ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНІЧНІ І ПРАВОВІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Юрій Щавінський Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів, Україна, Україна
  • Олена Левчук Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2827-2134
  • Віктор Левчук Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6436-985X
  • Олександр Сирський Командування Сухопутних військ Збройних Сил України, Україна https://orcid.org/0000-0001-6396-7559

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2022-46/311-324

Ключові слова:

освітній процес; інновації в освіті; компетентнісний підхід; інформаційні технології навчання; підготовка військових фахівців.

Анотація

В статті на основі аналізу сучасного стану освітнього процесу визначена актуальна проблема удосконалення вищої військової освіти, яка полягає в необхідності удосконалення якості і модернізації її змісту, розробки й упровадження освітніх інновацій та інформаційних технологій, створення умов для підготовки військових фахівців з необхідними компетентностями, які забезпечать успішну військову діяльність на первинних посадах в підрозділах і частинах.

Біографії авторів

Юрій Щавінський, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів, Україна

кандидат технічних наук

Олена Левчук, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ

кандидат економічних наук, доцент

 

Віктор Левчук, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ

заслужений юрист України

 

Олександр Сирський , Командування Сухопутних військ Збройних Сил України

кандидат військових наук, старший науковий співробітник,

командувач Сухопутних військ

 

Посилання

Shkitsa, L.Yе., Kornuta, V.A., Kornuta, O.V., and Bekish, I.O. The model of informational space for innovation and design activities in the university. Nauka innov., 2019, 15(6), 14-22. doi:10.15407/scin15.06.014.

Asad Abbas, Anders Avdic, Kathryn Chang Barker, Peng Xiaobao. Knowledge transfer from universities to industry through university technology transfer offices. Nauka innov. 2018, 14(2): 05-18. doi.org/10.15407/scin14.02.

Латыпова В.А. Концепция управления процессом дистанционного автоматизированного обучения при решении сложных открытых задач с использованием банка ошибок. Моделирование, оптимизация и информационные технологии. Научный журнал, Том 7, № 3. doi:10.26102/2310-6018/2019.26.3.015.

Rosen Y., Rushkin I., Rubin R. The effects of adaptive learning in a massive open online course on learners' skill development// Proceedings of the Fifth Annual ACM Conference on Learning at Scale, June 26 - 28, 2018, London, United Kingdom. doi:10.1145/3231644.3231651.

Onah D.F., Sinclair J.E. Massive open online courses – an adaptive learning framework// Proceeding of the 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED2015), 2-4 March, 2015, Madrid, Spain. Pp. 1258-1266. doi:10.13140/RG.2.1.4237.0083.

Кремень В. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти : монографія. Київ : Грамота, 2005. 431 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, Москва, 2004. – 42 с.

Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи. – К. : К.І.С., 2004. – С. 66–72.

Weinert, F. E. Vergleichende Leistungsmessung in Schulen eineumstrittene Selbstverständlichkeit. In F.E. Weinert (Hrsg.), Leistungsmessungenin Schulen (S. 17-31). Weinheim: Beltz.

Blömeke S., Zlatkin-Troitschanskaia O. Kompetenzmodellierung und Kompetenzerfassung im Hochschulsektor: Ziele, theoretischer Rahmen, Design und Herausforderungen des BMBF Forschungsprogramms KoKoHs (KoKoHsWorkingPapers, 1). Berlin&Mainz: Humboldt-Universität &Johannes Gutenberg-Universität. URL: http://www.kompetenzen-im-hochschulsektor.de.

Zlatkin-Troitschanskaia, O. and Shavelson, R.J. Advantages and challenges of performance assessment of student learning in higher education. Br J Educ Psychol, 89: 413-415. https://doi.org/10.1111/bjep.12314.

Mulder, M., Gulikers, J., Biemans, H. and Wesselink, R. "The new competence concept in higher education: error or enrichment?", Journal of European Industrial Training, Vol. 33 No. 8/9, pp. 755-770. doi.org/10.1108/03090590910993616.

Lozano J.F., Boni A., Peris J. аnd Hueso A. Competencies in Higher Education: A Critical Analysis from the Capabilities Approach. Journal of Philosophy of Education, 46: 132–147.

Basilaia G. Transition to Online Education in Schools during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. Pedagogical Research. Vol. 5, Issue 4. – 2020. doi.org/10.29333/pr/7937.

Mahmood S. Instructional Strategies for Online Teaching in COVID-19. Human Behavior and Emerging Technologies. – 2020, pp. 1-5. doi:10.1002/hbe2.218.

Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України № 344/2013. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (дата звернення – 08.01.2021).

Вступне слово до проекту Тюнінг – гармонізація освітніх структур у Європі. URL: https://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/General_Brochure_Ukrainian_version.pdf (дата звернення – 03.01.2021).

Про вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014 року №1556 – VІІ // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення – 10.01.2021).

В. Олійник. Формування професійних компетенцій майбутніх агроінженерів у комп’ютерно орієнтованому середовищі закладу вищої освіти. /Олійник В, Самойленко О., Бацуровська І., Доценко Н. // Information Technologies and Learning Tools. 68. 140. doi: 10.33407/itlt.v68i6.2525.

Scherbyna, Alexandre. Нові засоби для оцінювання компетентностей в Moodle. Information Technologies and Learning Tools. 55. 96. doi:10.33407/itlt.v55i5.1435.

Shchavinsky Yu. V., Kuznetsov V. V. Ways of software competencies formation in higher education institutions in modern conditions. Word science: problems, prospects and innovations. Absracts of the 5th International scientific and practiocal conference. Perfect Publishing. Toronto, Canada. 2021. Pp. 209-215. URL: https://sci-conf.com.ua/v-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-world-science-problems-prospects-and-innovations-27-29-yanvarya-2021-goda-toronto-kanada-arhi/.

Stigler, Stephen M. Francis Galton's Account of the Invention of Correlation. Statistical Science 4 (2): JSTOR 2245329, 1989. 73–79. https://doi:10.1214/ss/1177012580.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-03

Номер

Розділ

Статті