ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/154-160

Ключові слова:

професійна компетентність; науково-педагогічні працівники; нейромарежева мовна модель; штучний інтелект; архітектура GPT; ChatGPT; цифрове навчання.

Анотація

У статті розглянуто зміни, які відбуваються в сучасній вищій військовій освіті за використання ChatGPT. Проаналізовані переваги та недоліки використання цього інструменту, а також розглянуто перспективи подальшого розвитку застосування штучного інтелекту в галузі вищої військової освіти, зокрема у процесі розвитку професійної компетентності науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів.

Біографія автора

Костянтин Мамчур, Воєнна академія імені Євгенія Березняка, м. Київ

кандидат педагогічних наук,

доцент

 

 

Посилання

Dubchak А., Lytvynenko Y. Napriamy vykorystannya shtuchnoho intelekty za suchasnykh umov [The directions of using artificial intelligence under current conditions]. Ivan Pulyui: zhyttya v imya nauky ta Ukrainy : tezy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii [abstract for the International scientific conference Ivan Pulyui: life for the sake of science and Ukraine] Ternopil, 2020. P. 64–65. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/ lib/ 32876/ 2/ IPJINU _2020 _Dubchak_A-Directions_of_ use_artificial_64-65.pdf (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Demianenko V. Sistemy shlyachtuho intelektu v adaptivnomu navchanni [Artificial Intelligence Systems in Adaptive Learning]. Zvitna naukova konferentsiya Instytutu informatsiynykh tekhnolohiy i zasobiv navchannya NAPN Ukrayiny [Reporting Scientific Conference of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine]. Kyiv, 2019. P. 19–21. URL : https://journal .iitta. gov.ua /index.php/ itlt/article/view/3603/1664 (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Petruchok Y. Shtuchnyi intelekt: choho ochikuvaty? Filosofs'ki vymiry tekhniki [Artificial Intelligence: What to Expect? Philosophical Dimensions of Technology]: tezy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv [Abstracts of the International Scientific Conference of Young Scientists and Students]. Ternopil, 2019. P. 102–103. URL : http://elartu.tntu. edu.ua/bitstream/ lib/30258/2/ FVT_2019_Petruchok _YArtificial_intelligence_102-103.pdf (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Viktorova L. Perspektyvy zastosuvannia suchasnykh tekhnolohii ta shtuchnoho intelektu u zakladakh vyshchoi osvity zi spetsyfichnymy umovamy navchannia [Perspectives of applying modern technologies and artificial intelligence in higher education institutions with specific learning conditions]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Seriia Pedahohika [Current issues in humanities. Pedagogy series]. Issue. 35. Vol. 2., 2021. P. 180-186. URL : http://www.aphn-journal.in.ua/archive/35_2021/part_2/35-2_2021.pdf#page=180 (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Hohoniants S., Zabolotnyi O., Klochko A. Modeli proiektuvannia znan ekspertno-navchalnoi systemy pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv [Models of design of expert-educational system of military specialists training]. Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defence. № 1(40), 2021. P. 137-142. URL : http://sit.nuou.org.ua/article/view/232198 (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Sliusar V. Shtuchnyi intelekt u sferi bezpeky ta oborony [Artificial Intelligence in the Field of Security and Defense]. Artificial Intelligence. № 1, 2022. P. 132-157. URL : https://www.slyusar.kiev.ua/Slyusar_AI_2022-1-1_ua.pdf. (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Pro transformatsiiu systemy viiskovoi osvity [On the transformation of the military education system] : postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30.12.2022 [resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 30, 2022]. № 1490 URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-%D0%BF#Text (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).

Langworthy M., Hirsch-Allen, J. Learning 3.0: Bringing the Next Education Paradigm into Focus. New Models of Higher Education: Unbundled, Rebundled, Customized, and DIY / ed. Brower. A. Pennsylvania USA, 2022. P. 106–134.

Gawliczek P. The Role of Defence Education Enhancement Programme in Enhancing Military Interoperability with NATO. National Security and Military Sciences. № 4(5), 2019. P. 55-61.

Pedaste M., Leijen. Ä. Poom K., Eisenschmidt E. Teacher Professional Standards to Support Teacher Quality and Learning in Estonia. European Journal of Education, v. 54, 2019. P. 389-399.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ