АНАЛІЗ ВПЛИВУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/75-90

Анотація

Інтеграція сучасних інформаційно-комунікаційних технологій є умовою змін
консервативних підходів обрання форм та методів навчання у закладі вищої освіти. При
цьому, суб’єкти (об’єкти) закладу вищої освіти стають свідками помітних змін пов’язаних з
інтеграцією інформаційно-комунікаційних технологій в їх освітній процес. У цьому контексті
як викладачі, так і слухачі змушені змінити свої консервативні підходи щодо суб’єкт-
суб’єктної взаємодії в межах освітнього процесу (діяльності) та з’ясувати нові затребувані
компетентності, які їм необхідні для виконання своїх обов’язків в межах освітньої діяльності
закладу вищої освіти.

Очевидно, що для викладачів закладів вищої освіти першочерговим завданням має стати набуття знань, умінь та навичок щодо застосування інформаційно-комунікаційних технологій в їх освітній діяльності. Окрім того, викладачі мають донести до слухачів нову концепцію лідерства сучасної особистості через призму інформаційно-комунікаційних технологій, які де-юре та де-факто мають стати складовим елементом культури буття будь-якого суб’єкта.
До того ж керівники вищих навчальних закладів мають стати прикладом технологічного лідерства (застосування інформаційно-комунікаційних технологій), що буде позитивним поштовхом для їх підлеглих – викладачів та слухачів, які мають бути готові до викликів та потреб XXI століття.
Відтак, у статті проведено аналіз впливу інформаційно-комунікаційних технологій на
освітній процес закладу вищої освіти, що є вкрай актуальним питанням для дослідження в
умовах пошуку шляхів підвищення ефективності його функціонування.

Біографії авторів

Владислав Кива, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор філософії


Ганна Бабічева, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат філологічних наук

Ігор Кулинич , Національний університет оборони України, м. Київ

Катерина Войтех, Національний університет оборони України, м. Київ



Сергій Сторожук, Національний університет оборони України, м. Київ




Посилання

Bykov V. Yu. Scientific provision of distance professional education: problems and

directions of research. Professional education: pedagogy and psychology: Ukrainian-Polish. journal /

edited by I. Zyazyuna, N. Nichkalo, T. Levovytskyi, I. Vilsh. Kyiv. 2000. P. 93-116.

Bloshchynskyi I. G. Theory and practice of professional training of specialists of the State

Border Guard Service of Ukraine using distance learning technologies: monograph. Khmelnytskyi:

NADPSU, 2016. 496 p.

Kyva V. Yu. The results of the formatic stage of the pedagogical experiment on the

development of the information and communication competency of teachers of the military education

system. Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences. 2020. No. 1. pp. 135–146.

Kolos K. R. The Moodle system as a means of developing the subject competencies of

informatics teachers in the conditions of distance postgraduate education: diss. ... candidate ped.

Sciences: 13.00.10 – «Information and communication technologies in educationˮ / Zhytomyr. state

Ivan Franko University. Zhytomyr, 2011. 238 p.

Martynenko M. Yu., Markevich S. M. Electronic educational course as a means of

improving the quality of students' independent work. New technologies. 2010. No. 2(28). P. 186-191.

Semerikov S. O. Fundamentalization of teaching computer science disciplines in higher

education: monograph / science. ed. M. I. Zhaldak. Kyiv: NPU named after M. P. Drahomanova,

340 p.

Smirnova-Trybulska E. M. Distance learning using the Moodle system: teaching method.

manual Kherson: Ailant, 2007. 492 p.

Stefanenko P. V. Theoretical and methodological principles of distance learning in higher

education: author's abstract. ... Dr. Ped. Sciences: 13.00.04 / Institute of Pedagogy and Psychology of

Vocational Education of the National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 2002. 37 p.

Theory and practice of blended learning: a monograph / V. M. Kukharenko and others.

Kharkiv: Miskdruk, KhPI, 2016. 284 p.

Bodendorf F. Computer in der fachlichen und universitдren Ausbildung. Mьnchen, 1990. 131 p.

Dickey M. D. Three-Dimensional Virtual Words and Distance Learning: Two Case Studies

of Active Words as a Medium for Distance Education. British of Educatioal Technology. 2009. Vol.

, No. 3. pp. 480-495.

Eckert В., Grцber S., Jodl H. J. Distance Education in Physics via Internet. American

journal of Distance Education. 2009. Vol. 23, No. 3. pp. 125-138.

Gabriela H. Classification and Sustainability Analysis of Elearning Applications /

Universitat Hannover. 2003.

Gordan F. Cloud Technology Can Lift the Fog over Higher Education. Chronicle of Higher

Education. 2012.

Kettunen J. Strategy Process in Higher Education. Journal of Institutional Research. 2010.

Vol. 15, No 1. pp. 16-27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Номер

Розділ

Статті