ФОРМУВАННЯ ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦЯХ В УМОВАХ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/241-250Ключові слова:
діагностувальна компетентність; майбутні фахівці; освітньо- інформаційне середовище; заклад вищої освіти.Анотація
У статті розглянуто формування діагностувальної компетентності майбутніх фахівців закладу вищої освіти в умовах освітньо-інформаційного середовища. Виявлено, що найбільш дослідженими питаннями є впровадження діагностувння: сутність, зміст, вимірювання та наглядне представлення результатів навчання щодо здобуття компетентностей майбутніми фахівцями. Навчальна діяльність складається з послідовних етапів. Вона охоплює діагностування – вихідного, поточного та завершального станів. Діагностувальна компетентність – це процес систематичного розв’язання завдань педагогічного спрямування для досягнення результату. Діагностувальна компетентність слугує важливою освітньою складовою для підготовки майбутніх фахівців та є головним етапом для здобуття професійних знань.
Посилання
Галузяк В. М., Холковська І. Л. Педагогічна діагностика : курс лекцій. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2015. 155 с.
Кондур О., Фучинська Н. Педагогічна діагностика як чинник забезпечення якості освітнього процесу. Освітній простір України. 2019. № 2 (17). С. 333–338.
Ягупов В.В. Методологічні основи компетентнісного підходу до професійної підготовки офіцерів запасу. Проблеми освіти. 2019. № 92. С. 239-245.
Anthony J. Nitko, Susan M. Brookhart. Educational Assessment of Students Pearson Education, 2014, 552 с. Режим доступу https://anyflip.com/nhsfk/lkvd/basic/101-150.
Ohle A., McElvany N. Teachers’ diagnostic competences and their practical relevance.
Journal for educational research online. 2015. Vol. 7. P. 5–10. URL:
https://www.pedocs.de/volltexte/2015/11487/pdf/JERO_2015_2_Ohle_McElvany_Editorial_Teach ers_diagnostic.pdf.
Yahupov V., Zastelo O., Svystun V., Korchynska N., Chorna O., Krykun V. Development of Foreign Language Teachers’ Diagnostic Competence in the System of Military Education. TEM
Journal. 2020. Volume 9, Issue 3, Pages 1213–1220. URL: https:// DOI: 10.18421/TEM93‐49.