ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ГАРАНТУВАННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/69-91

Ключові слова:

якість освіти; технологізація освіти; педагогічна технологія; інтерактивна технологія; забезпечення якості освіти; гарантування якості освіти; результати навчання; компетентність.

Анотація

Статтю присвячено проблемі технологізації освітньої діяльності вищих військових навчальних закладів і військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти (далі – ВВНЗ) на основі впровадження в освітній процес сучасних педагогічних технологій. Розглянуто структуру та зміст педагогічних технологій як важливих процесуальних компонентів системи гарантування якості освіти, спрямованих на досягнення запланованих результатів навчання. Запропоновано внесення відповідних змін і доповнень у діючу нормативно-правову базу щодо забезпечення якості освіти. Досліджено актуальні проблеми вимірювання та оцінювання ефективності інтерактивних педагогічних технологій за результатами їх впровадження в педагогічну практику з використанням відповідно розробленого інструментарію.

Біографії авторів

Андрій Зельницький, Національний університет оборони України, Україна

кандидат педагогічних наук, професор

Олег Заболотний, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат військових наук,

доцент

 

 

Олег Колісник, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат психологічних наук,

доцент

 

 

Посилання

Постанова КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1490 Про внесення змін до постанови КМУ від 15грудня 1997 р. № 1410. (дата звернення: 15.02.2023).

Розпорядження КМУ від 23 лютого 2022 р. № 286-р Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022 – 2032 роки (дата звернення: 15.02.2023).

Сучасний словник іншомовних слів / Уклад. О. І. Скопенко, Т. В. Цимбалюк. – К.: Довіра, 2006. – 789 с. – (Словники України).

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навч. посіб. / І.М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

Сірик, Л. М. «Поняття “педагогічна технологія” в американській та вітчизняній педагогіці». Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології: № 4–5 (14–15). – 2011, С. 187–196.

Енциклопедія освіти / Академія педагогічних наук України; гол. ред. В. Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер. – 2008. – 661 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь. – 1997. – 331 с.

Загвязинський В. І. Теорія навчання: сучасна інтерпретація : Навчальний посібник / В. І. Загвязинський. – Academia, 2001. – 192 с.

Пометун О. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : методичний посібник / О. Пометун, Л. Пироженко. – К. : А.С.К. – 2002. – 136 с.

Прокопенко, І. Ф., Євдокимов, В. І. Педагогічна технологія : посібник. Харків: Основа. – 1995.– 106 с.

Педагогічні технології у неперервній професійній освіті:

Монографія /С. О. Сисоєва, А. М. Алексюк, П. М. Воловик та ін. // За ред. С. О. Сисоєвої. – К.: ВІПОЛ, 2001. – 502 с.

Сікорський, П. І. Кредитно-модульна технологія навчання : навчальний посібник. Київ: Європейський університет. – 2004. – 205 с.

Монографія: Ягупов В. В., Бондаренко Т. С. петодологічні основи розуміння інноваційних педагогічних технологій. БілаЦерква: ТОВ «Білоцерківдрук». – 2022. – 341с.

Кремень В. Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи). – К.: Грамота. – 2003. – 216 с.

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. N 1341.“Про затвердження Національної рамки кваліфікацій” (дата звернення: 15.01.2023).

Зельницький А. М., Заболотний О. А., та ін. Технологізація освітнього процесу вищих військових навчальних закладів// Збірник наукових праць “Військова освіта” НУОУ імені Івана Черняховського. – 2018. – № 1 (37). – С. 114 – 124.

Моніторинг якості підготовки військових фахівців у вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів Збройних Сил

України: наук.-метод посіб. /А.М. Зельницький, О.А. Заболотний, Ю.І. Приходько та ін..; за заг. ред. І.В. Толока.: ХНУПС, 2017, – 120 с.

Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII. Дата оновлення:

09.2017. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page2 (дата звернення: 15.01.2023).

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.

Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII.URL:

http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-i9(дата звернення: 15.01.2023).

Організаційно-методичні рекомендації щодо гарантування якості вищої військової освіти у вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах

закладів вищої освіти / Зельницький А. М., Заболотний О. А., Васильєв та ін. – К.: НУОУ імені Івана Черняховського. – 120 с.

Монографія: Зельницький А., Заболотний О., Васильєв О., Шабатіна Н. Теоретико-методологічні засади управління змінами в системі військової освіти. Київ: НУОУ ім. Івана

Черняховського, 2022, 324 с.

Вітченко А.О., Осьодло В.І., Салкуцан С.М. Технології навчання у вищій військовій школі: теорія і практика: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. професора

В.М. Телелима. – К. : НУОУ ім. Івана Черняховського, 2016. – 272 с.

Нещадим М.І. Військова освіта України: історія, теорія, методологія, практика: Монографія. – К.: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет”, 2003. – 852 с.

Осьодло В. І. Розвиток системи вищої військової освіти України в контексті сучасних трансформаційних змін // Наука і оборона. – 2019. – № 2. – С. 44 – 50.

Інноваційні педагогічні технології та методики в освітньому процесі військових навчальних закладів провідних країн-членів НАТО і України: колектив моногр. / за заг. ред. д. пед. н. В. С. Рижиков; Військовий інститут Київського національного університету імені

Тараса Шевченка. – К.: ФОП Ямчинський О. В., 2020. – 343 с.

Інноваційна військова освіта: стан та перспективи розвитку / [І. С. Руснак, В. І. Мірненко та ін.] // Зб. наук. праць «Військова освіта» НУОУ ім. Івана Черняховського. –

– №2. – С. 7-17.

Телелим В.М. Самоорганізація систем: теоретико-методологічні основи та прикладні аспекти військової освіти / В.М. Телелим, Ю.І. Приходько // Збірник наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України. – 2015. – № 2(32). С. 3–16.

Щипанський П. В., Тимошенко Р. І., Салкуцан С. М. Формування нової парадигми військової освіти // Наука і оборона. – 2017. – № 2. – С. 37-42.

Зельницький А. М. Система забезпечення і гарантування якості вищої військової освіти: процес і результат // Збірник наукових праць “Військова освіта” НУОУ імені Івана

Черняховського. – 2018. – № 1 (37). – С. 101-114.

Зельницький А. М., Оліферук В. М. та ін. Педагогічні категорії “технологія” і “методика”: дефінітивний та порівняльний аналіз // Збірник наукових праць “Військова

освіта” НУОУ імені Івана Черняховського. – 2018. – № 1 (37). – С. 115-126.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-23

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ