ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ CHATGPT ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/154-160

Ключові слова:

професійна компетентність; науково-педагогічні працівники; нейромарежева мовна модель; штучний інтелект; архітектура GPT; ChatGPT; цифрове навчання.

Анотація

У статті розглянуто зміни, які відбуваються в сучасній вищій військовій освіті за використання ChatGPT. Проаналізовані переваги та недоліки використання цього інструменту, а також розглянуто перспективи подальшого розвитку застосування штучного інтелекту в галузі вищої військової освіти, зокрема у процесі розвитку професійної компетентності науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів.

Біографія автора

Костянтин Мамчур, Воєнна академія імені Євгенія Березняка, м. Київ

кандидат педагогічних наук,

доцент

 

 

Посилання

Дубчак А., Литвиненко Я. Напрями використання штучного інтелекту за сучасних умов. Іван Пулюй: життя в ім’я науки та України : тези Міжнародної наукової конференції. Тернопіль, 2020. С. 64–65. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/ lib/32876 /2/ IPJINU_2020_Dubchak_A-Directions_of_ use_artificial_64-65.pdf (дата звернення: 02.04.2023).

Дем’яненко В. Системи штучного інтелекту в адаптивному навчанні. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ,

С. 19–21. URL : https://journal.iitta. gov.ua/index.php/ itlt/article/view/ 3603/1664 (дата звернення: 02.04.2023).

Петручок Ю. Штучний інтелект: чого очікувати? Філософські виміри техніки : тези Міжнародної наукової конференції молодих учених та студентів. Тернопіль, 2019. С. 102–

URL : http://elartu.tntu. edu.ua/bitstream /lib/30258/2/FVT_2019 _Petruchok_

YArtificial_intelligence_102-103.pdf (дата звернення: 02.04.2023).

Вікторова Л. В. Перспективи застосування сучасних технологій та штучного інтелекту у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Актуальні питання

гуманітарних наук. Серія Педагогіка. Вип. 35. Т. 2., 2021. С.180-186. URL : http://www.aphn-

journal.in.ua/archive/35_2021/part_2/35-2_2021.pdf#page=180 (Дата звернення 02.04.2023).

Гогонянц С.Ю., Заболотний О.А., Клочко А.О. Моделі проєктування знань експертно-навчальної системи підготовки військових фахівців. Modern Information

Technologies in the Sphere of Security and Defence. № 1(40), 2021. C. 137-142.

URL : http://sit.nuou.org.ua/article/view/232198 (Дата звернення 02.04.2023).

Слюсар В. Штучний інтелект у сфері безпеки та оборони. Artificial Intelligence. № 1, 2022. С. 132-157. URL : https://www.slyusar.kiev.ua/Slyusar_AI_2022-1-1_ua.pdf. (Дата звернення 02.04.2023).

Про трансформацію системи військової освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 р. № 1490 URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-

%D0%BF#Text (дата звернення :15.03.2023).

Langworthy M., Hirsch-Allen, J. Learning 3.0: Bringing the Next Education Paradigm into Focus. New Models of Higher Education: Unbundled, Rebundled, Customized, and DIY / ed.

Brower. A. Pennsylvania USA, 2022. P. 106–134.

Gawliczek P. The Role of Defence Education Enhancement Programme in Enhancing Military Interoperability with NATO. National Security and Military Sciences. № 4(5), 2019. P. 55-61.

Pedaste M., Leijen. Д. Poom K., Eisenschmidt E. Teacher Professional Standards to Support Teacher Quality and Learning in Estonia. European Journal of Education, v. 54, 2019. P. 389-399.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ