ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТА ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КУРСАНТІВ У ВИЩОМУ ВІЙСЬКОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/158-167Ключові слова:
курсант; викладач; офіцер; військовий заклад вищої освіти; військова навчально-виховна група; педагогічний потенціал.Анотація
У статті автори представляють педагогічний потенціал та практичний стан організації і змісту діяльності військових навчально-виховних груп (ВНВГ) у сучасному військовому закладі вищої освіти. Проаналізовано практичний стан діяльності офіцерів курсантських підрозділів з формування військових навчально-виховних груп у військових закладах вищої освіти. Акцентовано увагу на наявні негативні процеси, які відбуваються у ВНВГ, що сформовані на ненаукових засадах. Уточнено й модифіковано педагогічний потенціал військової навчально-виховної групи. Підкреслено, що відсутність наукового підходу до формування військових навчально-виховних груп негативно позначається на результативності навчання курсантів та усіх питаннях військової служби. Наголошено, що формування військових навчально-виховних груп у військовому закладі вищої освіти це комплексне багатоцільове завдання яке вимагає від офіцерського складу глибоких знань основ військової педагогіки та психології.
Посилання
Boiko A.M. Onovlena paradygma vykhovannia: shliakhy realizatsii. – Poltava : IZMN. – 1996. – S 78-85.
Vashchenko H. Zahalni metody navchannia. – K., 1997 – 95 s.
Viiskovi statuty Zbroinykh Syl Ukrainy. – K., 1997 – 209 s.
Oliinyk L.V. Profesiina kompetentnist maibutnikh ofitseriv-zviazkivtsiv: psykholoho-pedahohichnyi aspekt. [Professional competence of future liaison officers: psychological and pedagogical aspect.] Zbirnyk nauk. prats Viiskovoho instytutu Kyivskoho Natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka. Kyiv, 2005. No 1. 166–171 s
Yahupov V.V. Upravlinski funktsii ofitsera ta ikh pedahohichnyi zmist // Visnyk Ukrainskoi Akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy. – 2000. – No 2. – 311 s.