ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ КРОСФІТУ В ФІЗИЧНУ ПІДГОТОВКУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/263-279Ключові слова:
військовослужбовці; курсанти; фізична підготовка; кросфіт; методика.Анотація
В статті зазначається, що проблема впровадження кросфіту в фізичну підготовку військовослужбовців є ще недостатньо дослідженою й потребує проведення теоретичних та емпіричних досліджень з метою пошуку шляхів розв’язання проблеми і суперечностей, що існують чи можуть виникнути.
Проблемними аспектами впровадження кросфіту у програму фізичної підготовки військовослужбовців є, на нашу думку, відсутність науково обґрунтованого визначення сутності терміну «кросфіт», недотримання термінологічних вимог (доступності, точності, стислості) у формулювання дефініції, що призводить до нечіткості, неясності та неоднозначності в його змістовному визначенні та застосуванні; відсутність наукового обґрунтованого нормативного та методичного забезпечення впровадження кросфіту в фізичну підготовку військовослужбовців, нерозробленість методики початкового навчання кросфіту, що може призвести до травмування та перевантаження особового складу під час занять.
У зв’язку з цим необхідно зосередити увагу на проблемах наукового обґрунтування сутності «кросфіту», методики проведення навчальних занять з кросфіту, наповнення змісту занять з кросфіту, що сприяють ефективному розвитку та вдосконаленню професійно важливих фізичних і психічних якостей військовослужбовців, а також необхідності отримання фахівцями з фізичної підготовки і спорту базової вищої освіти за спеціалізацією «Тренерська діяльність в обраному виді спорту» для проведення занять та сертифікованому опануванню викладачами основ кросфіту.
Посилання
Андрєєва О., Гресь М., Пилипей Л. Використання засобів оздоровчого фітнесу у професійно-прикладній фізичній підготовці майбутніх фахівців правоохоронної сфери.
Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2019. № 1. С. 65–70.
Базилевич Н. О., Тонконог О. С. Вплив занять кросфітом на формування мотивації студентів до регулярних занять фізичною культурою і спортом. Молодий вчений.
, лютий. № 2 (42). С. 113–117.
Базилевич Н. О., Тонконог О. С. Особливості використання нового виду спорту «Crossfit» у самостійній фізкультурно-оздоровчій роботі студентів. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хм. ДПУ імені Григорія Сковороди». 2016. Спецвипуск. С. 136–142.
Базилевич Н. О., Троценко Т. Ю. Вплив засобів кросфіт на фізичну підготовленість студенток педагогічних ЗВО. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2019. Випуск 3 К (110). С. 60–64.
Бала Т. М., Сванадзе А. С. Загальна характеристика та історичні аспекти виникнення кросфіту як виду спорту. Фізична культура, спорт та здоров’я: XVІ міжнар.
наук.-практ. конф. 2016. С. 20–22.
Бермудес Д., Балашов Д., Леоненко А. Історичні передумови виникнення інноваційних видів рухової активності. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні
технології. 2019. № 7 (91). С. 345–354.
Гаєва С. О., Гаєвий В. Ю., Рябіна С. А. Роль функціонального тренінгу в процесі самостійних занять студентів ЗВО. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2019. Випуск 5 (113). С. 23–26.
Григор’єв В. Динаміка фізичної підготовленості студентів під час секційних занять кросфітом та футболом. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2017. № 6(62).
С. 31–35.
Доронцев А. В., Зинчук Н. А., Рыбникова О. Л., Федорова Т. А. Факторы травматизма и нарушение регуляторно-адаптивного статуса у занимающихся кроссфитом.
Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2018. Том 13, № 2. С. 238–243.
Кисленко Д., Юхно Ю., Хмельницька І. Функціональна підготовленість слухачів Інституту управління державної охорони України. Теорія і методика фізичного виховання і
спорту. 2018. № 1. С. 49–56.
Костів С., Кувшинов О., Чепурний В., Бондар Д. Удосконалення навичок військовослужбовців з рукопашного бою засобами кросфіту. Військова освіта. 2022. № 2(46). С. 138–149.
Куртова Г. Ю., Гамов В. Г., Дейкун М. П., Гришко Ю. Ю. Удосконалення фізичного виховання студентів засобами кросфіту. 2018. Вісник №154. Том 1. С. 104–108.
Маляренко А. Сучасні підходи до використання засобів функціонального багатоборства у процесі фізичної підготовки військовослужбовців-десантників. Теорія і
методика фізичного виховання і спорту. 2018. № 4. С. 70–74.
Петрушин Д. В., Анісімов Д. О., Пожидаєв М. Ю. Методика розвитку спеціальних фізичних якостей курсантів закладів вищої освіти Національної поліції України з використанням системи кросфіт. Молодий вчений. Лютий, 2019. № 2 (66). С. 345–348.
Пилипчак І. Проблеми і напрями удосконалення фізичної підготовленості курсантів ВВНЗ на етапі первинного навчання. Спортивний вісник Придніпров’я. 2017. № 3. С. 153–158.
Пилипчак І., Лойко О. Авторська програма фізичної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів у період первинної підготовки з використанням засобів
кросфіту. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2018. №2 (42). С. 38–42.
Пилипчак І., Лойко О., Андрейчук В., Дзяма В., Климович В. Ефективність використання кросфіту у системі фізичної підготовки курсантів вищих військових
навчальних закладів на етапі первинного навчання. Український журнал медицини, біології та спорту. 2018. Том 4, № 1(17). С. 312–319.
Саволайнен О., Кузнецов В., Валькевич О., Черкашин Р., Черкашина Л. Розвиток силових якостей легкоатлетів-метальників груп підвищення спортивної майстерності за
допомогою засобів кросфіту. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2019. № 2(46). С. 112–119.
Свистун В. Методичні аспекти впровадження кросфіту в фізичну підготовку військовослужбовців у наукових публікаціях. Сучасні тенденції та перспективи розвитку
фізичної підготовки та спорту Збройних Сил України, правоохоронних органів, рятувальних та інших спеціальних служб на шляху євроатлантичної інтеграції України: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 25 лист. 2021 р.); НУОУ імені Івана Черняховського. К.: НУОУ, 2021. С. 25–28.
Соломонко А. О., Хомишин В. П., Длугош І. Б., Яблонська Е. М. Застосування
сучасних засобів в процесі підготовки студентів до щорічних тестувань фізичної
підготовленості. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2016. Вип. 6 (76). С. 113–117.
Тер-Овасян А. А., Тер-Овасян И. А. Педагогика спорта. Київ: Здоров’я, 1986. 208 с.
Турчинов А., Таймасов Ю. Шляхи підвищення ефективності фізичної підготовки курсантів-жінок вищих військових навчальних закладів (на прикладі впровадження системи кросфіт). Освітні ризики: суть і підходи до вирішення : XVI міжнар. наук.-прак. конф. 15 лют. 2018 р. 2018. С. 68–72.
Фіногенов Ю. С. Проблемні питання кадрового забезпечення спеціальної фізичної підготовки силових структур України. Фізична підготовка особового складу збройних сил, інших військових формувань та правоохоронних органів України: досвід сучасність, проблеми та перспективи розвитку : матеріали міжвідом. наук.-метод. конф. К., 2014. С. 209–220.
Шинкарьова О. Д. Підвищення ефективності фізичного вдосконалення здобувачів вищої освіти засобами кросфіту. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету
імені Івана Огієнка. 2019. Вип. 12. С. 99–102.
Ягодзінський В. П. Методика розвитку фізичних якостей курсантів-десантників засобами кросфіту у процесі фізичного виховання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія
та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я). Київ, 2020.
Ярещенко О. А. Особливості впливу психомоторних здібностей курсантів на спеціальну фізичну підготовленість. Педагогіка, психологія та медико-біол. проблем
фізичного виховання і спорту. 2007. № 12. С. 161–163.
CrossFit: руководство по тренировкам :
http://library.crossfit.com/free/pdf/CFJ_L1_Training_Guide_pdf
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%84%D1%96%D1%82
Mike Warkentin. Scaling CrossFit Workouts / CrossFit Journal [Електронний ресурс]. Режим доступу: http:// crossfit.com
Using Sport Education to Implement a CrossFit Unit. JOPERD: The Journal of Physical Education, Recreation & Dance. 83 (8): 42–28. Oct. 2012.