ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСЛІДЖЕННЯ В ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СТРАТЕГІЧНОГО РІВНЯ ДЛЯ СЕКТОРУ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/122-131

Ключові слова:

освітньо-наукова програма; навчання через дослідження; інтеграція наукової діяльності й освіти; фахівці стратегічного рівня вищої військової освіти; сектор безпеки і оборони; шляхи удосконалення освітніх програм.

Анотація

У статті запропоновано впровадження концепції навчання через дослідження в
освітню програму підготовки фахівців стратегічного рівня для сектору безпеки і оборони;
наведено авторське бачення на структуру освітньо-наукової програми за спеціальністю 256 –
Національна безпека. Запропонована структура освітньої програми дозволяє виконати усі
кваліфікаційні вимоги, що пред’являються до випускників з боку замовника та глибоко
оволодіти інтегральною компетентністю – здатність розв’язувати складні задачі
дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері воєнної безпеки.

Біографії авторів

Анатолій Лобанов, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор військових наук, професор,

професор кафедри стратегії національної безпеки та оборони Національного університету оборони України, м. Київ



Юлія Луцик, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат економічних наук, доцент, 

начальник кафедри економіки та фінансового забезпечення Національного університету оборони України, м. Київ




Посилання

О. Бульвінська. Cучасні методи навчання і викладання на основі дослідження:

зарубіжний досвід // Освітологічний дискурс, № 1-2(24-25) (2019). [Електронний ресурс] –

Режим доступу : https://od.kubg.edu.ua/ index.php/journal/article/view/582.

Закон України Про вищу освіту. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38,

ст.2004. [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-

#Text.

Концепція та методологія реалізації науково-дослідницької діяльності суб’єктів

навчально-виховного процесу університетів. Монографія. – К.: Національна академія

педагогічних наук України, інститут вищої освіти. 2016, – 178 с.

Козак Л. В. Розвиток університетської освіти: навчання на основі дослідження //

Освітологічний дискурс, 2016, № 2(14) // https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/17.

А. Лобанов. Досвід НУОУ імені Івана Черняховського щодо підготовки та захисту

групового проекту з використанням системи дистанційного навчання на курсах стратегічного

лідерства. // Міжнародна науково-практична конференція: «Проблеми впровадження

дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та

можливі шляхи їх вирішення»: зб. матеріалів третьої міжнардн. наук-практ. конф. (Київ,

листопад 2020 р.). – К.: Національний університет оборони України імені Івана

Черняховського, 2020. –121 с.

А. Лобанов, Г. Степанов. Проблеми прийняття та реалізації державних управлінських

рішень у воєнній сфері. Збірник матеріалів ІІ науково-практичної конференції Центру воєнно-

стратегічних досліджень Національного університету оборони України (29 листопада

року). – К.: Національний університет оборони України, 2023. –111 с.

Луговий В., Захарченко В., Ткаченко В. Базовані на дослідженнях викладання і

навчання в Європейському просторі вищої освіти. Педагогічна газета. –К.: НАПН України,

№ 3. С. 3.

Павлюк Р. Навчання на дослідницькій основі: європейські підходи до його характеристики.

Освітологічний дискурс. 2017, № 1-2 (16-17). С.155–167. Паризьке комюніке (2018).

Рекомендації щодо застосування критеріїв оцінювання якості освітньої програми. /

Затверджено Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти 17 листопада 2020

року // ТОВ «Український освітянський видавничий центр «Оріон», 2020. – 66 c.

Сацик В. І. Сучасні принципи і методи інтеграції дослідницької компоненти у

навчальний процес (С. 108-110) / Від викладання дисциплін – до освоєння наук: трансформація

змісту, технологій освітньої діяльності та розвиток педагогічної майстерності [Електронний

ресурс]: зб. матеріалів наук.-метод. конф. 31 січня 2013 р. – К.: КНЕУ, 2013 – 531 с.

Спільна директива стратегічних командувань НАТО «Освіта та індивідуальна

підготовка (E&ITD) 075-007» від 10 вересня 2015 року. –К.: НУОУ ім. Івана Черняховського,

– 189 с.

Ставицький А. В. Розвиток вищої освіти, заснованої на дослідженнях. [Електронний

ресурс] – Режим доступу : http://www.andriystav.cc.ua/ Downloads/TEMPUS/RBE.pdf.

Development and imple-mentation of the target function in the decision-making process in

the system of providing the military security of the state. V.Kosevtsov, V.Telelim, A. Lobanov,

Y.Punda // Eastern-European journal of enterprise technologies. Vol. 5/3(107), 2020. Page 17-23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Номер

Розділ

Статті