ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/97-107

Ключові слова:

дистанційне навчання; вищий навчальний заклад; проблеми.

Анотація

Дистанційне навчання та його сприйняття (впровадження) суб’єктами (об’єктами)
освітньо-наукової діяльності вищих навчальних закладів стало дуже важливим предметом
дослідження багатьох науковців. Слід наголосити, що проблеми впровадження
дистанційного навчання у вищих навчальних закладах є складними та багатогранними.
Очевидно, що протягом багатьох років було запропоновано багато теорій і моделей
впровадження дистанційного навчання з метою підвищення ефективності освітньо-
наукової діяльності вищих навчальних закладів. Проте, ступінь сприйняття та задоволення
впровадження дистанційного навчання суб’єктами (об’єктами) освітньо-наукової
діяльності різних вищих навчальних закладів різниться. Відтак, постає актуальне наукове
завдання щодо систематизації та аналізу проблем впровадження дистанційного навчання у
вищому навчальному закладі.

Біографії авторів

Владислав Кива, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор філософії


Тетяна Баранова, Національний університет оборони України, м. Київ



Віталій Лучний, Національний університет оборони України, м. Київ



Посилання

Биков В. Ю. Наукове забезпечення дистанційної професійної освіти: проблеми та напрями досліджень. Професійна освіта: педагогіка і психологія: укр.-пол. журн. / за ред. І. Зязюна, Н. Нічкало, Т. Левовицького, І. Вільш. Київ. 2000. С. 93-116.

Блощинський І. Г. Теорія та практика професійної підготовки фахівців Державної прикордонної служби України з використанням технологій дистанційного навчання: монографія. Хмельницький: НАДПСУ, 2016. 496 с.

Кива В. Ю. Результати формувального етапу педагогічного експерименту щодо розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності викладачів системи військової освіти. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». 2020. № 1. С. 135-146.

Колос К. Р. Система Moodle як засіб розвитку предметних компетентностей учителів інформатики в умовах дистанційної післядипломної освіти: дис. … канд. пед. наук : 13.00.10 – «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Житомир. держ. ун-т імені Івана Франка. Житомир, 2011. 238 с.

Мартиненко М. Ю., Маркевич С. М. Електронний навчальний курс як засіб підвищення якості самостійної роботи студентів. Нові технології. 2010. № 2(28). С. 186-191.

Семеріков С. О. Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі : монографія / наук. ред. М. І. Жалдак. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. 340 с.

Смирнова-Трибульска Є. М. Дистанційне навчання з використанням системи Moodle: навч.-метод. посіб. Херсон : Айлант, 2007. 492 с.

Стефаненко П. В. Теоретичні і методичні засади дистанційного навчання у вищій школі: автореф. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної

освіти НАПН України. Київ, 2002. 37 с.

Теорія та практика змішаного навчання: монографія / В. М. Кухаренко та ін. Харків: Міськдрук, ХПІ, 2016. 284 с.

1.3 billion learners are still affected by school or university closures, as educational institutions start reopening around the world, says UNESCO. Retrieved from:

https://en.unesco.org/news/13-billion-learners-are-still-affected-school-university-closures-educational-institutions.

Almaiah M. A., Jalil M. A., Man M. Extending the TAM to examine the effects of quality features on mobile learning acceptance. J. Comput. Educ. Vol.3. 2016. pp. 453-485.

Al-Rahmi W. M., Alias N., Othman M. S., Alzahrani A. I., Alfarraj O., Saged A. A., Rahman N. S. A. Use of E-Learning by University Students in Malaysian Higher Educational

Institutions: A Case in Universiti Teknologi Malaysia. IEEE.Vol. 6, pp. 14268-14276.

Bodendorf F. Computer in der fachlichen und universitдren Ausbildung. Mьnchen, 1990. 131 p.

Dickey M. D. Three-Dimensional Virtual Words and Distance Learning: Two Case Studies of Active Words as a Medium for Distance Education. British of Educatioal Technology.

Vol. 40, No. 3. pp. 480-495.

Eckert В., Grцber S., Jodl H. J. Distance Education in Physics via Internet. American journal of Distance Education. 2009. Vol. 23, No. 3. pp. 125-138.

Gabriela H. Classification and Sustainability Analysis of Elearning Applications / Universitat Hannover. 2003.

Gordan F. Cloud Technology Can Lift the Fog over Higher Education. Chronicle of Higher Education. 2012.

Kettunen J. Strategy Process in Higher Education. Journal of Institutional Research. 2010. Vol. 15, No 1. pp. 16-27.

Kyva V. Yu. Information and communication competence of teachers in the military education system: theory and practice of development in distance learning form : monograph. Vinnytsia : European Scientific Platform, 2022. 222 p.

Kyva V. Y. The development of information and communication competence of teachers of the military education system as methodological problem. Adaptive Management: Theory and Practice. Pedagogics. No 5(9). 2018. pp. 1-20.

Kyva V. Yu. Cyber hygiene of teachers in the military education system. Youth and market. 2022. № 3-4 (201-202). pp. 114-119.

Kyva V. Yu., Koshlan O. A., Krykun V. D., Zaika L. A., Shapran O. O., Sudnikov Ye. O. The Experience of Implementing a Digital Library in the Educational and Research Activities of the

National Defense University of Ukraine Named after Ivan Cherniakhovskyi. TEM Journal. Serbia, 2022. No 11(3), pp. 1128-1139.

Kyva V. Yu., Zastelo O. V., Nakonechnyi O. M. Formation of cyber security skills through methods of hacking, bypassing and protecting the procedure for granting access in Microsoft Windows operating system. Information Technologies and Learning Tools. 2022. Vol.

(89). pp. 233-248.

Leszczynski P., Charuta A., Laziuk B., Galazkowski R., Wejnarski A., Roszak M., Kolodziejczak B. Multimedia and interactivity in distance learning of resuscitation guidelines: A

randomised controlled trial. Interact. Learn. Environ. Vol. 26. 2018. pp. 151-162.

Murphy M. P. A. COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemp. Secur. Policy. Vol. 41. 2020. pp. 492-505.

Omotayo F. O., Haliru A. Perception of task-technology fit of digital library among undergraduates in selected universities in Nigeria. J. Acad. Libr. Vol. 46. 2020. 102097.

Thatcher A., Zhang M., Todoroski H., Chau A., Wang J., Liang G. Predicting the impact of COVID-19 on Australian universities. J. Risk Financ. Manag. Vol.13. 2020. 188 p.

Yahupov V. V., Svystun V. V., Kyva V. Yu. The results of the summative stage of the experiment on the development of the informational and communication competence of teachers in

the system of military education. TEM Journal. Serbia. 2020. No 9(1). pp. 367-372.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

Статті