ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ КАДРОВИХ ОРГАНІВ ЯК ОСНОВНА ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ ЇХ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Василь Ягупов Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8956-3170
  • Олег Яцино Департамент кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-5340-8355
  • Олег Тракалюк Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ , Україна https://orcid.org/0000-0003-3489-9969

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/343-355

Ключові слова:

суб’єкт; суб’єктність; суб’єктні прояви; дистанційна освіта; засоби та технології дистанційної освіти; посадові особи кадрових органів; розвиток.

Анотація

У статті розв’язано системну психолого-педагогічну проблему щодо підвищення
кваліфікації посадових осіб кадрових органів засобами дистанційного навчання в системі
військової освіти, яка насамперед стосується психолого-педагогічних аспектів забезпечення
їх суб’єктності у навчальній діяльності. З’ясовано, що результативність функціонування
системи дистанційного навчання та її засобів безпосередньо залежать від забезпечення їх
навчальної суб’єктності, яка є основною детермінантою навчальної успішності як
суб’єктів навчальної діяльності. Викладено методологічні та теоретичні аспекти
забезпечення навчальної суб’єктності посадових осіб кадрових органів у системі підвищення
кваліфікації, які служать науковою підвалиною для опрацювання конкретних методик і
технологій їх реалізації.

Біографії авторів

Василь Ягупов, Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук, професор


Олег Яцино, Департамент кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

Олег Тракалюк, Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

Посилання

Биков В. Ю., Спірін О.М., Пінчук О. П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). Київ : Видавничий дім «Сам», 2017. С.191–198.

Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2010. № 1 (15). URL: DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v15i1.25.

Дистанційне навчання в системі професійно-технічної освіти : монографія / авт. кол. В. В. Ягупов, Л. М. Петренко, С. Г. Кравець та ін. / За наук. ред. В. В. Ягупова. Житомир :

«Полісся», 2019. 234 с. URL: DOI: https://doi.org/10.32835/978-966-655-917-6/2019.

Зязюн І. А. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : монографія / За ред.

І. А. Зязюна. К. : Віпол, 2000. C.11–57.

Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії : навч. посіб. / Інститут педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Київ : Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. 302 с.

Зязюн І. А. Сучасна освіта в контексті гуманістичної філософії. Діалог культур: Україна у новому контексті: філософія освіти. Львів : Світ, 1999. С. 5–12.

Ушинський К. Д. Твори: в 6-ти томах. Київ : Радянська школа, 1954–1955. Т. 1: Педагогічні статті, 1954. 264 с.

Ягупов В. В., Кива В. Ю. Критерії та показники діагностування розвиненості інформаційно-комунікаційної компетентності викладачів системи військової освіти.

Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 71, № 3. С. 248–266. URL:

https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2916/.

Ягупов В. В., Кущов В. Г. Суб’єктно-діяльнісний підхід до підготовки військових фахівців у ВВНЗ. Військова освіта та наука: сьогодення та майбутнє : тези доповідей

міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, листопад 2007 р.) / Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ, 2007. С. 213–214.

Ягупов В. В. Методологічні засади дистанційного навчання у системі післядипломної освіти в Збройних силах України. Проблеми впровадження дистанційного

навчання в освітній процес вищих військових навчальних закладів та можливі шляхи їх вирішення : збірник матеріалів I міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 16 листопада 2018 р.). Київ, 2018. С. 206–214. URL: http://adl.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/Mater_conf_Kyiv.

Ягупов В. В., Свистун В . І. Студент як суб’єкт навчальної діяльності. Нові технології навчання : зб. наук. пр. 2009. Спеціальний випуск № 58. У 2 ч. Ч. 1: Духовно-

моральне виховання і професіоналізм особистості в сучасних умовах. С. 32–39.

Ягупов В. В. Суб’єктність учнів як основна детермінанта дистанційного навчання в системі професійно-технічної освіти. Науковий вісник Інституту професійно-технічної

освіти НАПН України. 2015. № 11. С. 29–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Номер

Розділ

Статті