КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ПІДГОТОВКИ ІНСТРУКТОРІВ НАВЧАЛЬНИХ ЦЕНТРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/212-220

Ключові слова:

компетентність; готовність; інструктори; навчальні центри; розвідники; офіцери запасу; воєнний стан; Збройні Сили України.

Анотація

Стаття базується на теоретичному аналізі та емпіричних дослідженнях, включаючи інтерв’ю з інструкторами та аналіз програм підготовки офіцерів запасу. Метою статті є визначення переліку компетентностей інструкторів навчальних центрів, які відіграють найбільш значущу роль у підготовці офіцерів запасу до розвідувальних операцій. Серед методів дослідження було обрано такі: якісний підхід, метод описового прикладу, метод інтерв’ювання. У дослідженні брали участь 20 респондентів – інструктори навчальних центрів ЗСУ з підготовки майбутніх розвідників. Збір даних відбувався за допомогою методу інтерв’ювання та розробленого протоколу для збору даних дослідження. Збір даних тривав з липня 2022 року до вересня 2023 року. Участь в інтерв’юванні була добровільною, а відповіді респондентів розглядалися конфіденційно. Для побудови дослідження було використано аналітичний метод зіставлення із зразком. Опитування проводилось кілька разів впродовж тривалого періоду, а всі учасники отримали стенограму інтерв’ю для того, щоб перевірити, що записані та розшифровані дані відповідають їхній точці зору. Результати цього дослідження були представлені на основі відповідей на питання: «Якими уміннями, навичками чи здатностями мають володіти інструктори навчальних центрів для реалізації ефективної підготовки офіцерів запасу до розвідувальних операцій?». Ми передбачили визначили компетентності, якими має володіти інструктор навчального центру: фахові знання і здатність їх передавати, комунікативна компетентність, здатність до командотвореня, здатність швидко та обґрунтовано приймати рішення, здатність до адаптації та дії в новій ситуації з урахуванням гендерного, вікового розмаїття, мультикультурності. Проте за результатами інтерв’ювання останню було виключено оскільки вона не відповідала категоріям кодування після аналізу отриманих даних. Отримані результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення програм підготовки офіцерів запасу до розвідувальних операцій.

Посилання

Boiarska-Khomenko A. V. Lifelong education as the basis of sustainable development of the european society. Theory and methods of teaching and education. 2021. № 50. p.9–18.

https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.01

Yin R. K. Case study research and applications: Design and methods. Thousand Oaks : Sage Publications, 2018. 352 р.

Артамощенко В., Фаворська О. Управління змінами щодо розвитку системи військової освіти на засадах програмно-проектного менеджменту. Наука і оборона, 2019. Вип. 3. С. 40-44 https://doi.org/10.33099/2618-1614-2019-8-3-40-44

Зелений І.І., Воронін А.І. Концепція наукового саморозвитку офіцерів. Теорія та методика навчання та виховання. 2022. № 52. С. 95–102

https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.09

Зельницький А., Заболотний О., Васильєв О., Корнієнко В. Особливості формування військового кадрового потенціалу Збройних Сил України із залученням іноземних

інструкторів-викладачів. Військова освіта, 2022. Вип. 1(45). С. 71-84 https://doi.org/10.33099/2617-1783/2022-45/71-84

Тарасюк Ю. Компетентнісний підхід в освітньому процесі військових закладів вищої освіти. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2022. Вип 53. Т. 2. С. 311 – 316.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-18

Номер

Розділ

Статті