ВПЛИВ ФОРМУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ НА ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/323-330Ключові слова:
організаційна компетентність; формувальний етап педагогічного експерименту; методи; критерій; показник; рівні; методологія дослідження.Анотація
Стаття присвячена висвітленню результатів розрахунків які дають змогу виявити вплив формувального етапу педагогічного експерименту на формування організаційної компетентності у майбутніх фахівців із фізичної культури і спорту Збройних Сил України. Представлено алгоритм визначення відносного ступеня залежності результуючого показника від факторного за ціннісно-мотиваційним, когнітивним, діяльнісним, менеджерським, індивідуально-психічним та суб’єктним критеріями. Дослідження проводилось повторно із курсантами навчально-наукового інституту фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій Національного університету оборони України. Було з’ясовано наступне за результатами повторної діагностики: 30,2% мають низький рівень сформованості ціннісно-мотиваційного критерію організаційної компетентності, 53,5% – середній, 16.3% – високий, загальний коефіцієнт сформованості – 1,8; 34,9% мають низький рівень сформованості когнітивного критерію, 55,8% – середній і 9,3% мають високий рівень, загальний коефіцієнт – 1,74; 23,3% мають низький рівень сформованості діяльнісного критерію організаційної компетентності, 44,2% – середній, 32,6% – високий, загальний коефіцієнт сформованості – 2; 58,1% мають низький рівень сформованості менеджерського критерію, 41,9% – середній, жоден курсант не продемонстрував високий рівень, загальний коефіцієнт сформованості – 1,42; 41,9% мають низький рівень індивідуально-психічного критерію, 55,8% – середній, 2,3% – високий, загальний коефіцієнт сформованості – 1,6; 55,8% мають низький рівень суб’єктного критерію, 37.2% – середній, 7% – високий рівень, загальний коефіцієнт – 1,5. Переважна кількість респондентів змогла набрати низький та низький з динамікою зростання до середнього рівня сформованості за даними компонентами. Це дало змогу, з одного боку, встановити ефективність визначених умов, які позитивно впливають на її формування, а з іншого – акцентувати увагу на систематичному впровадженню додаткових педагогічних умов її формування в ході фахової підготовки майбутніх фахівців.
Посилання
Бєліков І. О. Методика формування організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту Збройних сил України. Молодь і ринок.
№ 3–4. С. 164–173. (Наукометричні бази даних: Google Scholar; Polish Scholarly Bibliography (PBN); ERIH PLUS; Index Copernicus). https://doi.org/10.24919/2617-0825.3/201.2022
Бєліков І. О. Критерії та показники діагностування сформованості організаційної компетентності у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту Збройних Сил України.
Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 38. С. 94–102.
Бєліков І. О. Стан сформованості організаційної компетентності в майбутніх фахівців із фізичної культури і спорту Збройних сил України. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки: науковий журнал. 2022. Вип. 1 (108). С. 61–78. (Наукометричні бази даних: Ulrich's Periodicals Directory (#); CiteFactor та Index Copernicus International і Google Scholar). DOI 10.35433/pedagogy.1(108).2022.61-78.
Ягупов В. В. Методи навчання військовослужбовців. Збірник наукових праць Військового гуманітарного інституту Національної академії оборони України. 2000. № 4 (17). С. 80–85.
Ягупов В. В. Неімітаційні активні методи навчання. Вісник Дніпропетровського університету. Серія: Педагогіка і психологія. 2000. № 5. С. 78–85.
Ilia Bielikov (2021). PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF ORGANIZATIONAL COMPETENCE IN FUTURE SPECIALISTS IN PHYSICAL CULTURE AND SPORT. New York. TK Meganom LLC. Innovative Solutions in Modern Science. 8(52). doi:
26886/2414-634X.8(52)2021.3