ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ІТ-ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/217-230Ключові слова:
компетентність; заклад вищої освіти; студенти; здоров’я; активний відпочинок; фізкультурна хвилинка; фізкультурна мікропауза.Анотація
В статті розглянуто питання щодо формування здоров’язбережувальної компетентності студентів закладів вищої освіти спеціальностей інформаційно-телекомунікаційних технологій. На початку XXI століття стає все актуальнішим науково і методично обґрунтоване використання фізичної культури і спорту в процесі підготовки фахівців ІТ-технологій до конкретних видів праці, тому застосування сучасних форм, засобів і методів фізичного виховання, що відповідають вимогам науково-технічного прогресу, умовам праці і життя населення, є нині найважливішим завданням теорії і практики фізкультурного руху.
Нині при організації освітнього процесу перед кожним закладом вищої освіти висувається завдання здійснювати підготовку спеціалістів на високому науково-технічному рівні з використанням сучасних методів організації навчально-виховного процесу, що забезпечують застосування отриманих ними знань та вмінь у практичній діяльності. Разом з тим, повноцінне використання професійних знань та вмінь, висока працездатність майбутніх фахівців можливі лише за доброго стану їх здоров’я, в основі якого лежать регулярні, спеціально організовані заняття фізичною культурою і спортом.
Отже, якість підготовки, в тому числі і фізичної, до майбутньої професійної діяльності для кожного молодого спеціаліста набуває не тільки особистого, але і соціально-економічного значення.
Посилання
Амосов Н.М. (2002). Энциклопедия Амосова. Алгоритм здоровья. – Донецк: Издательство АСТ: Сталкер. – 590 с.
Апанасенко Г.Л. (1989). Здоров՚я, яке ми вибираємо. – Київ: Т-во «Знания» УРСР. – 48 с. – (Серія 8 «Наука і життя»; № 5).
Булич Э.Г., Муравов И.В. (2003). Здоровье человека: Биологическая основа жизнедеятельности и двигательная активность в ее стимуляции. – К.: Олимпийская
література. – 424 с.
Воронін Д. Є. (2006). Формування здоров՚язберігаючої компетентності студентів вищих навчальних закладів засобами фізичного виховання : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 (теорія і методика виховання) / Д. Є. Воронін. – Херсон:
ХДУ. – С. 174-193.
Гладощук О.Г. (2017). Формування фізкультурно-оздоровчої компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів // Науковий часопис Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури /фізична культура і спорт/» Випуск 3К (84) 17. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. – С. 132-135.
Оленєв Д.Г. Фізична культура в режимі навчальної діяльності та активного відпочинку студентства. Наукова монографія за матеріалами міжнародної науково-
методичної конференції. К.: Редакційно-видавничий центр НУБіП України, 2016. – С. 40-45.
Оленєв Д.Г. Аналіз рівня фізичної підготовленості студентів вищої освіти // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія
: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2019. Вип. 3К (110). – С. 410-413.
Присяжнюк С.І. (2006). Зміна показників біологічного віку студентів першого курсу залежно від обсягу фізичного навантаження // Теорія і практика фізичного виховання:
Науково-методичний журнал. – 2006. – № 1-2, С. 299-305.
Присяжнюк С.І. (2012). Використання здоров’язбережувальних технологій у фізичному вихованні студентів спеціального медичного відділення. Теорія та практика : [монографія]. – К.: ЦП «КОМПРИНТ». – 464 с.
Присяжнюк С.І., Оленєв Д.Г., Парчевський Ю.М. (2016). Оздоровча фізична культура студентів вищих навчальних закладів ІТ-технологій : Підручник. – К.: НУБіП України. – 508 с.
Присяжнюк С.І., Оленєв Д.Г., Краснов В.П. (2018). Фізичне виховання студентів як компонент професійної освіти: Навчальний посібник. – К.: НУБіП України. – 571 с.
Присяжнюк С.І. (2018). Фізичне виховання як визначальний чинник розумової працездатності студентів //Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Зб. наук. Праць. Серія 15. – Вип. 3К (97) 18. Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова. Київ, 2018. – С. 456-460.
S. Prysiazhniuk, V. Tolubko, D. Olevnie, Y. Parczevskyy, K. Prontenko, G. Griban, O. Zhyrnov (2018). The influence of physical activities on the biological age parameters of first-year
female students from the special medical department //Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 18(2), Art 81 pp. 561-564.
Раевский Р.Т., Канишевский С.М. (2008). Здоровье, здоровый и оздоровительный образ жизни студентов. – Одесса: Наука и техника. – 556 с.
Фурманов А.Г., Юспа М.Б. (2003). Оздоровительная физическая культура: Учебник для студентов вузов. – Минск: Тесей, – 528 с.
Указ Президента України від 09 лютого 2016 року № 42/2016 «Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова
активність – здоровий спосіб життя – здорова нація».
Постанова Верховної Ради України від 19 жовтня 2016 року № 1695-VIII «Про забезпечення сталого розвитку сфери фізичної культури і спорту в Україні в умовах
децентралізації влади».