ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК СИСТЕМА
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/231-241Ключові слова:
інформатизація освіти; освітній процес; система; закономірності; принципи; інформаційно-комунікаційні технології.Анотація
В статті обґрунтовуються основи інформатизації освітнього процесу в закладах вищої освіти як системи. Розглядаються основні проблеми, дефініції інформатизації освіти. Обгрунтовуються: дидактичні складові, закономірності, основоположні принципи інформатизації освітнього процесу, що характеризують його загальну практичну спрямованість. Визначаються основні системоутворюючі чинники інформатизації освіти з такими функціями: цілепокладання, правова, освітня, психологічна, наукова, інтеграційна, інноваційна, управлінська. Показується комплексність, багатоаспектність проблеми інформатизації освіти, пов’язаність її з вирішенням низки методологічних, правових, організаційних, методичних, програмних, матеріально-технічних задач.
Посилання
Биков В.Ю. Інформатизація освіти // Енциклопедія освіти України / Акад. пед. наук України; Головний ред. В.Г.Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. С. 360–362.
ДСТУ ISO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT). Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016. 45 с.
Жалдак М.И. Использование средств современных информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе должно быть педагогически выверенным. Информатизация образования: теория и практика. Международная научно-практическая конференция (20-21 ноября 2015 г., г.Омск) / Сборник материалов. Под общей
редакцией М.П. Лапчика. Омск: Полиграфический центр КАН, 2015. 286 с.
Завальна І. Інформатизація освіти як чинник розвитку інформаційного суспільства (2017). [Електронний ресурс]. Доступно: http://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-
paper/2018/jun/13265/34.pdf
Кант И. Соч.: В 6 т. (1964). М.: Мысль, Т. 3. 799 с.
Литвин А.В., Литвин О.Г. Основні завдання інформатизації професійної освіти. [Електронний ресурс]. Доступно: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/15869/1/166-Lytvyn-349-353.pdf
Підкасистий П.І. Педагогіка. Навч.посібник для студентів педагогічних вузів і педагогічних коледжів. М: Педагогічне товариство Росії, 1998. 640 с.
Про Концепцію Національної програми інформатизації: Закон України від 4 лютого 1998 року № 75/98-ВР (Із змінами, внесеними згідно із відповідними Законами України (2006-2020 рр.). [Електронний ресурс]. Доступно:
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/Z980075.html.
Професійна освіта: Словник / Уклад. С.У. Гончаренко, І.А. Зязюн, Н.Г. Ничкало та ін. / За ред. Н.Г. Ничкало. К.: Вища школа, 2000. 380 с.
Роберт И.В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты): монография. [Электронный ресурс]. М.:
БИНОМ. Лаборатория знаний, 2014. 398 с.
Саати Т.Л. Принятие решений. Метод анализа иерархий: Пер. с англ. М.: Радио и связь, 1993. 320 с.
Симонов В.П. Педагогический менеджмент: 50 НОУ-ХАУ в управлении педагогическими системами: учебное пособие. 3-е изд., испр. и доп. М.: Педагогическое
общество России, 1999. 430 с.
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.reform.org.ua/proj_edu_strategy_2021-2031.pdf.
Тарнавська Т.В. Сутність інформаційних технологій в освіті. [Електронний ресурс]. Доступно: C:/Users/1/Downloads/VchdpuP_2013_1_108_31.pdf
Фоміних Н.Ю. Позитивні й негативні сторони застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі // Збірник наукових праць
Уманського державного пед.. університету імені Павла Тичини. 2009. Ч. 3. С. 186–190.
Ellsworth J.H. (1994) Education on the Internet. Indianapolis. IND: Sams Publishing/ [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.amazon.com/Education-Internet-Jill-
Ellsworth/dp/067230595X