ТЕРМІНОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/343-356Ключові слова:
методологічні основи; термінологічний аспект; технологія навчання; інновація; інформатизація; технологізація; тенденція.Анотація
У статті обґрунтовано методологічні основи термінологічного розуміння інноваційних педагогічних технологій у сучасній педагогічній науці. Це безпосередньо пов’язано з негативними тенденціями інформатизації всіх сфер в інформаційному суспільстві, у тому числі й освіті. Визначено місце інноваційних педагогічних технологій у методичному компоненті педагогічної системи ЗВО, наголошено про необхідність їх творчого застосування в інформаційному суспільстві в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців, підкреслено доцільність творчого їх сполучення з основними методами навчання та виховання майбутніх фахівців у системі вищої освіти.
Посилання
Биков, В. Ю. Інноваційний розвиток засобів і технологій систем відкритої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців:
методологія, теорія, досвід, проблеми. 2012. Вип. 29. С. 32-40. http://nbuv. gov. ua/UJRN/Sitimn_2012_29_6 (January 17, 2022).
Дичківська, І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. К. : Академвидав, 2004. 352 с.
Енциклопедія освіти / АПН України; гол. ред. В. Г. Кремень. К. : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : метод. посіб. / Автор.-укл. : О. Пометун, Л. Пироженко. К. : А.С.К., 2002. 136 с.
Макаренко, А. С. Педагогическая поэма. М. : Молодая гвардия, 1985. 640 с.
Михайліченко, М. В., Рудик Я.М. Освітні технології : навч. посіб. К. : ЦП «КОМПРИНТ», 2016. 584 с.
Ортинський, В. Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2009. 472 с.
Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності. Наказ МОН України від 17.11.2000 р. №522. January 17, 2022.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00#Text (January 17, 2022).
Селевко, Г. К. Современные образовательные технологии : учеб. пособ. М. : Народное образование, 1998. 256 с.
Сікорський, П. І. Кредитно-модульна технологія навчання : навч. посіб. К. : Європейський університет, 2004. 127 с.
Сірик, Л. М. Поняття «педагогічна технологія» в американській та вітчизняній педагогіці. Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. 2011. № 4–5 (14–15).
С. 187-196.
Фіцула, М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. К. : Академвидав, 2006. 354 с.
Фогель, А. Б. К вопросу об определении понятий «термин» и «термінологія» (на материале автомобильной терминосистемы). Вісник Запорізького державного університету : Філологічні науки. 2000. № 1. С. 198-203.
Ягупов В.В., Бондаренко Т.С. Методологічні основи розуміння педагогічних технологій. Інноваційні освітні технології : світовий і вітчизняний досвід використання в
системі неперервної освіти : монографія / відповідальні редактори Барановська Л.В., Морська Л.І. Біла Церква : ТОВ «Білоцерківдрук», 2022. С. 7-22.
Ягупов, В. В. Методологічний аналіз педагогічної технології. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. 2004. Вип. 5(9). С. 263-273.
Ягупов, В. В., Півень, Н. М. Компетентнісний підхід до формування змісту професійної підготовки майбутніх бакалаврів технічного профілю (на прикладі спеціальності
«Інженерне матеріалознавство»). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. [Серія: Педагогіка]. 2009.
Спецвипуск. № 3. С. 283-287.
Ягупов, В. В. Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів. Теорія і практика професійної
майстерності в умовах ціложиттєвого навчання : монографія / за заг ред. О.А. Дубасенюк. Житомир : Рута, 2016. С. 223-233.
Bondarenko T., Kovalenko D., Briukhanova N., Iagupov V. Method of Thematic Immersion in the Information Educational Environment as a Tool for the Formation and
Assessment of Professional Competence of Future Engineering Teachers. In: Auer M., Hortsch H., Sethakul P. (eds) The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education. ICL 2019.
Advances in Intelligent Systems and Computing. 2020. Vol 1134. Springer, Cham. 2019. Pages 301-308. Online ISBN978-3-030-40274-7 DOI: 10.33099/2617-1775/2023-01/ https:// DOI:
33099/2617-1775/2023-01/.org/10.1007/978-3-030-40274-7_30 January 17, 2022.
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-40274-7_30 (January 17, 2022).
Jagupow, W. Zawodowa edukacja technichna Ukrainy a społeczeńswo informacyjne. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie : Seria : Edukacja Techniczna i Informatyczna. 2010. Tom V. S. 143-154.
Yahupov, V. V., Kyva, V. Yu., Zaselskiy, V. I. The methodology of development of information and communication competence in teachers of the military education system applying the distance form of learning. Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in
Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019 / Edited by : Arnold E. Kiv, Mariya P. Shyshkina // CEUR Workshop Proceedings: 2019. Vol. 2643. Р. 71–81. January 17,
: http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper02.pdf (January 17, 2022).