ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНЕ ЧИТАННЯ В СИСТЕМІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/280-289

Ключові слова:

англійська мова; професійно-орієнтоване читання; переклад; навчальна стратегія; фахова діяльність.

Анотація

У статті розглянуто етапи та види навчання професійно-орієнтованого читання, проаналізовано особливості підготовки до читання та перекладу текстів фахової спрямованості із зазначенням труднощів, що можуть виникнути в процесі роботи; визначено і охарактеризовано стратегії, доцільні для формування та розвитку навичок професійно-орієнтованого англомовного читання. Обґрунтовано, що зазначені стратегії сприяють кращому розумінню інформації, її аналізу, накопиченню, розширенню обсягу з метою вдосконалення професіоналізму відповідною іноземною мовою. Розроблено комплекс вправ для позааудиторного читання професійно-орієнтованих текстів з навчальної дисципліни «іноземна мова (англійська) із використанням визначених навчальних стратегій у поєднанні з дотекстовим, текстовим і післятекстовим етапами.

Біографії авторів

Інна Семеняко, Воєнна академія імені Євгенія Березняка, м.Київ

 

кандидат політичних наук, доцент

доцент кафедри іноземних мов

 

 

Микола Куценко, Воєнна академія імені Євгенія Березняка, м.Київ

кандидат філологічних наук, доцент

професор кафедри іноземних мов

 

 

Посилання

Gilmore A. Materials and authenticity in language teaching. Routledge Handbook of English Language Teacher Education / edited by S. Walsh, S. Mann. Abingdon, Oxon: Routledge, 2019. P. 299-318.

Grabe W., Stoller F. Teaching and Researching Reading. London: Pearson Education Longman, 2011. 291 p.

Choi J., Nunan D. Language learning and activation in and beyond the classroom. Australian Journal of Applied Linguistics. 2018. №1(2). P. 49-63. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-

/: https:// DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.29140/ajal.v1n2.34.

Бараненкова Н. А. Роль перекладу у процесі навчання читання фахової літератури студентів немовних ВНЗ. Вісник ЛНУ. Львів, 2013. № 14(273). С. 77–82.

Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г. Е. та ін. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник / за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.

Шевченко С. І., Харицька С. В. Стратегії професійно орієнтованого англомовного читання студентів філологічних спеціальностей. Науковий вісник Міжнародного

гуманітарного університету. Сер.: Філологія. Одеса, 2019. № 38. Т 2. С. 166-169.

Bhandari L. P. Task-based language teaching: a current EFL approach. Advances in Language and Literary Studies. 2020. №11(1). P. 1-5. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/:

https://dx. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/.org/10.7575/aiac.alls.v.11n.1p.1.

Лагодинський О., Семеняко І., Рафальська М., Вербицька Я., Куценко М. Збірник вправ для позааудиторного читання з навчальної дисципліни «іноземна мова (англійська)»:

практ. посіб. Ч 2. Київ: ВА, 2022. 60 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ