ПРОБЛЕМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ У НАУКОВОМУ ТЕЗАУРУСІ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-49/147-163Анотація
У статті висвітлено ретроспективу становлення системи освіти дорослих, розглянуто
різні підходи закордонних та вітчизняних учених до трактування поняття «підвищення
кваліфікації». Виокремлено принципи, особливості та шляхи реалізації системи
післядипломної освіти у вищих військових навчальних закладів.
Посилання
Про вищу освіту : Закон України від 05.09.2016 року № 2145- VIІI. Голос України. 2016. 27 верес. (№ 178-179). С. 10‒22.
Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Верховна Рада України. 2017. № 38-39. Ст. 380.
Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників : Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. №800. Урядовий кур’єр. 2019. № 167.
Березюк О. С., Власенко О.М. Дидактика: теорія і практика : навч.-метод. посіб. Житомир : Вид–во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. 212 с.
Бондар В. І. Дидактика. Київ : Либідь, 2005. 263 с.
Вишківська В.Б., Шикиринська О.В., Петляєва В.В., Войчун О.В. Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу закладів вищої освіти як умова реалізації гуманно орієнтованих стратегій професійної підготовки майбутніх учителів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. №70, Т. 1. С. 167‒170.
Вишківська В. Б. Суб’єктивність студентів у навчальному процесі–необхідна умова формування професійної компетентності // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2008. Вип. 8 (18). C. 2–4.
Гузій Н. В., Ляхоцький В.П. Термінологічний словник з основ підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів післядипломної педагогічної освіти / за наук. ред. Є.Р. Чернишової. Київ, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти», 2014. с. 230.
Денисова А.В. Організаційно-педагогічні умови моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців у галузі професійної освіти : дис. … д-ра філос. : Київ, 2022. 380 с.
Енциклопедія освіти / голов. ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Європейський Союз – Україна: освіта дорослих: зб. Матеріалів Форуму до Міжнар. днів освіти дорослих в Україні, м. Київ, 4‒6 листоп. 2014 р. : кол. авторів. Київ; Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2015. 200 с.
Зуб’як Р. М. Модель організації навчального процесу в Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти // Обрії : науково–педагогічний журнал. Івано-Франківськ, 2009. № 1(28). С. 28−33.
Кравченко Г. Ю. Адаптивне управління розвитком інститутів післядипломної педагогічної освіти в Україні : монографія. Київ : Пед. думка, 2015. 300 с.
Крисюк С. В. Становлення та розвиток післядипломної освіти педагогічних кадрів в Україні : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 1996. 48 с.
Курикулум підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників закладів освіти галузі знань 01 Педагогічна освіта: зб. робочих навчальних програм : автор. кол. / заг. ред. Т.М. Сорочан Київ : ЦІППО, 2017. 447 с.
Малафіїк І. В. Дидактика : навч. посіб. Київ : Кондор, 2005. 397 с.
Олійник В. В. Професійне удосконалення науково-педагогічних працівників :
проблеми та шляхи вирішення // Проблеми та перспективи формування національної
гуманітарно-технічної еліти: зб. Наук. Праць / ред. Л.Л. Товажнянський, О.Г. Романовський.
Харків : НТУ «ХПІ», 2010. Вип. 27(21): V Кримські пед. читання «Педагогіка вищої школи
-го століття та формування національної гуманітарно-технічної еліти»: в 3 ч. Ч. 1. С. 88-97.
Олійник В. В. Управління розвитком системи підвищення кваліфікації педагогічних
працівників професійно-технічної освіти : наук.-метод. посіб. Київ : ЦІННО, 2001. 207 с.
Особистісний і професійний розвиток дорослих: теорія і практика : монографія /
Аніщенко О.В. та ін. ; за ред. О.В. Аніщенко. Київ : ІПООД НАПН України, 2016. 354 с.
Перетворення нашого світу: Порядок денний у сфері сталого розвитку до 2030 року : резолюція
/ Генеральна Асамблея ООН. URL: ttps://www.undp.org/uk/ukraine/publications/перетворення-нашого-світу-порядок-денний-у-сфері-сталого-розвитку-до-2030-року.
Професійна освіта: Словник : навч. посіб. /уклад. С.У. Гончаренко та ін.; За ред.
Н.Г. Ничкало. Київ : Вища шк., 2000. 183с.
Прошкін В. В. Педагогічна система як предмет наукового дослідження. Неперервна
професійна освіта : теорія і практика. 2015. Вип. 4. С. 7‒12.
Сидоренко В. В. Акмеологічні технології в освіті дорослих // Науковий часопис НПУ
імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики.
Вип. 26. С. 38‒42.
Скорик Т. В. Моніторингове дослідження розвитку професійної успішності
майбутніх учителів // Педагогічний альманах. Херсон, 2020. № 46. С. 208–214.
Сучасні моделі професійної освіти і навчання в країнах Європейського Союзу:
порівняльний досвід : монографія / за ред. В. О. Радкевич. Київ, 2018. 207 с.
Цілі сталого розвитку. МОН України : офіц сайт. URL
https://mon.gov.ua/ua/nauka/innovacijna-diyalnist-ta-transfer-tehnologij/analitichni-materiali/cili-
stalogo-rozvitku (дата звернення: 05.02.2024).
Химинець В. В. Інноваційна освітня діяльність : монографія. Тернопіль :
Мандрівець, 2009. 360 с.
Швидун В. М. Аналіз поняття «післядипломна педагогічна освіта» в контексті інтеграції освітніх систем // Теорія та практика державного управління. 2013. Вип. 3. С. 98‒104.
A Memorandum on Lifelong Learning : commission staff working paper : Brussels //
Commission of the European Communities. Brussels, 2000. 36 р.
Incheon Declaration: Education 2030: Towards Inclusive and Equitable Quality Education
and Lifelong Learning for All : World Education Forum, Incheon, Korea R, 2015. 5 p. URL:
https://unesdoc.unesco. org/ark:/48223/pf0000233137.
Tomlinson S. Professional development and control: the role of General Teaching
Councils // Journal of Education for Teaching. 1995. № 24(1) P. 59‒68.