ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/154-160Ключові слова:
професійна компетентність; науково-педагогічні працівники; нейромарежева мовна модель; штучний інтелект; архітектура GPT; ChatGPT; цифрове навчання.Анотація
У статті розглянуто зміни, які відбуваються в сучасній вищій військовій освіті за використання ChatGPT. Проаналізовані переваги та недоліки використання цього інструменту, а також розглянуто перспективи подальшого розвитку застосування штучного інтелекту в галузі вищої військової освіти, зокрема у процесі розвитку професійної компетентності науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів.
Посилання
Дубчак А., Литвиненко Я. Напрями використання штучного інтелекту за сучасних умов. Іван Пулюй: життя в ім’я науки та України : тези Міжнародної наукової конференції. Тернопіль, 2020. С. 64–65. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/ lib/32876 /2/ IPJINU_2020_Dubchak_A-Directions_of_ use_artificial_64-65.pdf (дата звернення: 02.04.2023).
Дем’яненко В. Системи штучного інтелекту в адаптивному навчанні. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ,
С. 19–21. URL : https://journal.iitta. gov.ua/index.php/ itlt/article/view/ 3603/1664 (дата звернення: 02.04.2023).
Петручок Ю. Штучний інтелект: чого очікувати? Філософські виміри техніки : тези Міжнародної наукової конференції молодих учених та студентів. Тернопіль, 2019. С. 102–
URL : http://elartu.tntu. edu.ua/bitstream /lib/30258/2/FVT_2019 _Petruchok_
YArtificial_intelligence_102-103.pdf (дата звернення: 02.04.2023).
Вікторова Л. В. Перспективи застосування сучасних технологій та штучного інтелекту у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Актуальні питання
гуманітарних наук. Серія Педагогіка. Вип. 35. Т. 2., 2021. С.180-186. URL : http://www.aphn-
journal.in.ua/archive/35_2021/part_2/35-2_2021.pdf#page=180 (Дата звернення 02.04.2023).
Гогонянц С.Ю., Заболотний О.А., Клочко А.О. Моделі проєктування знань експертно-навчальної системи підготовки військових фахівців. Modern Information
Technologies in the Sphere of Security and Defence. № 1(40), 2021. C. 137-142.
URL : http://sit.nuou.org.ua/article/view/232198 (Дата звернення 02.04.2023).
Слюсар В. Штучний інтелект у сфері безпеки та оборони. Artificial Intelligence. № 1, 2022. С. 132-157. URL : https://www.slyusar.kiev.ua/Slyusar_AI_2022-1-1_ua.pdf. (Дата звернення 02.04.2023).
Про трансформацію системи військової освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 р. № 1490 URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-
%D0%BF#Text (дата звернення :15.03.2023).
Langworthy M., Hirsch-Allen, J. Learning 3.0: Bringing the Next Education Paradigm into Focus. New Models of Higher Education: Unbundled, Rebundled, Customized, and DIY / ed.
Brower. A. Pennsylvania USA, 2022. P. 106–134.
Gawliczek P. The Role of Defence Education Enhancement Programme in Enhancing Military Interoperability with NATO. National Security and Military Sciences. № 4(5), 2019. P. 55-61.
Pedaste M., Leijen. Д. Poom K., Eisenschmidt E. Teacher Professional Standards to Support Teacher Quality and Learning in Estonia. European Journal of Education, v. 54, 2019. P. 389-399.