ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСЛІДЖЕННЯ В ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СТРАТЕГІЧНОГО РІВНЯ ДЛЯ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/122-131Ключові слова:
освітньо-наукова програма; навчання через дослідження; інтеграція наукової діяльності й освіти; фахівці стратегічного рівня вищої військової освіти; сектор безпеки і оборони; шляхи удосконалення освітніх програм.Анотація
У статті запропоновано впровадження концепції навчання через дослідження в
освітню програму підготовки фахівців стратегічного рівня для сектору безпеки і оборони;
наведено авторське бачення на структуру освітньо-наукової програми за спеціальністю 256 –
Національна безпека. Запропонована структура освітньої програми дозволяє виконати усі
кваліфікаційні вимоги, що пред’являються до випускників з боку замовника та глибоко
оволодіти інтегральною компетентністю – здатність розв’язувати складні задачі
дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері воєнної безпеки.
Посилання
О. Бульвінська. Cучасні методи навчання і викладання на основі дослідження:
зарубіжний досвід // Освітологічний дискурс, № 1-2(24-25) (2019). [Електронний ресурс] –
Режим доступу : https://od.kubg.edu.ua/ index.php/journal/article/view/582.
Закон України Про вищу освіту. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38,
ст.2004. [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-
#Text.
Концепція та методологія реалізації науково-дослідницької діяльності суб’єктів
навчально-виховного процесу університетів. Монографія. – К.: Національна академія
педагогічних наук України, інститут вищої освіти. 2016, – 178 с.
Козак Л. В. Розвиток університетської освіти: навчання на основі дослідження //
Освітологічний дискурс, 2016, № 2(14) // https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/17.
А. Лобанов. Досвід НУОУ імені Івана Черняховського щодо підготовки та захисту
групового проекту з використанням системи дистанційного навчання на курсах стратегічного
лідерства. // Міжнародна науково-практична конференція: «Проблеми впровадження
дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та
можливі шляхи їх вирішення»: зб. матеріалів третьої міжнардн. наук-практ. конф. (Київ,
листопад 2020 р.). – К.: Національний університет оборони України імені Івана
Черняховського, 2020. –121 с.
А. Лобанов, Г. Степанов. Проблеми прийняття та реалізації державних управлінських
рішень у воєнній сфері. Збірник матеріалів ІІ науково-практичної конференції Центру воєнно-
стратегічних досліджень Національного університету оборони України (29 листопада
року). – К.: Національний університет оборони України, 2023. –111 с.
Луговий В., Захарченко В., Ткаченко В. Базовані на дослідженнях викладання і
навчання в Європейському просторі вищої освіти. Педагогічна газета. –К.: НАПН України,
№ 3. С. 3.
Павлюк Р. Навчання на дослідницькій основі: європейські підходи до його характеристики.
Освітологічний дискурс. 2017, № 1-2 (16-17). С.155–167. Паризьке комюніке (2018).
Рекомендації щодо застосування критеріїв оцінювання якості освітньої програми. /
Затверджено Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти 17 листопада 2020
року // ТОВ «Український освітянський видавничий центр «Оріон», 2020. – 66 c.
Сацик В. І. Сучасні принципи і методи інтеграції дослідницької компоненти у
навчальний процес (С. 108-110) / Від викладання дисциплін – до освоєння наук: трансформація
змісту, технологій освітньої діяльності та розвиток педагогічної майстерності [Електронний
ресурс]: зб. матеріалів наук.-метод. конф. 31 січня 2013 р. – К.: КНЕУ, 2013 – 531 с.
Спільна директива стратегічних командувань НАТО «Освіта та індивідуальна
підготовка (E&ITD) 075-007» від 10 вересня 2015 року. –К.: НУОУ ім. Івана Черняховського,
– 189 с.
Ставицький А. В. Розвиток вищої освіти, заснованої на дослідженнях. [Електронний
ресурс] – Режим доступу : http://www.andriystav.cc.ua/ Downloads/TEMPUS/RBE.pdf.
Development and imple-mentation of the target function in the decision-making process in
the system of providing the military security of the state. V.Kosevtsov, V.Telelim, A. Lobanov,
Y.Punda // Eastern-European journal of enterprise technologies. Vol. 5/3(107), 2020. Page 17-23.