ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ІТ-ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/217-230

Ключові слова:

компетентність; заклад вищої освіти; студенти; здоров’я; активний відпочинок; фізкультурна хвилинка; фізкультурна мікропауза.

Анотація

В статті розглянуто питання щодо формування здоров’язбережувальної компетентності студентів закладів вищої освіти спеціальностей інформаційно-телекомунікаційних технологій. На початку XXI століття стає все актуальнішим науково і методично обґрунтоване використання фізичної культури і спорту в процесі підготовки фахівців ІТ-технологій до конкретних видів праці, тому застосування сучасних форм, засобів і методів фізичного виховання, що відповідають вимогам науково-технічного прогресу, умовам праці і життя населення, є нині найважливішим завданням теорії і практики фізкультурного руху.

Нині при організації освітнього процесу перед кожним закладом вищої освіти висувається завдання здійснювати підготовку спеціалістів на високому науково-технічному рівні з використанням сучасних методів організації навчально-виховного процесу, що забезпечують застосування отриманих ними знань та вмінь у практичній діяльності. Разом з тим, повноцінне використання професійних знань та вмінь, висока працездатність майбутніх фахівців можливі лише за доброго стану їх здоров’я, в основі якого лежать регулярні, спеціально організовані заняття фізичною культурою і спортом.

Отже, якість підготовки, в тому числі і фізичної, до майбутньої професійної діяльності для кожного молодого спеціаліста набуває не тільки особистого, але і соціально-економічного значення.

Біографії авторів

Станіслав Присяжнюк, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук, професор

Дмитро Оленєв, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук,

доцент

 

Оксана Юденко, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

 

 

Посилання

Амосов Н.М. (2002). Энциклопедия Амосова. Алгоритм здоровья. – Донецк: Издательство АСТ: Сталкер. – 590 с.

Апанасенко Г.Л. (1989). Здоров՚я, яке ми вибираємо. – Київ: Т-во «Знания» УРСР. – 48 с. – (Серія 8 «Наука і життя»; № 5).

Булич Э.Г., Муравов И.В. (2003). Здоровье человека: Биологическая основа жизнедеятельности и двигательная активность в ее стимуляции. – К.: Олимпийская

література. – 424 с.

Воронін Д. Є. (2006). Формування здоров՚язберігаючої компетентності студентів вищих навчальних закладів засобами фізичного виховання : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 (теорія і методика виховання) / Д. Є. Воронін. – Херсон:

ХДУ. – С. 174-193.

Гладощук О.Г. (2017). Формування фізкультурно-оздоровчої компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів // Науковий часопис Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури /фізична культура і спорт/» Випуск 3К (84) 17. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. – С. 132-135.

Оленєв Д.Г. Фізична культура в режимі навчальної діяльності та активного відпочинку студентства. Наукова монографія за матеріалами міжнародної науково-

методичної конференції. К.: Редакційно-видавничий центр НУБіП України, 2016. – С. 40-45.

Оленєв Д.Г. Аналіз рівня фізичної підготовленості студентів вищої освіти // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія

: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2019. Вип. 3К (110). – С. 410-413.

Присяжнюк С.І. (2006). Зміна показників біологічного віку студентів першого курсу залежно від обсягу фізичного навантаження // Теорія і практика фізичного виховання:

Науково-методичний журнал. – 2006. – № 1-2, С. 299-305.

Присяжнюк С.І. (2012). Використання здоров’язбережувальних технологій у фізичному вихованні студентів спеціального медичного відділення. Теорія та практика : [монографія]. – К.: ЦП «КОМПРИНТ». – 464 с.

Присяжнюк С.І., Оленєв Д.Г., Парчевський Ю.М. (2016). Оздоровча фізична культура студентів вищих навчальних закладів ІТ-технологій : Підручник. – К.: НУБіП України. – 508 с.

Присяжнюк С.І., Оленєв Д.Г., Краснов В.П. (2018). Фізичне виховання студентів як компонент професійної освіти: Навчальний посібник. – К.: НУБіП України. – 571 с.

Присяжнюк С.І. (2018). Фізичне виховання як визначальний чинник розумової працездатності студентів //Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Зб. наук. Праць. Серія 15. – Вип. 3К (97) 18. Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова. Київ, 2018. – С. 456-460.

S. Prysiazhniuk, V. Tolubko, D. Olevnie, Y. Parczevskyy, K. Prontenko, G. Griban, O. Zhyrnov (2018). The influence of physical activities on the biological age parameters of first-year

female students from the special medical department //Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 18(2), Art 81 pp. 561-564.

Раевский Р.Т., Канишевский С.М. (2008). Здоровье, здоровый и оздоровительный образ жизни студентов. – Одесса: Наука и техника. – 556 с.

Фурманов А.Г., Юспа М.Б. (2003). Оздоровительная физическая культура: Учебник для студентов вузов. – Минск: Тесей, – 528 с.

Указ Президента України від 09 лютого 2016 року № 42/2016 «Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова

активність – здоровий спосіб життя – здорова нація».

Постанова Верховної Ради України від 19 жовтня 2016 року № 1695-VIII «Про забезпечення сталого розвитку сфери фізичної культури і спорту в Україні в умовах

децентралізації влади».

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-26

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ