ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ НАПРЯМОК ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/288-297Ключові слова:
інформаційні технології; мультимедійні артилерійські комплекси; віртуальні симулятори; комп’ютерні системи; віртуальні сховища.Анотація
У статті досліджуються актуальні проблеми підготовки військових фахівців у ВВНЗ і
ВНП ЗВО України і пропонуються основні напрямки інноваційного розвитку освіти. Методи
дослідження, які були використані під час дослідження: бібліографічний аналіз, евристичні
методи, експертні оцінки і самооцінка, педагогічний експеримент та співбесіда з
учасниками експерименту. Дослідження проходило за трьома окремими групами. Перша
група - 100 курсантів другого та третього курсів Військової академії (м. Одеса), друга та
третя - 189 студентів другого курсу кафедр військової підготовки Військової академії (м.
Одеса) та Сумського державного університету. Для досягнення мети дослідження та
підтвердження запропонованих напрямків були використані мультимедійні навчальні
артилерійські комплекси, комп'ютерні навчальні системи, віртуальні сховища навчального
контенту та мультимедійні віртуальні симулятори. Особлива увага була приділена
опануванню слухачами практичних навичок у поводженні з озброєнням, а також
впровадженню інноваційних методів під час навчальних занять. Аналіз успішності груп, де
були застосовані вищезазначені інформаційні технології та активні методи навчання,
показав значне підвищення рівня успішності, зацікавленості у навчанні та мотивації
стосовно обраної професії. Висвітлення цих результатів дослідження в статті допоможе
розкрити проблематику підготовки військових фахівців у ВВНЗ і ВНП ЗВО та
запропонувати розвиток інноваційних підходів у сучасній військовій освіті.
Посилання
Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність: Науково-методичний збірник/ за загальною ред. С. М. Шкарлета. Київ-Чернівці “Букрек”.2022. 140 с.
Указ Президента України від 25 березня 2021 року № 121/2021 “Про Стратегію воєнної безпеки України”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show.
Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Дегтярьов В.В. Інформаційні технології як технічна основа розвитку сучасних методів викладання військово-технічних дисциплін. Сучасні
інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2019. №2(35).
Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Франчук Ю.В., Козир Н.М. Мобільний додаток як засіб підвищення мотивації під час вивчення військово-технічних дисциплін з використанням
технологій дистанційного навчання в особливих умовах. Вісник Національного університету оборони України. 2020. № 3.
Бобрівник К.Є., Гладка М.В. Проектування віртуальної навчальної лабораторії для студентів технічно-технологічних спеціальностей “Енергетика і автоматика”. 2014. № 3.
Образцов І.В., Бєлов В.В. Віртуальні тренажери у практиці технічної освіти.
Моца А. А. Інноваційні технології навчання у вищій військовій освіті України: практичне застосування. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2017. № 5 (27).
Бистрова Ю. В. Інноваційні методи навчання у вищій школі України / Ю. В. Бистрова // Право та інноваційне суспільство: електрон. наук. вид. 2015. № 1.
Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Дерев’янчук В.А. Методичний підхід щодо створення та доступу до віддалених віртуальних сховищ навчального контенту для підготовки фахівців РВ і А. Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2021. №1 (40).
Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Дерев’янчук В.А. Інформаційні технології як засіб підвищення якості вивчення військово-технічних дисциплін. Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2022.- № 1(43).
Чопа Д.А., Москаленко Д.Р., Дерев’янчук А.Й. Використання навчального мультимедійного комплексу “артилерійське озброєння і боєприпаси” для ефективного
навчання студентів – артилеристів. Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2015.- № 3(24).
Дерев’янчук А.Й. Москаленко Д.Р. Загальний методичний підхід до створення навчальних комп’ютерних 3d моделей військово-технічного призначення. Cучасні
інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2014.- 3 (21).