МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК РОЗВИТКУ ІСТОРИЧНИХ ЗНАНЬ КУРСАНТІВ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО- УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/9-17Ключові слова:
російсько-українська війна; музейна педагогіка; військово-історичні музеї; національно-патріотичне виховання; музейна комунікація.Анотація
Статтю присвячено дослідженню проблематики актуалізації педагогічної
спрямованості діяльності музеїв Збройних Сил України з військово-патріотичного виховання
курсантів вищих військових навчальних закладів. На прикладі музею Національної академії
сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного пропонуються шляхи впровадження
музейної педагогіки у військово-освітній процес під час викладання окремих фахових
навчальних дисциплін. Зазначається, що з початком російської агресії проти України
діяльність військових музеїв набула особливої ваги, вони стали одними з центрів
інформування військовиків та громадян про події російсько-української війни, а також їх
національно-патріотичного виховання.
Посилання
Yurii Burakov, Liliya Pytlovana, Sviatoslav Tersky. Military museums of the Armed forces of Ukraine during the russian-ukrainian war of 2014–2022 // Museologica Brunensia 2022 /
ročnнk/volume 11 čнslo/number 02, s.34–42.
Yurii Burakov, Liliya Pytlovana. Regional features of building museum exhibits on history of the modern Russo-Ukrainian War // SKHID Vol. 5 (1) 2023, s. 51-57.
Бураков Ю. В., Гневашева А. В. Нові технології висвітлення сучасної російсько-української війни у музейних експозиціях. Військово-науковий вісник: Випуск 40. Львів: НАСВ, 2023. C. 135–146.
Бураков Ю. В. Музей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного у системі військово-історичної роботи Збройних Сил України. Воєнно-історичний вісник. 2022. № 4. С. 68–77.
Ільєнко А., Шупік Є., Шатілов Є. Експозиція Національного військово-історичного Музею України як втілення сучасної державницької Концепції військової історії України. Воєнно-історичний вісник. 2021. № 4. С. 49–61.
Литвиненко О. Проблеми декомунізації меморіального простору України : аналітична доповідь. Національний інститут стратегічних досліджень: URL: https://niss.gov.ua/
doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/problemi-dekomunizacii-memorialnogo-prostoru-ukraini (дата звернення 01.04.2024).
Машталір В. В. Діяльність українських військово-історичних музеїв в умовах тоталітарного режиму. Дослідження з історії і філософії науки і техніки. Т. 29, № 2. 2020. С. 119–131.
Музейна педагогіка в науковій освіті: монографія / ред. кол.: С. О. Довгий, О. М. Топузов, В. А. Бітаєв та ін. ; за наук. ред. С. О. Довгого. — Київ : Національний центр «Мала академія наук України», 2020. –334 с.
Наказ Міністра оборони України «Про затвердження Положення про організацію діяльності військових музеїв та музеїв (кімнат) бойової (трудової) слави у Збройних Силах
України» № 95 від 06 березня 2002 року. URL: https://ips.ligazakon.net/ document/
MUS30356?an=1 (дата звернення 01.04.2024).
НДР. Звіт про науково-дослідну роботу «Обґрунтування рекомендацій щодо удосконалення музейної роботи у Збройних Силах України». Шифр – «Музей–22». Бібліотека
Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, 2022.–351 с.
Пашкова О. О. Роль військових музеїв у військово-патріотичному вихованні курсантів вищих військових навчальних закладів в умовах збройної агресії проти України. Воєнно-історичний вісник. 2022. № 4. С. 238–243.
Указ Президента України «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2020–2025 роки» від 18 травня 2019 р. № 286/2019»/ URL:
https://www.president.gov.ua/documents/2862019-27025 (дата звернення 01.04.2024).