ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ КАДРОВИХ ОРГАНІВ ЯК ОСНОВНА ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ ЇХ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/343-355Ключові слова:
суб’єкт; суб’єктність; суб’єктні прояви; дистанційна освіта; засоби та технології дистанційної освіти; посадові особи кадрових органів; розвиток.Анотація
У статті розв’язано системну психолого-педагогічну проблему щодо підвищення
кваліфікації посадових осіб кадрових органів засобами дистанційного навчання в системі
військової освіти, яка насамперед стосується психолого-педагогічних аспектів забезпечення
їх суб’єктності у навчальній діяльності. З’ясовано, що результативність функціонування
системи дистанційного навчання та її засобів безпосередньо залежать від забезпечення їх
навчальної суб’єктності, яка є основною детермінантою навчальної успішності як
суб’єктів навчальної діяльності. Викладено методологічні та теоретичні аспекти
забезпечення навчальної суб’єктності посадових осіб кадрових органів у системі підвищення
кваліфікації, які служать науковою підвалиною для опрацювання конкретних методик і
технологій їх реалізації.
Посилання
Биков В. Ю., Спірін О.М., Пінчук О. П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). Київ : Видавничий дім «Сам», 2017. С.191–198.
Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2010. № 1 (15). URL: DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v15i1.25.
Дистанційне навчання в системі професійно-технічної освіти : монографія / авт. кол. В. В. Ягупов, Л. М. Петренко, С. Г. Кравець та ін. / За наук. ред. В. В. Ягупова. Житомир :
«Полісся», 2019. 234 с. URL: DOI: https://doi.org/10.32835/978-966-655-917-6/2019.
Зязюн І. А. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : монографія / За ред.
І. А. Зязюна. К. : Віпол, 2000. C.11–57.
Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії : навч. посіб. / Інститут педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Київ : Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. 302 с.
Зязюн І. А. Сучасна освіта в контексті гуманістичної філософії. Діалог культур: Україна у новому контексті: філософія освіти. Львів : Світ, 1999. С. 5–12.
Ушинський К. Д. Твори: в 6-ти томах. Київ : Радянська школа, 1954–1955. Т. 1: Педагогічні статті, 1954. 264 с.
Ягупов В. В., Кива В. Ю. Критерії та показники діагностування розвиненості інформаційно-комунікаційної компетентності викладачів системи військової освіти.
Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 71, № 3. С. 248–266. URL:
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2916/.
Ягупов В. В., Кущов В. Г. Суб’єктно-діяльнісний підхід до підготовки військових фахівців у ВВНЗ. Військова освіта та наука: сьогодення та майбутнє : тези доповідей
міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, листопад 2007 р.) / Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ, 2007. С. 213–214.
Ягупов В. В. Методологічні засади дистанційного навчання у системі післядипломної освіти в Збройних силах України. Проблеми впровадження дистанційного
навчання в освітній процес вищих військових навчальних закладів та можливі шляхи їх вирішення : збірник матеріалів I міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 16 листопада 2018 р.). Київ, 2018. С. 206–214. URL: http://adl.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/Mater_conf_Kyiv.
Ягупов В. В., Свистун В . І. Студент як суб’єкт навчальної діяльності. Нові технології навчання : зб. наук. пр. 2009. Спеціальний випуск № 58. У 2 ч. Ч. 1: Духовно-
моральне виховання і професіоналізм особистості в сучасних умовах. С. 32–39.
Ягупов В. В. Суб’єктність учнів як основна детермінанта дистанційного навчання в системі професійно-технічної освіти. Науковий вісник Інституту професійно-технічної
освіти НАПН України. 2015. № 11. С. 29–36.