ПИТАННЯ МОТИВАЦІЇ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/34-46

Ключові слова:

кар’єра офіцера; мотивація; навчання; офіцер; підготовка; професійна військова освіта; професійна діяльність; умови.

Анотація


У статті особливу увагу приділено теоретичному аналізу феномену та сучасним
підходам до мотивації як невирішеного питання підготовки офіцерів у системі професійної
військової освіти. Розглянуто питання особливостей мотивації офіцерів у системі
професійної військової освіти. Розкрито концептуальне бачення та перспективні напрямки
розвитку та удосконалення умов та способів мотивації офіцерів під час підготовки їх у
системі професійної військової освіти, що дасть змогу здійснювати якісну підготовку
військових фахівців. У цьому контексті у системі професійної військової освіти важливим
науковим завданням є створення умов, які забезпечать підвищення мотивації офіцерів під
час підготовки їх у системі професійної військової освіти у відповідності до вимог
сучасності та стратегії розвитку Збройних Сил України.

Біографії авторів

Василь Георгієв, Військова академія, м. Одеса

кандидат педагогічних наук, доцент

Володимир Карпенко, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор філософії (освітні, педагогічні науки)


Посилання

Білецька І., Ушакова І. Взаємозв’язок професійної мотивації офіцерів Збройних Сил України з рівнем їх стресостійкості. URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/10016

(дата звернення: 20.09.2023).

Брижатий Є. Врахування мотиваційних чинників у структурі підготовки майбутніх офіцерів інженерних військ. Вісник Національного університету оборони України. 2013.

№3 (34). С. 19–25.

Брижатий Є. Мотиви та мотивація у професійній діяльності майбутнього офіцера. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2013. №1(7). С. 38-41.

Внутрішня і зовнішня мотивація. Психологіс. Енциклопеція практичної психології. URL: http://psychologis.com.ua/vnutrennyaya_i_vneshnyaya_motivaciya.htm (дата звернення: 03.10.2023).

Георгієв В. Мотиваційний компонент у структурі професійної компетентності майбутніх офіцерів Високомобільних десантних військ. Наука і освіта. 2014. №7. С. 51–56.

Головня А., Бєлай С. Аналіз сучасного стану функціонування систем підготовки та мотивації офіцерського складу Національної гвардії України. Честь і закон. 2022. № 4 (83).

С. 27–33.

Горбенко А. Стан готовності професійної мотивації офіцерів органів охорони державного кордону до оперативно-службової діяльності. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія “Педагогіка, соціальна робота”. 2012. Вип. 25. С. 53–56.

Гром В. А., Георгадзе О. А., Якіменко І. В. Методичний підхід до оцінювання рівня мотивації військовослужбовців Збройних Сил України. Збірник наукових праць Центру

воєн.-стратег. дослідж. Нац. ун-ту оборони України ім. Івана Черняховського. 2016. № 2 (57). С. 67–70.

Захарко О. Внутрішня мотивація як психологічний феномен. Соціогуманітарні проблеми людини, 2008. №3. С. 143–149.

Калиняк О. Т., Прихід М. С. Мотиваційні аспекти військової служби за контрактом в умовах воєнного конфлікту в сучасній Україні. Вісник Львівського ун-ту. 2018. Вип. 12.

С. 32–47.

Кар’єра військового залежатиме від рівня здобутої професійної військової освіти.

URL: https://www.mil.gov.ua/special/news.html?article=60709 (дата звернення 14.10.2023).

Ковальчук О. П. Емпіричне дослідження професійної мотивації офіцерів Повітряних сил Збройних Сил України. Проблеми екстремальної та кризової психології.

Вип. 13. С. 93–103.

Козубцов І. Модель професійної підготовки офіцерів сектору безпеки та оборони у мотиваційному вимірі. Військова освіта, 2023. № 1(47). С. 108–122.

Лук’янова Л. Чинники мотивації навчання дорослої людини. URL:

https://lib.iitta.gov.ua/7671/1/%D0%A7%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%

B8%20%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%

%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf (дата звернення: 20.10.2023).

Сірий А. Мотивація військово-професійної діяльності військовослужбовців за контрактом, її психологічна структура та методика дослідження. Вісник Київського

Національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки, 2015. № 2 (33). С. 39–43.

Юр’єва Н. Особливості мотивації військовослужбовців до проходження військової служби: систематизація досліджень. Честь і закон. 2020 № 4 (75). С. 96–105.

Army Leader Development Program. URL:

https://www.army.mil/standto/archive/2013/04/15/#:~:text=Army%20Regulation%20350-1%2C%20Army%20Training%20and%20Leader%20Development%2C,to%20provide%20visibilit

y%20and%20guidance%20on%20LD%20efforts (дата звернення: 16.10.2023).

Canadian Armed Forces professional development framework. URL:

https://www.canada.ca/en/department-national-defence/services/benefits-military/education-

training/professional-development/framework.html (дата зверенення: 12.09.2023).

Kenneth T., Jansen E. Intrinsic motivation in the military: models and strategic importance. Monterey, California. Naval Postgraduate School. September 1996. 35 p.

Prykhodko I. Features of the Motivation of Specialists for the Professional Activity in Special Conditions International. Journal of Education and Science. 2018. 1(3-4). 35.

DOI:10.26697/ijes.2018.3-4.24 (дата звернення: 30.09.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-19

Номер

Розділ

Статті