ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНЕ ЧИТАННЯ В СИСТЕМІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/280-289Ключові слова:
англійська мова; професійно-орієнтоване читання; переклад; навчальна стратегія; фахова діяльність.Анотація
У статті розглянуто етапи та види навчання професійно-орієнтованого читання, проаналізовано особливості підготовки до читання та перекладу текстів фахової спрямованості із зазначенням труднощів, що можуть виникнути в процесі роботи; визначено і охарактеризовано стратегії, доцільні для формування та розвитку навичок професійно-орієнтованого англомовного читання. Обґрунтовано, що зазначені стратегії сприяють кращому розумінню інформації, її аналізу, накопиченню, розширенню обсягу з метою вдосконалення професіоналізму відповідною іноземною мовою. Розроблено комплекс вправ для позааудиторного читання професійно-орієнтованих текстів з навчальної дисципліни «іноземна мова (англійська) із використанням визначених навчальних стратегій у поєднанні з дотекстовим, текстовим і післятекстовим етапами.
Посилання
Gilmore A. Materials and authenticity in language teaching. Routledge Handbook of English Language Teacher Education / edited by S. Walsh, S. Mann. Abingdon, Oxon: Routledge, 2019. P. 299-318.
Grabe W., Stoller F. Teaching and Researching Reading. London: Pearson Education Longman, 2011. 291 p.
Choi J., Nunan D. Language learning and activation in and beyond the classroom. Australian Journal of Applied Linguistics. 2018. №1(2). P. 49-63. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-
/: https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.29140/ajal.v1n2.34.
Бараненкова Н. А. Роль перекладу у процесі навчання читання фахової літератури студентів немовних ВНЗ. Вісник ЛНУ. Львів, 2013. № 14(273). С. 77–82.
Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г. Е. та ін. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник / за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.
Шевченко С. І., Харицька С. В. Стратегії професійно орієнтованого англомовного читання студентів філологічних спеціальностей. Науковий вісник Міжнародного
гуманітарного університету. Сер.: Філологія. Одеса, 2019. № 38. Т 2. С. 166-169.
Bhandari L. P. Task-based language teaching: a current EFL approach. Advances in Language and Literary Studies. 2020. №11(1). P. 1-5. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/:
https://dx. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.7575/aiac.alls.v.11n.1p.1.
Лагодинський О., Семеняко І., Рафальська М., Вербицька Я., Куценко М. Збірник вправ для позааудиторного читання з навчальної дисципліни «іноземна мова (англійська)»:
практ. посіб. Ч 2. Київ: ВА, 2022. 60 с.