ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ КАДРОВИХ ОРГАНІВ ЯК ОСНОВНА ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ ЇХ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/343-355Ключові слова:
суб’єкт; суб’єктність; суб’єктні прояви; дистанційна освіта; засоби та технології дистанційної освіти; посадові особи кадрових органів; розвиток.Анотація
У статті розв’язано системну психолого-педагогічну проблему щодо підвищення
кваліфікації посадових осіб кадрових органів засобами дистанційного навчання в системі
військової освіти, яка насамперед стосується психолого-педагогічних аспектів забезпечення
їх суб’єктності у навчальній діяльності. З’ясовано, що результативність функціонування
системи дистанційного навчання та її засобів безпосередньо залежать від забезпечення їх
навчальної суб’єктності, яка є основною детермінантою навчальної успішності як
суб’єктів навчальної діяльності. Викладено методологічні та теоретичні аспекти
забезпечення навчальної суб’єктності посадових осіб кадрових органів у системі підвищення
кваліфікації, які служать науковою підвалиною для опрацювання конкретних методик і
технологій їх реалізації.
Посилання
Bykov V. Yu., Spirin O.M., Pinchuk O.P. Problemy ta zavdannia suchasnoho etapu informatyzatsii osvity. Naukove zabezpechennia rozvytku osvity v Ukraini: aktualni problemy teorii i praktyky (do 25-richchia NAPN Ukrainy). Kyiv : Vydavnychyi dim «Sam», 2017. S.191–198.
Bykov V. Yu. Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2010. № 1 (15). URL: DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v15i1.25.
Dystantsiine navchannia v systemi profesiino-tekhnichnoi osvity : monohrafiia / avt. kol. V. V. Yahupov, L. M. Petrenko, S. H. Kravets ta in. / Za nauk. red. V. V. Yahupova. Zhytomyr : «Polissia», 2019. 234 s. URL: DOI: https://doi.org/10.32835/978-966-655-917-6/2019.
Ziaziun I. A. Intelektualno-tvorchyi rozvytok osobystosti v umovakh neperervnoi osvity. Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy : monohrafiia / Za red. I. A. Ziaziuna. Kyiv : Vipol, 2000. C.11–57.
Ziaziun I. A., Sahach H. M. Krasa pedahohichnoi dii : navch. posib. / Instytut pedahohiky i psykholohii prof. osvity APN Ukrainy. Kyiv : Ukrainsko-finskyi instytut menedzhmentu i biznesu, 1997. 302 s.
Ziaziun I. A. Suchasna osvita v konteksti humanistychnoi filosofii. Dialoh kultur: Ukraina u novomu konteksti: filosofiia osvity. Lviv : Svit, 1999. S. 5–12.
Ushynskyi K. D. Tvory: v 6-ty tomakh. Kyiv : Radianska shkola, 1954–1955. T. 1: Pedahohichni statti, 1954. 264 s.
Yahupov V. V., Kyva V. Yu. Kryterii ta pokaznyky diahnostuvannia rozvynenosti informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti vykladachiv systemy viiskovoi osvity. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2019. Т. 71, № 3. S. 248–266. URL:
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2916/.
Yahupov V. V., Kushchov V. H. Subiektno-diialnisnyi pidkhid do pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv u VVNZ. Viiskova osvita ta nauka: sohodennia ta maibutnie : tezy dopovidei 3 mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, lystopad 2007 r.) / Viiskovyi instytut Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Kyiv, 2007. S. 213–214.
Yahupov V. V. Metodolohichni zasady dystantsiinoho navchannia u systemi pisliadyplomnoi osvity v Zbroinykh sylakh Ukrainy. Problemy vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v osvitnomu protsesi vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv ta mozhlyvi shliakhy yikh vyrishennia : zbirnyk materialiv I mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Kyiv. 16 lystopada 2018 r.). Kyiv, 2018. S. 206–214. URL: http://adl.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/Mater_conf_Kyiv.
Yahupov V. V., Svystun V. I. Student yak subіekt navchalnoi diialnosti. Novi tekhnolohii navchannia : zb. nauk. pr. 2009. Spetsialnyi vypusk № 58. U 2 ch. Ch. 1: Dukhovnomoralne vykhovannia i profesionalizm osobystosti v suchasnykh umovakh. S. 32–39.
Yahupov V. V. Subiektnist uchniv yak osnovna determinanta dystantsiinoho navchannia v systemi profesiino-tekhnichnoi osvity. Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy. 2015. № 11. S. 29–36.