МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОЄКТУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗС УКРАЇНИ INTELLIGENT

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/143-153

Ключові слова:

штучний інтелект; адаптивність; проєктування; синергетика; особистісно орієнтований підхід; освітньо-інформаційне середовище; екосистема; вищий військовий навчальний заклад; іншомовна компетентність; військовослужбовці.

Анотація

У статті здійснено аналіз наукової літератури, яка висвітлює аспекти проблеми проєктування інформаційних систем, обґрунтовано методологічні підходи до проєктування системи INTELLIGENT (системний, синергетичний, особистісно орієнтований, середовищний). Автори статті дослідили вимоги до авторської системи INTELLIGENT та окреслили її внутрішнє та зовнішнє освітньо-інформаційне середовище. У статті зазначені компоненти внутрішнього освітньо-інформаційного середовища досліджуваної системи: концептуально-цільовий, інформаційно-методичний, організаційно-управлінський, результативно-корегувальний, компонент інформаційної безпеки.

Біографії авторів

Вікторія Крикун, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

 

 

Василь Осьодло, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор психологічних наук

 

 

Сергій Мотика, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

 

 

Посилання

Benko M.M. Informatsiini systemy i tekhnolohii v bukhhalterskomu obliku : monohrafiia. Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t. Kyiv, 2010. 336 s.

Bykov V., Hurzhii A., Shyshkina M. Kontseptualni zasady formuvannia i rozvytku khmaro oriientovanoho navchalno-naukovoho seredovyshcha zakladu vyshchoi pedahohichnoi osvity. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv : metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Vinnytsia: TOV “Druk plius”. 2018. № 50. S. 20-25.

Buinytska O. Strukturno-funktsiina model informatsiino-osvitnoho seredovyshcha universytetu. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2019. T. 69. № 1. S. 268-278. https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.33407/itlt.v69i1.2313

Vakaliuk T. A. Strukturno-funktsionalna model khmaro oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha dlia pidhotovky bakalavriv informatyky [Elektronnyi resurs]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2017. № 3 (59). S. 51- 61.

Hlybovets, M. M., Oletskyi O.V. Shtuchnyi intelekt. Kyiv : “KM Akademiia”. 2002. 366 S.

Dudnyk I. M. Vstup do zahalnoi teorii system [Tekst] : navch. posibnyk. Kyiv : Kondor, 2009. 205 s.

Kolhatin O.. Teoretyko-metodychni zasady proektuvannia kompiuterno oriientovanoi systemy pedahohichnoi diahnostyky maibutnikh uchyteliv pryrodnychomatematychnykh spetsialnostei. Avtoref. dys. d-ra nauk, KhNPU im. Skovorody. Kyiv. 2011. URL: http://lib.iitta.gov.ua/360/ (data zvernennia 1.04.2023)

Kolodiichuk V. A. Systemnyi pidkhid v ekonomichnykh doslidzhenniakh. Ekonomichna teoriia ta istoriia ekonomichnoi dumky. URL: http://ird.gov.ua/sep/sep20153(113)/sep20153(113)_107_KolodiychukVA,KolodiychukIA.pdf (data zvernennia 1.04.2023)

Kolomiiets O. B., Bondarenko H. S., Holovata O. O. Kibernetychni zasady prohramovanoho navchannia (za materialamy publikatsii u polskii i radianskii pedahohichnii periodytsi 1960-kh rr.). Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Kropyvnytskyi : RVV TsDPU im. V. Vynnychenka. 2020. S. 99–105.

Kolos K. R. Osnovni komponenty kompiuterno oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha zakladu pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Elektronnyi resurs]. Zbirnyk materialiv “Zvitnoi konferentsii IITZN NAPN Ukrainy” (21 bereznia 2013 r., m. Kyiv). Kyiv, 2013. S.170– 171. URL: http://lib.iitta.gov.ua. (data zvernennia 1.04.2023)

Kontseptsiia dystantsiinoho navchannia u Zbroinykh Sylakh Ukrainy. Nakakh № 744 vid 21.12.2015 r. URL: chrome-extension: //efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2020/nmou_744_21122015.pdf (дата звернення 1.04.2023)

Lytvynova S. H. Proektuvannia khmaro oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu : monohrafiia. Kyiv : TsP “Komprynt”, 2016. 354 c.

Profesiino pedahohichna osvita : osobystisno oriientovanyi pidkhid : monohrafiia / za red.. O.A. Dubaseniuk. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2012. 436 s.14.

Shyshkina M. P. Formuvannia i rozvytok khmaro oriientovanoho osvitno-naukovoho seredovyshcha vyshchoho navchalnoho zakladu. Kyiv : UkrINTEI, 2015. 256 s.

Loachamín-Valencia, M., Mejía-Guerrero, J., Villavicencio Álvarez, V.E., Cárdenas-Delgado, S., Paredes Calderón, D.M. (2023). A Virtual Shooting Range, Experimental Study for Military Training. Applied Technologies. ICAT 2022. Communications in Computer and Information Science, vol 1755. Springer, Cham. https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.1007/978-3-031-24985-3_30.

Osodlo V., Rakhmanov V., Krykun,V., TarasenkoN. & Aristarkhova M. (2022). Officer foreign language training in educational and information environment of the Higher Military Educational Institution. Review of Education, 10, e3317. https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.1002/rev3.3317.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ