ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ КАДРОВИХ ОРГАНІВ ЯК ОСНОВНА ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ ЇХ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Василь Ягупов Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8956-3170
  • Олег Яцино Департамент кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5340-8355
  • Олег Тракалюк Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ , Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3489-9969

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/343-355

Ключові слова:

суб’єкт; суб’єктність; суб’єктні прояви; дистанційна освіта; засоби та технології дистанційної освіти; посадові особи кадрових органів; розвиток.

Анотація

У статті розв’язано системну психолого-педагогічну проблему щодо підвищення
кваліфікації посадових осіб кадрових органів засобами дистанційного навчання в системі
військової освіти, яка насамперед стосується психолого-педагогічних аспектів забезпечення
їх суб’єктності у навчальній діяльності. З’ясовано, що результативність функціонування
системи дистанційного навчання та її засобів безпосередньо залежать від забезпечення їх
навчальної суб’єктності, яка є основною детермінантою навчальної успішності як
суб’єктів навчальної діяльності. Викладено методологічні та теоретичні аспекти
забезпечення навчальної суб’єктності посадових осіб кадрових органів у системі підвищення
кваліфікації, які служать науковою підвалиною для опрацювання конкретних методик і
технологій їх реалізації.

Біографії авторів

Василь Ягупов, Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук, професор


Олег Яцино, Департамент кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

Олег Тракалюк, Науково-методичний центр кадрової політики Міністерства оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук

Посилання

Bykov V. Yu., Spirin O.M., Pinchuk O.P. Problemy ta zavdannia suchasnoho etapu informatyzatsii osvity. Naukove zabezpechennia rozvytku osvity v Ukraini: aktualni problemy teorii i praktyky (do 25-richchia NAPN Ukrainy). Kyiv : Vydavnychyi dim «Sam», 2017. S.191–198.

Bykov V. Yu. Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2010. № 1 (15). URL: DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v15i1.25.

Dystantsiine navchannia v systemi profesiino-tekhnichnoi osvity : monohrafiia / avt. kol. V. V. Yahupov, L. M. Petrenko, S. H. Kravets ta in. / Za nauk. red. V. V. Yahupova. Zhytomyr : «Polissia», 2019. 234 s. URL: DOI: https://doi.org/10.32835/978-966-655-917-6/2019.

Ziaziun I. A. Intelektualno-tvorchyi rozvytok osobystosti v umovakh neperervnoi osvity. Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy : monohrafiia / Za red. I. A. Ziaziuna. Kyiv : Vipol, 2000. C.11–57.

Ziaziun I. A., Sahach H. M. Krasa pedahohichnoi dii : navch. posib. / Instytut pedahohiky i psykholohii prof. osvity APN Ukrainy. Kyiv : Ukrainsko-finskyi instytut menedzhmentu i biznesu, 1997. 302 s.

Ziaziun I. A. Suchasna osvita v konteksti humanistychnoi filosofii. Dialoh kultur: Ukraina u novomu konteksti: filosofiia osvity. Lviv : Svit, 1999. S. 5–12.

Ushynskyi K. D. Tvory: v 6-ty tomakh. Kyiv : Radianska shkola, 1954–1955. T. 1: Pedahohichni statti, 1954. 264 s.

Yahupov V. V., Kyva V. Yu. Kryterii ta pokaznyky diahnostuvannia rozvynenosti informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti vykladachiv systemy viiskovoi osvity. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2019. Т. 71, № 3. S. 248–266. URL:

https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2916/.

Yahupov V. V., Kushchov V. H. Subiektno-diialnisnyi pidkhid do pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv u VVNZ. Viiskova osvita ta nauka: sohodennia ta maibutnie : tezy dopovidei 3 mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, lystopad 2007 r.) / Viiskovyi instytut Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Kyiv, 2007. S. 213–214.

Yahupov V. V. Metodolohichni zasady dystantsiinoho navchannia u systemi pisliadyplomnoi osvity v Zbroinykh sylakh Ukrainy. Problemy vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v osvitnomu protsesi vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv ta mozhlyvi shliakhy yikh vyrishennia : zbirnyk materialiv I mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Kyiv. 16 lystopada 2018 r.). Kyiv, 2018. S. 206–214. URL: http://adl.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/Mater_conf_Kyiv.

Yahupov V. V., Svystun V. I. Student yak subіekt navchalnoi diialnosti. Novi tekhnolohii navchannia : zb. nauk. pr. 2009. Spetsialnyi vypusk № 58. U 2 ch. Ch. 1: Dukhovnomoralne vykhovannia i profesionalizm osobystosti v suchasnykh umovakh. S. 32–39.

Yahupov V. V. Subiektnist uchniv yak osnovna determinanta dystantsiinoho navchannia v systemi profesiino-tekhnichnoi osvity. Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy. 2015. № 11. S. 29–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Номер

Розділ

Статті