МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОЄКТУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗС УКРАЇНИ INTELLIGENT
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/143-153Ключові слова:
штучний інтелект; адаптивність; проєктування; синергетика; особистісно орієнтований підхід; освітньо-інформаційне середовище; екосистема; вищий військовий навчальний заклад; іншомовна компетентність; військовослужбовці.Анотація
У статті здійснено аналіз наукової літератури, яка висвітлює аспекти проблеми проєктування інформаційних систем, обґрунтовано методологічні підходи до проєктування системи INTELLIGENT (системний, синергетичний, особистісно орієнтований, середовищний). Автори статті дослідили вимоги до авторської системи INTELLIGENT та окреслили її внутрішнє та зовнішнє освітньо-інформаційне середовище. У статті зазначені компоненти внутрішнього освітньо-інформаційного середовища досліджуваної системи: концептуально-цільовий, інформаційно-методичний, організаційно-управлінський, результативно-корегувальний, компонент інформаційної безпеки.
Посилання
Бенько М.М. Інформаційні системи і технології в бухгалтерському обліку : монографія. Київ. нац. торг.-екон. ун-т. Київ, 2010. 336 с.
Биков В., Гуржій А., Шишкіна М. Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти.
Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. Вінниця: ТОВ “Друк плюс”. 2018. № 50. С.20-25.
Буйницька О. Структурно-функційна модель інформаційно-освітнього середовища університету. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 69. № 1. С. 268-278. https://
DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.33407/itlt.v69i1.2313.
Вакалюк Т. А. Структурно-функціональна модель хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики [Електронний ресурс]. інформаційні технології і засоби навчання. 2017. № 3 (59). С. 51- 61.
Глибовець, М. М., Олецький О.В. Штучний інтелект. Київ : “КМ Академія”. 2002. 366 С.
Дудник І. М. Вступ до загальної теорії систем [Текст] : навч. посібник. Київ : Кондор, 2009. 205 с.
Колгатін О. Теоретико-методичні засади проектування комп’ютерно орієнтованої системи педагогічної діагностики майбутніх учителів природничоматематичних
спеціальностей. Автореф. дис. д-ра наук, ХНПУ ім. Сковороди. Київ. 2011. URL:
http://lib.iitta.gov.ua/360/ (дата звернення 1.04.2023)
Колодійчук В. А. Системний підхід в економічних дослідженнях. Економічна теорія та історія економічної думки. URL: http://ird.gov.ua/sep/sep20153
(113)/sep20153(113)_107_KolodiychukVA,KolodiychukIA.pdf (дата звернення 1.04.2023)
Коломієць О. Б., Бондаренко Г. С., Головата О. О. Кібернетичні засади програмованого навчання (за матеріалами публікацій у польській і радянській педагогічній
періодиці 1960-х рр.). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. 2020. С. 99–105.
Колос К. Р. Основні компоненти комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти [Електронний ресурс]. Збірник матеріалів “Звітної конференції ІІТЗН НАПН України” (21 березня 2013 р., м. Київ). Київ, 2013. С.170– 171. URL: http://lib.iitta.gov.ua. (дата звернення 1.04.2023)
Концепція дистанційного навчання у Збройних Силах України. Наках № 744 від 21.12.2015 р. URL: https: //www.mil.gov.ua/content/mou_orders/ mou_2020/
nmou_744_21122015.pdf (дата звернення 1.04.2023)
Литвинова С. Г. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу : монографія. Київ : ЦП “Компринт”, 2016. 354 c.
Професійно педагогічна освіта : особистісно орієнтований підхід : монографія / за ред.. О.А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. 436 с.
Шишкіна М. П. Формування і розвиток хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу. Київ : УкрІНТЕІ, 2015. 256 с.
Loachamнn-Valencia, M., Mejнa-Guerrero, J., Villavicencio Бlvarez, V.E., Cбrdenas-Delgado, S., Paredes Calderуn, D.M. (2023). A Virtual Shooting Range, Experimental Study
for Military Training. Applied Technologies. ICAT 2022. Communications in Computer and Information Science, vol 1755. Springer, Cham. https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-
/.org/10.1007/978-3-031-24985-3_30.
Osodlo V., Rakhmanov V., Krykun V., Tarasenko N. & Aristarkhova M. (2022). Officers’ foreign language training in educational and information environment of the Higher
Military Educational Institution. Review of Education, 10, е3317. https:// DOI: 10.33099/2617-
/2023-01/.org/10.1002/rev3.3317.