ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНЕ ЧИТАННЯ В СИСТЕМІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/280-289Ключові слова:
англійська мова; професійно-орієнтоване читання; переклад; навчальна стратегія; фахова діяльність.Анотація
У статті розглянуто етапи та види навчання професійно-орієнтованого читання, проаналізовано особливості підготовки до читання та перекладу текстів фахової спрямованості із зазначенням труднощів, що можуть виникнути в процесі роботи; визначено і охарактеризовано стратегії, доцільні для формування та розвитку навичок професійно-орієнтованого англомовного читання. Обґрунтовано, що зазначені стратегії сприяють кращому розумінню інформації, її аналізу, накопиченню, розширенню обсягу з метою вдосконалення професіоналізму відповідною іноземною мовою. Розроблено комплекс вправ для позааудиторного читання професійно-орієнтованих текстів з навчальної дисципліни «іноземна мова (англійська) із використанням визначених навчальних стратегій у поєднанні з дотекстовим, текстовим і післятекстовим етапами.
Посилання
Gilmore, A. (2019) Materials and authenticity in language teaching. In S. Walsh & S. Mann (Eds), Routledge Handbook of English Language Teacher Education (pp. 299-318). Oxon: Routledge.
Grabe, W. & Stoller, F. (2011) Teaching and researching reading. London: Pearson Education Longman.
Choi, J., Nunan, D. (2018). Language learning and activation in and beyond the classroom. Australian Journal of Applied Linguistics, 1(2), 49-63. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/: https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.29140/ajal.v1n2.34.
Baranenkova, N.A. (2013). Rol perekladu u protsesi navchannia chytannia fakhovoi literatury studentiv nemovnykh VNZ [The role of translation in teaching reading of professional literature of non-language high institutions students] Visnyk LNU. № 14(273), 77–82.
Bihych, O.B., Borysko, N.F. & Boretska, H.E. (2013) Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoria i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]. Kyiv: Lenvit.
Shevchenko, S.I. & Kharytska, S.V. (2019). Stratehii profesiino oriientovanoho anhlomovnoho chytannia studentiv filolohichnykh spetsialnostei [Strategies of professionally oriented reading by students of philological specialties]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Filolohia. № 38, P.2, 166-169.
Bhandari, L. P. (2020). Task-based language teaching: a current EFL approach. Advances in Language and Literary Studies, 11(1), 1-5. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/: https://dx. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.7575/aiac.alls.v.11n.1p.1
Lahodynskyi, O., Semeniako, I., Rafalska, M., Verbytska, Ya. & Kutsenko, M. (2022). Zbirnyk vprav dlia pozaaudytornoho chytannia z navchalnoi dystsypliny “Inozemna mova (anhliiska): praktychnyi posibnyk. Chastyna 2 [Workbook for extracurricular reading in English, Part 2]. Kyiv, VA.