ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/154-160Ключові слова:
професійна компетентність; науково-педагогічні працівники; нейромарежева мовна модель; штучний інтелект; архітектура GPT; ChatGPT; цифрове навчання.Анотація
У статті розглянуто зміни, які відбуваються в сучасній вищій військовій освіті за використання ChatGPT. Проаналізовані переваги та недоліки використання цього інструменту, а також розглянуто перспективи подальшого розвитку застосування штучного інтелекту в галузі вищої військової освіти, зокрема у процесі розвитку професійної компетентності науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів.
Посилання
Dubchak А., Lytvynenko Y. Napriamy vykorystannya shtuchnoho intelekty za suchasnykh umov [The directions of using artificial intelligence under current conditions]. Ivan Pulyui: zhyttya v imya nauky ta Ukrainy : tezy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii [abstract for the International scientific conference Ivan Pulyui: life for the sake of science and Ukraine] Ternopil, 2020. P. 64–65. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/ lib/ 32876/ 2/ IPJINU _2020 _Dubchak_A-Directions_of_ use_artificial_64-65.pdf (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Demianenko V. Sistemy shlyachtuho intelektu v adaptivnomu navchanni [Artificial Intelligence Systems in Adaptive Learning]. Zvitna naukova konferentsiya Instytutu informatsiynykh tekhnolohiy i zasobiv navchannya NAPN Ukrayiny [Reporting Scientific Conference of the Institute of Information Technologies and Learning Tools of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine]. Kyiv, 2019. P. 19–21. URL : https://journal .iitta. gov.ua /index.php/ itlt/article/view/3603/1664 (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Petruchok Y. Shtuchnyi intelekt: choho ochikuvaty? Filosofs'ki vymiry tekhniki [Artificial Intelligence: What to Expect? Philosophical Dimensions of Technology]: tezy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv [Abstracts of the International Scientific Conference of Young Scientists and Students]. Ternopil, 2019. P. 102–103. URL : http://elartu.tntu. edu.ua/bitstream/ lib/30258/2/ FVT_2019_Petruchok _YArtificial_intelligence_102-103.pdf (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Viktorova L. Perspektyvy zastosuvannia suchasnykh tekhnolohii ta shtuchnoho intelektu u zakladakh vyshchoi osvity zi spetsyfichnymy umovamy navchannia [Perspectives of applying modern technologies and artificial intelligence in higher education institutions with specific learning conditions]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Seriia Pedahohika [Current issues in humanities. Pedagogy series]. Issue. 35. Vol. 2., 2021. P. 180-186. URL : http://www.aphn-journal.in.ua/archive/35_2021/part_2/35-2_2021.pdf#page=180 (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Hohoniants S., Zabolotnyi O., Klochko A. Modeli proiektuvannia znan ekspertno-navchalnoi systemy pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv [Models of design of expert-educational system of military specialists training]. Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defence. № 1(40), 2021. P. 137-142. URL : http://sit.nuou.org.ua/article/view/232198 (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Sliusar V. Shtuchnyi intelekt u sferi bezpeky ta oborony [Artificial Intelligence in the Field of Security and Defense]. Artificial Intelligence. № 1, 2022. P. 132-157. URL : https://www.slyusar.kiev.ua/Slyusar_AI_2022-1-1_ua.pdf. (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Pro transformatsiiu systemy viiskovoi osvity [On the transformation of the military education system] : postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30.12.2022 [resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 30, 2022]. № 1490 URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-%D0%BF#Text (accessed: 02.04.2023) (in Ukrainian).
Langworthy M., Hirsch-Allen, J. Learning 3.0: Bringing the Next Education Paradigm into Focus. New Models of Higher Education: Unbundled, Rebundled, Customized, and DIY / ed. Brower. A. Pennsylvania USA, 2022. P. 106–134.
Gawliczek P. The Role of Defence Education Enhancement Programme in Enhancing Military Interoperability with NATO. National Security and Military Sciences. № 4(5), 2019. P. 55-61.
Pedaste M., Leijen. Ä. Poom K., Eisenschmidt E. Teacher Professional Standards to Support Teacher Quality and Learning in Estonia. European Journal of Education, v. 54, 2019. P. 389-399.