РОЛЬ ІВАНА ЗЯЗЮНА, ЯК ФУНДАТОРА У СТАНОВЛЕННІ СУЧАСНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ШКОЛИ УКРАЇНИ ЧЕРЕЗ ПЕДАГОГІЧНУ МАЙСТЕРНІСТЬ

Автор(и)

  • Ігор Козубцов Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0002-7309-4365
  • Олександр Саєнко Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0001-7127-6686
  • Сергій Ступеньков Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0002-6420-6732
  • Роман Скидан Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0003-4907-1662

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/100-107

Ключові слова:

роль; фундатор; педагогічна майстерність; психологія та педагогіка вищої військової школи України.

Анотація

Будівництво Збройних Сил України та створення обороноздатності держави є актуальним науковим і практичним завданнями. Одночасно з цим існує потреба у формуванні кадрового потенціалу Збройних Сил України, яка не можлива без якісної підготовки військових фахівців. В роботі підтверджено, що з розпадом СРСР на території України на руїнах морально застарілої системи військової освіти розпочалось сучасне будівництво ідентичної та гуманістичної системи. І в першу чергу, потрібно було відновити якісну підготовку курсантів, слухачів вищих військових навчальних закладів. Якісна передача навчального матеріалу та життєвого бойового досвіду від викладача потребує набуття педагогічної майстерності. Мета статті полягає у відзначені ролі фундатора І. Зязюна у становленні психології та педагогіки вищої військової школи України в контексті формування провідних військових викладачів педагогічної майстерності. За результатами дослідження встановлено міждисциплінарний зв'язок між трансляцією педагогічної майстерності Івана Зязюна в аспірантурі майбутнім викладачам вищих військових навчальним закладом. Наукова новизна роботи полягає у встановленні нових фактів з життя Івана Зязюна, а саме міждисциплінарний світогляд та професійна діяльність сприяли зародженню та формування педагогіки та психології вищої військової школи України через трансльовану ним зразково-показну педагогічну майстерність майбутнім військам викладачам вищих військових навчальних закладів. Практичне значення полягає у формуванні національної ідентичності педагогіки та психології вищої військової школи України нового етапу розвитку філософії освіти України.

Біографії авторів

Ігор Козубцов, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

доктор педагогічних наук,

старший науковий співробітник

 

 

Олександр Саєнко, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

кандидат технічних наук,

доцент

 

 

Роман Скидан, Військовий інститут телекомунікацій і інформатизації імені Героїв Крут

 

 

Посилання

Козубцов І.М. Розвиток професійної майстерності викладача кафедри військово-гуманітарних дисциплін в умовах війни. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції (Тернопіль, 29-30 вересня 2022 р.). Тернопіль: Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2022. С. 170–172.

Фундатор інституту: життєвий і творчий шлях Івана Андрійовича Зязюна. Гуманістична концепція Івана Зязюна. ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України.

http://ipood.com.ua/fundator-institutu-40.

Бібліографічний покажчик Іван Андрійович Зязюн : Педагог. Вчений. Філософ: біобібліограф. покажчик [упоряд. Л.Н. Штома; наук. ред. Н.Г. Ничкало]; Ін-т пед. освіти і

освіти дорослих НАПН України. 3-є вид. перероб., допов. К.: Богданова А.М., 2013. 182 с.

Іван Андрійович Зязюн: педагог, вчений, філософ: біобібліограф. покажчик [упоряд. Л.Н. Штома; наук. ред. Н.Г. Ничкало]; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН

України, 3 вид., перероб., допов. Київ, 2017. 174 с.

Іван Андрійович Зязюн: педагог, вчений, філософ: біобібліогр. покажчик [упоряд. Л.Н. Штома; наук. ред. Н.Г. Ничкало]; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України, 4

вид., перероб., допов. К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2018. 229 с.

Нагрибельний Я. Роль академіка Івана Зязюна в розвитку педагогічної освіти в Україні. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: збірник наукових праць. 2019. Вип. 1 (15). С. 89–98.

Наукова спадщина академіка Івана Зязюна у вимірах сучасності й майбутнього: збірник матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції. (Київ, 30-31 березня 2017

р.). Київ: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017. 339 с.

Лікарчук І.Л. Міністри освіти України: [Монографія]. в 2-х т. Т. 2. (1943-2007 pp.). K.: Видавець Ешке О. М. 2010. 592 с.

Нещадим М.І. Військова освіта України: історія, теорія, методологія, практика: монографія. К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2003. 852 с.

Kozubtsov I., Kozubtsova L. Do the researcher's dreams change with age? Materials International Scientific and Practical Conference "Modern psychology: challenges and

perspectives". (Tashkent city, April 6, 2021). Tashkent city: Tashkent State Pedagogical University named after Nizami, 2021. Рр. 54–56.

Yagupov V., Kozubtsov I., Kozubtsova L. The role of the attitude of scientific supervisors to the educational function in the process of developing methodological culture among

applicants for a degree. Materials of the XII International Scientific and Practical Conference "Innovations in Technology and Education" (Veliko Tarnovo, Bulgaria, March 28-29, 2019).

Publishing House of the University of "Saints Cyril and Methodius", 2019. Part 4. Pp. 119–122.

Ягупов В.В. Військова дидактика: навчальний посібник. К.: Вид.-поліграф. центр «Київський університет», 2000. 400 с.

Ягупов В. В. Педагогіка: навчальний посібник. К.: Либідь, 2002. 560 с.

Ліщина В., Козубцов І., Козубцова Л. Вибір педагогічних технологій навчання як ключова проблема викладач – суб’єкта освітнього процесу. Міжнародна науково-методична

конференція «Інноваційні технології у військовій освіті», (Одеса, 25 червня 2021 р.). Військова академія. 2021. С. 225–226.

Основи педагогічної майстерності: навчальна програма / уклад.: І.А. Зязюн, І.В. Кривонос, Н.М. Тарасевич. К.: Богданова А.М., 2009. 48 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ