ПРОБЛЕМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ У НАУКОВОМУ ТЕЗАУРУСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/147-163

Анотація

У статті висвітлено ретроспективу становлення системи освіти дорослих, розглянуто
різні підходи закордонних та вітчизняних учених до трактування поняття «підвищення
кваліфікації». Виокремлено принципи, особливості та шляхи реалізації системи
післядипломної освіти у вищих військових навчальних закладів.

Біографії авторів

Леонід Олійник, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук,
старший науковий співробітник

Сергій Іллющенко, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор філософії


Тімур Аксанов, Національний університет оборони України, м. Київ




Посилання

Про вищу освіту : Закон України від 05.09.2016 року № 2145- VIІI. Голос України. 2016. 27 верес. (№ 178-179). С. 10‒22.

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Верховна Рада України. 2017. № 38-39. Ст. 380.

Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників : Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. №800. Урядовий кур’єр. 2019. № 167.

Березюк О. С., Власенко О.М. Дидактика: теорія і практика : навч.-метод. посіб. Житомир : Вид–во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. 212 с.

Бондар В. І. Дидактика. Київ : Либідь, 2005. 263 с.

Вишківська В.Б., Шикиринська О.В., Петляєва В.В., Войчун О.В. Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу закладів вищої освіти як умова реалізації гуманно орієнтованих стратегій професійної підготовки майбутніх учителів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. №70, Т. 1. С. 167‒170.

Вишківська В. Б. Суб’єктивність студентів у навчальному процесі–необхідна умова формування професійної компетентності // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2008. Вип. 8 (18). C. 2–4.

Гузій Н. В., Ляхоцький В.П. Термінологічний словник з основ підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів післядипломної педагогічної освіти / за наук. ред. Є.Р. Чернишової. Київ, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», 2014. с. 230.

Денисова А.В. Організаційно-педагогічні умови моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців у галузі професійної освіти : дис. … д-ра філос. : Київ, 2022. 380 с.

Енциклопедія освіти / голов. ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Європейський Союз – Україна: освіта дорослих: зб. Матеріалів Форуму до Міжнар. днів освіти дорослих в Україні, м. Київ, 4‒6 листоп. 2014 р. : кол. авторів. Київ; Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2015. 200 с.

Зуб’як Р. М. Модель організації навчального процесу в Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти // Обрії : науково–педагогічний журнал. Івано-Франківськ, 2009. № 1(28). С. 28−33.

Кравченко Г. Ю. Адаптивне управління розвитком інститутів післядипломної педагогічної освіти в Україні : монографія. Київ : Пед. думка, 2015. 300 с.

Крисюк С. В. Становлення та розвиток післядипломної освіти педагогічних кадрів в Україні : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 1996. 48 с.

Курикулум підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників закладів освіти галузі знань 01 Педагогічна освіта: зб. робочих навчальних програм : автор. кол. / заг. ред. Т.М. Сорочан Київ : ЦІППО, 2017. 447 с.

Малафіїк І. В. Дидактика : навч. посіб. Київ : Кондор, 2005. 397 с.

Олійник В. В. Професійне удосконалення науково-педагогічних працівників :

проблеми та шляхи вирішення // Проблеми та перспективи формування національної

гуманітарно-технічної еліти: зб. Наук. Праць / ред. Л.Л. Товажнянський, О.Г. Романовський.

Харків : НТУ «ХПІ», 2010. Вип. 27(21): V Кримські пед. читання «Педагогіка вищої школи

-го століття та формування національної гуманітарно-технічної еліти»: в 3 ч. Ч. 1. С. 88-97.

Олійник В. В. Управління розвитком системи підвищення кваліфікації педагогічних

працівників професійно-технічної освіти : наук.-метод. посіб. Київ : ЦІННО, 2001. 207 с.

Особистісний і професійний розвиток дорослих: теорія і практика : монографія /

Аніщенко О.В. та ін. ; за ред. О.В. Аніщенко. Київ : ІПООД НАПН України, 2016. 354 с.

Перетворення нашого світу: Порядок денний у сфері сталого розвитку до 2030 року : резолюція

/ Генеральна Асамблея ООН. URL: ttps://www.undp.org/uk/ukraine/publications/перетворення-нашого-світу-порядок-денний-у-сфері-сталого-розвитку-до-2030-року.

Професійна освіта: Словник : навч. посіб. /уклад. С.У. Гончаренко та ін.; За ред.

Н.Г. Ничкало. Київ : Вища шк., 2000. 183с.

Прошкін В. В. Педагогічна система як предмет наукового дослідження. Неперервна

професійна освіта : теорія і практика. 2015. Вип. 4. С. 7‒12.

Сидоренко В. В. Акмеологічні технології в освіті дорослих // Науковий часопис НПУ

імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики.

Вип. 26. С. 38‒42.

Скорик Т. В. Моніторингове дослідження розвитку професійної успішності

майбутніх учителів // Педагогічний альманах. Херсон, 2020. № 46. С. 208–214.

Сучасні моделі професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу:

порівняльний досвід : монографія / за ред. В. О. Радкевич. Київ, 2018. 207 с.

Цілі сталого розвитку. МОН України : офіц сайт. URL

https://mon.gov.ua/ua/nauka/innovacijna-diyalnist-ta-transfer-tehnologij/analitichni-materiali/cili-

stalogo-rozvitku (дата звернення: 05.02.2024).

Химинець В. В. Інноваційна освітня діяльність : монографія. Тернопіль :

Мандрівець, 2009. 360 с.

Швидун В. М. Аналіз поняття «післядипломна педагогічна освіта» в контексті інтеграції освітніх систем // Теорія та практика державного управління. 2013. Вип. 3. С. 98‒104.

A Memorandum on Lifelong Learning : commission staff working paper : Brussels //

Commission of the European Communities. Brussels, 2000. 36 р.

Incheon Declaration: Education 2030: Towards Inclusive and Equitable Quality Education

and Lifelong Learning for All : World Education Forum, Incheon, Korea R, 2015. 5 p. URL:

https://unesdoc.unesco. org/ark:/48223/pf0000233137.

Tomlinson S. Professional development and control: the role of General Teaching

Councils // Journal of Education for Teaching. 1995. № 24(1) P. 59‒68.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Номер

Розділ

Статті