НАЦІОНАЛЬНІ ТРАДИЦІЙНІ РИСИ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ У РЕСПУБЛИЦІ ПОЛЬЩА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/35-47

Ключові слова:

військова освіта; професійна військова освіта; курс оперативного рівня; збройні сили Польщі; оперативне мистецтво; сертифікація НАТО.

Анотація

Розглянуто основні риси підготовки оперативного рівня офіцерів збройних сил
республіки Польщі у порівнянні з аналогічними курсами Балтійського оборонного коледжу
та Національного університету оборони України, окреслені особливості курсу для польських
офіцерів, пов'язані з традиційними підходами, а також підкреслене спільне у змісті
навчання на цих курсах професійної військової освіти. Детально розглянуті структура та
змістовне наповнення курсу підготовки польських офіцерів на оперативному рівні, визначені
пріоритети у вивченні військової теорії та практики, обсяги виділеного на це часу.
Показано підхід, що застосовується у Академії військового мистецтва збройних сил
республіки Польщі до створення національного курсу, який також відповідає вимогам
забезпечення операційної сумісності офіцерів-випускників з їх колегами із країн-членів НАТО.

Біографія автора

Михайло Гребенюк, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат історичних наук, старший дослідник

Посилання

Артамощенко А. Рекомендації щодо створення системи зовнішнього оцінювання

курсів професійної військової освіти за підсумками службової діяльності випускників /

Теоретико-методичні засади системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності

та якості вищої освіти у вищих військових навчальних закладах: Матеріали міжвузівського

науково-практичного семінару 23 листопада 2021 року. – К.: НУОУ, 2021. – 121 с.

Мірненко В., Вітер Д., Оліферук В. Трансформація системи військової освіти:

основні тенденції та перспективи / Військова освіта, № 2 (48), 2023. С. 9–17.

Мітягін О., Вітер Д., Карпенко В. Формування моделі професійної військової освіти в

Україні з урахуванням процедур оперативного планування НАТО /Олег Мітягін, Дмитро

Вітер, Володимир Карпенко // Військова освіта, № 1 (43), 2021. С. 64–78.

Освіта та індивідуальна підготовка (E&ITD) 075-007 (10 вересня 2015 року) : Спільна

директива стратегічних командувань НАТО : довідкові матеріали./[колектив авторів]. – К. :

НУОУ ім. Івана Черняховського, 2021. – 180 с.

Цевельов О. Формування політики професійної військової освіти в Україні в

сучасних умовах, Військова освіта, № 2 (44), 2021. С. 255–267.

Jacek Joniak. Mission and role of military faculty [PowerPoint Presentation]. Wydział

Wojskowy, Akademia Sztuki Wojennej, 2022.

Joint Command and General Staff Course : Course Plan 2023-2024, Baltic Defence

College, 52 pgs, URL : Joint Command and General Staff Course (baltdefcol.org).

Tamai Sergio. TOPFAS. Tools for Operational Planning Functional Area Service: what is

this? [Електронний ресурс]. - Режим доступу : 0914h.pdf (nato.int).

Wyższy Kurs Operacyjno-Strategiczny : Program Kształcenia // Wydział Wojskowy. –

Warszawa : Akademia Sztuki Wojennej, 2022. – 21 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-09

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ