МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ СУХОПУТНИХ ВІЙСЬК ДО ВІЙСЬКОВО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ ВІЙСЬКОВО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/331-342Ключові слова:
педагогічне моделювання; модель; формування; блоки; майбутні офіцери; військово-професійна діяльність; фізична готовність.Анотація
У статті запропоновано педагогічну модель формування фізичної готовності
майбутніх офіцерів Сухопутних військ (далі – СВ) Збройних сил (далі – ЗС ) України до
військово-професійної діяльності в ВВНЗ із таких блоків: цільово-методологічного
(відображає мету та підпорядковані їй основні завдання щодо формування фізичної
готовності майбутніх офіцерів СВ згідно з провідними положеннями системного,
компетентнісного, контекстного та суб’єктно-діяльнісного методологічних підходів);
змістовного (містить вимоги до формування фізичної готовності); суб’єктного (містить
процес взаємодії суб’єкта викладання – викладача (-ів) і суб’єкта навчальної діяльності –
курсанта (-ів); методично-процесуального (містить методичну послідовність формування
фізичної готовності майбутніх офіцерів СВ до професійної діяльності, методи, методичні
прийоми та методику її формування у ВВНЗ); результативного (містить критерії і
показники діагностування сформованості фізичної готовності майбутніх офіцерів; рівні її
сформованості (низький, достатній, середній, високий).
Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення наукової літератури та
інформації, педагогічне спостереження.
Посилання
Анісімов М. В. Теоретико-методологічні основи прогнозування моделей у професійно-технічних навчальних закладах. Київ−Кіровоград : ПОЛІУМ, 2011. 464 с.
Костів С. Ф., Ягупов В. В. Педагогічне моделювання розвитку психофізичної витривалості майбутніх професіоналів військового управління на етапі оперативно-тактичної підготовки. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. № 28. Т. 2. С. 172–180. URL:
DOI: https://doi.org/10.24919/2308- 4863.2/28.208670
Лазарєв М. І. Полісистемне моделювання змісту технологій навчання загальноінженерних дисциплін : монографія. Харків : Вид-во НФаУ, 2003. 356 с.
Лодатко Є. О. Моделювання педагогічних систем і процесів : монографія. Слов’янськ : СДПУ, 2010. 148 с.
Мещанінов О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні: теорія і методика : дис. ... д-ра наук : 13.00.04. 2005. 509 с.
Погребняк Д. В. Педагогічне моделювання розвитку фахової компетентності начальників фізичної підготовки і спорту військових частин Збройних сил України у
системі післядипломної освіти. Інноваційна педагогіка : науковий журнал. 2019. Вип. 18 (2). С. 67–72.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. К. : Либідь, 1997. 376 с.
Семенова А. В. Парадигмальне моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів : монографія. Одеса : Юридична література, 2009. 504 с.
Тракалюк О. Л., Ягупов В. В. Модель розвитку спеціальної компетентності посадових осіб кадрових органів Збройних Сил України. Вісник Удмуртського
університету. Філософія. Соціологія. Психологія. Педагогіка : електронний науковий журнал. 2013. Вип. 4. С. 67–74. URL: http://lib.iitta.gov.ua.
Філософський словник. Вид. 2-ге, переробл. і доп. / За ред. В. І. Шинкарука. К. : Голов. ред. УРЕ, 1986. 800 с.
Ягупов В. В. Моделювання професійної компетентності випускників професійних навчальних закладів. Нові технології навчання : зб. наук. пр. 2013. Вип. 76. С. 144–152.
Ягупов В. В. Студент, який навчається у професійному навчальному закладі як суб’єкт педагогічного процесу. Збірник наукових праць Національної академії Державної
прикордонної служби України. Серія : Педагогічні та психологічні науки. 2014. № 4. С. 365–377. URL: http://nbuv.gov.ua/j_pdf/znpnapv_ppn_2014_4_34.pdf.
Ягупов В. В. Професійна суб’єктність, суб’єкт військово-професійної діяльності як інтегральний результат професійної підготовки офіцерів. Теорія і практика професійної майстерності в умовах ціложиттєвого навчання: монографія / за заг ред. О. А. Дубасенюк.
Житомир : Вид-во Рута, 2016. С. 223–233.
Ягупов В. В. Управлінська культура офіцерів як системна психолого-педагогічна проблема. Військова освіта. 2013. № 2. С. 205–213. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vios_2013_2_25.pdf.
Ягупов В. В., Ягупова О. В. Чинники становлення особистості військового професіонала. Креативна педагогіка : наук.-метод. журнал / Академія міжнародного
співробітництва з креативної педагогіки. 2011. № 1. С. 120–125.
Якубовські М. А. Теоретико-методологічні основи математичного моделювання професійної діяльності вчителя : автореф. … д-ра пед. наук 13.00.04 / Інститут педагогіки і
психології професійної освіти АПН України. К., 2004. 40 с.
Bielikov I. Pedagogical modeling of the formation of organizational competence in future specialists in physical culture and sports of the Armed Forces of Ukraine. Science Rise: Pedagogical Education. 2022. 5 (50). Р. 4–8. URL: DOI: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.265102.
Campbell T., Oh P. S., Maughn M., Kiriazis N., Zuwallack R. A Review of Modeling Pedagogies: Pedagogical Functions, Discursive Acts, and Technology in Modeling Instruction.
Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technolog, Education. 2015. Vol. 11, № 1. P. 159–176.
Kyva V. Yu., Yahupov V. V. Pedagogical modelling of development of information and communication competence of professors of distance learnin military education system. Applied
Researches in Technics, Technologies and Education : Journal of the Faculty of Technics and Technologies. 2019. No 7(3). P. 224–232.
Sierra R. Modelo teуrico para el diseсo de una estrategia pedagуgica en la educaciуn primaria y secundaria bбsica : Tesis presentada en opciуn al grado cientнfico de Doctor en
Ciencias Pedagуgicas. Ciudad de La Habana, 2004. 202 p.
Ягупов В. В. Моделювання навчального процесу як педагогічна проблема. Неперервна професійна освіта: теорія і практика : наук. метод. журнал / гол. ред.
С. Сисоєва. 2003. Вип. 1. С. 28–37.