сокульська Н.Б., Ковальчук Р.А., Кмін В.Ф. Аналіз результатів впровадження елементів дистанційної підготовки військових фахівців. Наукові записки. Серія: Педагогічні

науки. 2021. №198. С. 156–159.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Статті