АНАЛІЗ ВПЛИВУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/75-90Анотація
Інтеграція сучасних інформаційно-комунікаційних технологій є умовою змін
консервативних підходів обрання форм та методів навчання у закладі вищої освіти. При
цьому, суб’єкти (об’єкти) закладу вищої освіти стають свідками помітних змін пов’язаних з
інтеграцією інформаційно-комунікаційних технологій в їх освітній процес. У цьому контексті
як викладачі, так і слухачі змушені змінити свої консервативні підходи щодо суб’єкт-
суб’єктної взаємодії в межах освітнього процесу (діяльності) та з’ясувати нові затребувані
компетентності, які їм необхідні для виконання своїх обов’язків в межах освітньої діяльності
закладу вищої освіти.
Очевидно, що для викладачів закладів вищої освіти першочерговим завданням має стати набуття знань, умінь та навичок щодо застосування інформаційно-комунікаційних технологій в їх освітній діяльності. Окрім того, викладачі мають донести до слухачів нову концепцію лідерства сучасної особистості через призму інформаційно-комунікаційних технологій, які де-юре та де-факто мають стати складовим елементом культури буття будь-якого суб’єкта.
До того ж керівники вищих навчальних закладів мають стати прикладом технологічного лідерства (застосування інформаційно-комунікаційних технологій), що буде позитивним поштовхом для їх підлеглих – викладачів та слухачів, які мають бути готові до викликів та потреб XXI століття.
Відтак, у статті проведено аналіз впливу інформаційно-комунікаційних технологій на
освітній процес закладу вищої освіти, що є вкрай актуальним питанням для дослідження в
умовах пошуку шляхів підвищення ефективності його функціонування.
Посилання
Bykov V. Yu. Scientific provision of distance professional education: problems and
directions of research. Professional education: pedagogy and psychology: Ukrainian-Polish. journal /
edited by I. Zyazyuna, N. Nichkalo, T. Levovytskyi, I. Vilsh. Kyiv. 2000. P. 93-116.
Bloshchynskyi I. G. Theory and practice of professional training of specialists of the State
Border Guard Service of Ukraine using distance learning technologies: monograph. Khmelnytskyi:
NADPSU, 2016. 496 p.
Kyva V. Yu. The results of the formatic stage of the pedagogical experiment on the
development of the information and communication competency of teachers of the military education
system. Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences. 2020. No. 1. pp. 135–146.
Kolos K. R. The Moodle system as a means of developing the subject competencies of
informatics teachers in the conditions of distance postgraduate education: diss. ... candidate ped.
Sciences: 13.00.10 – «Information and communication technologies in educationˮ / Zhytomyr. state
Ivan Franko University. Zhytomyr, 2011. 238 p.
Martynenko M. Yu., Markevich S. M. Electronic educational course as a means of
improving the quality of students' independent work. New technologies. 2010. No. 2(28). P. 186-191.
Semerikov S. O. Fundamentalization of teaching computer science disciplines in higher
education: monograph / science. ed. M. I. Zhaldak. Kyiv: NPU named after M. P. Drahomanova,
340 p.
Smirnova-Trybulska E. M. Distance learning using the Moodle system: teaching method.
manual Kherson: Ailant, 2007. 492 p.
Stefanenko P. V. Theoretical and methodological principles of distance learning in higher
education: author's abstract. ... Dr. Ped. Sciences: 13.00.04 / Institute of Pedagogy and Psychology of
Vocational Education of the National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 2002. 37 p.
Theory and practice of blended learning: a monograph / V. M. Kukharenko and others.
Kharkiv: Miskdruk, KhPI, 2016. 284 p.
Bodendorf F. Computer in der fachlichen und universitдren Ausbildung. Mьnchen, 1990. 131 p.
Dickey M. D. Three-Dimensional Virtual Words and Distance Learning: Two Case Studies
of Active Words as a Medium for Distance Education. British of Educatioal Technology. 2009. Vol.
, No. 3. pp. 480-495.
Eckert В., Grцber S., Jodl H. J. Distance Education in Physics via Internet. American
journal of Distance Education. 2009. Vol. 23, No. 3. pp. 125-138.
Gabriela H. Classification and Sustainability Analysis of Elearning Applications /
Universitat Hannover. 2003.
Gordan F. Cloud Technology Can Lift the Fog over Higher Education. Chronicle of Higher
Education. 2012.
Kettunen J. Strategy Process in Higher Education. Journal of Institutional Research. 2010.
Vol. 15, No 1. pp. 16-27.