КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ ДІАГНОСТУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ КАДРОВИХ ОРГАНІВ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ ТА ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2022-46/325-339Ключові слова:
організаційно-управлінська компетентність; критерії; показник; рівні; посадова особа кадрових органів; розвиненість; діагностування.Анотація
Анотація. Стаття присвячена проблемі обґрунтування критеріїв і показників діагностування організаційно-управлінської компетентності посадових осіб кадрових органів Збройних сил і Міністерства оборони України (далі – ПОКО). З’ясовано, що їх організаційно-управлінська компетентність є інтегрованим проявом професійної підготовленості та готовності до професійної діяльності в кадрових органах Збройних сил (далі – ЗС) і Міністерства оборони (далі – МО) України, яка в поряд із технологічно-процесуальним компонентом складає серцевину фахової компетентності як суб’єктів кадрової роботи.
Обґрунтовано зміст понять «критерій», «показник» і «рівні розвиненості», викладено загальні вимоги до критеріїв діагностування організаційно-управлінської компетентності ПОКО. Вибір відповідних критеріїв і показників здійснено з урахуванням специфіки їх організаційної та управлінської функцій у системи кадрових органів. З урахуванням змісту і специфіки їх організаційно-управлінської діяльності виокремлено ціннісно-мотиваційний, когнітивний, організаційній, управлінський, індивідуально-психічний і суб’єктний критерії діагностування їх організаційно-управлінської компетентності як інтегрованого результату їх професіоналізму в кадровій роботі. Ці критерії охоплюють організаційно-управлінські аспекти їх фахової підготовленості, компетентності та діяльності як фахівців кадрової роботи та діагностують основні їх функції – управлінську та організаційну, які між собою безпосередньо взаємопов’язані та для них є основними в їх кадровій роботі. Інтегрованим критерієм є суб’єктний, тобто сприйняття ними самих собі суб’єктами кадрової роботи. Для кожного критерію підібрано відповідні показники, які конкретизують зміст певного компонента їх організаційно-управлінської компетентності.
Посилання
Бойко, О. В. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військово-соціального управління: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Бойко Олег Володимирович. К. [б. в.], 2005. 476 с.
Гончаренко, С. У. Український педагогічний словник. К. : «Либідь», 1997. 374 с.
Мацевко, Т. М. Управлінська компетентність офіцерів військово-соціального управління. Вісник Національного університету оборони України. 2015. Вип. 1(44). С. 148–153.
Тракалюк, О. Л. Обґрунтування критеріїв і показників оцінювання розвиненості фахової компетентності посадових осіб кадрових органів Збройних сил України : зб. наук. пр. Національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. 2017. Вип. № 2 (9). С. 354–366.
Тракалюк, О. Л. Суб’єкто-діяльністний підхід до розвитку фахової компетентності посадових осіб кадрових органів у системі післядипломної освіти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки : наук. журн. 2017. Вип. 2. (88). С. 271–275.
Шемчук, В. А. Розвиток управлінського мислення у майбутніх магістрів військового управління в оперативно-тактичній ланці управління: критерії та показники. Нові технології навчання. 2010. Вип. 66, ч. 2. С. 247–252.
Ягупов, В. В. Аксіологічний вимір європейського освітнього простору та методологічні проблеми українських дослідників у педагогіці. Ціннісно-орієнтований підхід в освіті і виклики євроінтеграції : матер. міжнар. наук.-метод. конф. (Суми, 29-30 травня 2020 р.) / ред. колегія : В. М. Завгородня, А. М. Куліш та ін. Суми : Сумський державний університет, 2020. С. 51-53. https://drive.google.com/file/d/1ri7rvY_i7d-gk9xPHYi5BWZlqrq-IdmX/view Дата звернення: Квітень 21, 2021.
Ягупов, В. В. Методологічні основи компетентнісного підходу до професійної підготовки офіцерів запасу. Проблеми освіти. 2019. №91. С. 239-245.
Ягупов, В. В., Тракалюк, О. Л. Критерії та показники діагностування професійної підготовленості офіцерів оперативно-тактичної ланки управління. Вісник Національного університету оборони України. 2021. №6 (64). С. 164-175. DOI: 10.33099/2617-6858–21–64–6–164-175
Ягупов, В. В., Фурс, О. Й. Особливості діагностування психічної саморегуляції у майбутніх фахівців екстремальних видів діяльності. Організаційна психологія. Економічна психологія. 2018. № 1(12). С. 116-123. [Електронний ресурс]. Доступно: http://orgpsyjournal.in.ua/userfiles/issues/i12/n12/14.pdf Дата звернення: Квітень 21, 2021.
Яцино, О. В. Вітчизняний досвід створення системи підвищення кваліфікації фахівців служб персоналу Збройних сил України. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. 2018. № 3 (14). С. 594–607
Yatsyno, О. V. System of professional development for the U.S. armed forces personnel services. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. 2018. № 8 (82). С. 24–32.