ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ В КРАЇНАХ -ЧЛЕНАХ НАТО
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/177-185Ключові слова:
професійна військова освіта; освіта та індивідуальна підготовка; інституційна акредитація; система менеджменту якості; контроль якості; процес постійного вдосконалення; професійні компетентності; вимоги НАТО до освіти та підготовки; політика закладу; доктрина; стейкхолдери.Анотація
У статті проаналізовано особливості організації системи забезпечення якості освіти та підготовки, яка використається в країнах - членах НАТО. Зокрема, досліджено керівні документи, що регламентують процес організації та провадження освітньої діяльності і підготовки у навчальних закладах НАТО. Також досліджено механізми та процеси забезпечення якості освіти та індивідуальної підготовки у країнах - членах НАТО, а саме: організація системи менеджменту якості освіти, етапи проведення інституційної акредитації освіти та підготовки. Під час дослідження встановлено, що в кожному закладі освіти та підготовки з метою забезпечення відповідності стандартам НАТО впроваджений процес постійного вдосконалення, який складається з внутрішнього та зовнішнього циклів постійного вдосконалення.
З метою підтвердження наявності у військовому закладі освіти та підготовки ефективної системи менеджменту якості освіти начальник підготовки об’єднаних сил НАТО проводить інституційну акредитацію відповідності певного курсу вимогам освіти та індивідуальній підготовки НАТО. Налагоджена система постійного вдосконалення та інституційної акредитації в закладах освіти дозволяє забезпечити якість підготовки військових фахівців на високому рівні відповідно до стандартів НАТО.
Посилання
Закон України "Про вищу освіту" від 01.07.2014 р. № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page2.848-VIII
Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/112-zakon.
Мітягін О. Освіта та індивідуальна підготовка в країнах НАТО/ Мітягін О. // Зб. наук. праць ЦВСД. – 2021. – №2 (44). – С.123-136.
Освіта та індивідуальна підготовка (E&ITD) 075-007: Спільна директива стратегічних командувань НАТО:довідкові матеріали./[колектив авторів]. – К: НУОУ, 2021. – 178 с.
Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1490 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 грудня 1997 р. № 1410” [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/509-2019-%D0%BF#top.
Bi-Strategic Comand Education and individual Training Directive (E&ITD) 075-007. 10 September 2015 [Електронний ресурс].- Режим доступу:
https://www.akt.nato/int/images/stories/structure/jft/ ptecs/etd -075-007pdf.
MC 0458/3 NATO Education, Training, Exercise and Evaluation Policy, dated 03 September 2014.
SHJ7/TTX/PF – 206310, Bi – SCD 75-7, NATO Education and individual Training Directive dated 27 MAY 2009.
Тюрін В.В., Салій А.Г., Касяненко М.В., Опенько П.В., Мартинюк О.Р. Обгрунтування моделі підготовки фахівців Повітряних Сил у сучасних умовах. Наука і оборона. К. : НУОУ, 2019. № 9 (4). С.20 – 26.
Тригуб І. Класифікація країн Східної Європи щодо подібності підготовки експертів у галузі освіти / І. Тригуб // Неперервна професійна освіта: теорія і практика (Серія:
педагогічні науки). – 2016. – Випуск №1-2 (46-47). – С. 66-70.