ВІРТУАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК СПОСІБ ОТРИМАННЯ ПЕРВИННИХ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК В РОБОТІ З ОЗБРОЄННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2022-46/290-302Ключові слова:
мультимедійне віртуальне середовище; віртуальний мінометний тренажерний комплекс; 3D моделювання.Анотація
Сучасні умови застосування Збройних Сил України, які пов’язані з відбиттям збройної агресії російської федерації, визначають нові вимоги до організації навчання та підготовки військових фахівців. Недостатність необхідного практичного досвіду, відсутність бойових стрільб, знань, умінь експлуатувати штатні зразки озброєння та військової техніки призводять до його неефективного застосування, великих матеріально-технічних втрат і втрат людських ресурсів.
Тому заходи щодо підвищення якості навчання з точки зору вдосконалення (відновлення) спеціальних знань та практичних навичок потребують зміни поглядів та застосування інноваційних підходів в системі підготовки військовиків.
Одним з таких інноваційних підходів є використання мультимедійних віртуальних середовищ. В статті авторами пропонується підхід щодо створення віртуальних тренажерних комплексів (на прикладі зразка артилерійського озброєння) та інтеграцію їх на основі інформаційних технологій у освітній процес або систему підготовки фахівців-артилеристів.
Посилання
Chopa D., Derevianchuk A. (2012). Pidkhid do stvorennia prohramnykh zasobiv dlia vyvchennia viiskovo-tekhnichnykh dystsyplin [An approach to creating software tools for studying military-technical disciplines]. Suchasni informatsiini tekhnolohii v sferi bezpeky ta oborony. NUOU. №1(37). 151-156. (in Ukrainian).
Derevianchuk A., Sirotenko S. (2017). [Informatsiini tekhnolohii intensyfikatsii pidvyshchennia yakosti kompiuteryzovanoho navchannia]. Viiskova osvita. Zbirnyk naukovykh prats. NUOU. № 1 (35). 68-101 (in Ukrainian).
Bobrivnyk K., Gladka М. (2014). Proektuvannia virtualnoi navchalnoi laboratorii dlia studentiv tekhnichno-tekhnolohichnykh spetsialnostei "Enerhetyka i avtomatyka" [Design of a virtual training laboratory for students of technical and technological specialties "Energy and Automation"]. №3. 18–23. (in Ukrainian).
Obraztsov I., Belov V. Virtualnyie trenazheryi v praktike tehnicheskogo obrazovaniya [Virtual simulators in the practice of technical education]. URL:http://cdokp.tstu.tver.ru/ site.services/ download.aspx? act=1&did=89791&dbid= marcmain. (in Russian).
Motsa A. (2017) Innovatsiini tekhnolohii navchannia u vyshchii viiskovii osviti ukrainy: praktychne zastosuvannia [Innovative learning technologies in higher military education in Ukraine: practical application]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka» // № 5 (27). 26-34. (in Ukrainian).
Bystrova Y. (2015). Innovatsiini metody navchannia u vyshchii shkoli Ukrainy [Innovative teaching methods in higher education in Ukraine]. Pravo ta innovatsiine suspilstvo: elektron. nauk. vyd. № 1. http://apir.org.ua/ wp-content/ uploads/2015/ 04/ Bystrova. Pdf. (in Ukrainian).
Derevyanchuk А., Chopa D., Derevyanchuk V. (2021). Metodychnyi pidkhid shchodo stvorennia ta dostupu do viddalenykh virtualnykh skhovyshch navchalnoho kontentu dlia pidhotovky fakhivtsiv RV i A. [Methodological approach to creation and access to remote virtual storage of educational content for the training of artillery specialists] Suchasni informatsiini tekhnolohii u sferi bezpeky ta oborony. NUOU. №1(40). (in Ukrainian).
Derevyanchuk А., Chopa D., Derevyanchuk V. (2022). Informatsiini tekhnolohii yak zasib pidvyshchennia yakosti vyvchennia viiskovo-tekhnichnykh dystsyplin [Information technologies as a means of increasing the quality of studying military technical disciplines]. Suchasni informatsiini tekhnolohii u sferi bezpeky ta oborony. NUOU. №1(43). (in Ukrainian).