БАЗОВА ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВА ПІДГОТОВКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ: МОДЕЛЮВАННЯ ТА ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/83-101

Ключові слова:

моделювання; модель; технологізація освіти; результати навчання; компетентність; забезпечення якості освіти; структурно-функціональне моделювання.

Анотація

Статтю присвячено розгляду проблемі моделювання в педагогіці, особливостям
побудови та імплементації в освітній процес структурно-функціональної моделі
загальновійськової підготовки громадян України – цілісного утворення функціонально
пов’язаних закономірних складових, що розкривають внутрішню структуру процесу
формування визначених компетентностей особистості. Досліджено актуальні проблеми
вимірювання та оцінювання рівня сформованості компетентностей за окремими видами
(модулями) підготовки з використанням розробленого інструментарію.

Біографія автора

Андрій Зельницький, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат педагогічних наук, професор


Посилання

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навч. посіб. / Дичківська І. М. –

К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

Маслов В. І. Моделювання у теоретичній і практичній діяльності в педагогіці –

Післядипломна освіта в Україні, 2008, стр. 3-9.

Пічугіна Т. С., Ткачова С. С., Ткаченко О. П. Управління змінами : навч. посіб.

Харків : ХДУХТ, 2017. – 226 с.

Cеменець-Орлова І. А. Освітня зміна як об’єкт державного управління // Теорія та

практика державного управління. – Вип. 2 (49). – С. 70–76. URL: http:// Tpdu_2015_2_13.pdf

Вітченко А. О., Осьодло В. І., Салкуцан С. М. Технології навчання у вищій

військовій школі: теорія і практика: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. професора

Телелима В.М. – К. : НУОУ ім. Івана Черняховського, 2016. – 272 с.

Вітченко А. О., Осьодло В. І. Розвиток системи вищої військової освіти України в

контексті сучасних трансформаційних змін // Наука і оборона. – 2019. – № 2. – С. 44–50.

Монографія: Зельницький А., Заболотний О., Васильєв О., Шабатіна Н. Теоретико-

методологічні засади управління змінами в системі військової освіти. Київ: НУОУ ім. Івана

Черняховського, 2022, 324 с.

Зельницький А. М., Заболотний О. А., та ін. Технологізація освітнього процесу

вищих військових навчальних закладів// Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ

імені Івана Черняховського. – 2018. – № 1 (37). – С. 114 – 124.

Зельницький А. М., Заболотний О. А., та ін. Теоретичні аспекти моделювання

системи військової підготовки громадян України // Збірник наукових праць «Військова

освіта» НУОУ – 2024. – № 1 (49). – С. 41 – 61.

Модель наукового забезпечення функціонування та розвитку системи військової

освіти України. Капосльоз Г. В. – Науковий часопис Академії національної безпеки. 2018,

№ 2, стр. 102-121.

Козубцов І. М. Модель професійної підготовки офіцерів сектору безпеки та оборони

у мотиваційному вимірі// Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ – 2023. –

(47). – С. 110-124.

Олійник Л. В. Модель навчання військово-спеціальних дисциплін магістрів

військово-соціального управління // Збірник наукових праць «Військова освіта»

Національного університету оборони України. – 2016. – № 1(33). С. 208–213.

Інноваційна військова освіта: стан та перспективи розвитку / Руснак І. С.,

Мірненко В. І. та ін. // Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ ім. Івана

Черняховського. – 2021. – № 2 (44). – С. 7–17.

Рахманов В. О., Ясенко С. А. Функціональні моделі формування контингенту

здобувачів професійної освіти у вищому військовому навчальному заклад. // Збірник

наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України. – 2022.–

№ 2 (46). – С. – 261-275.

Інноваційні педагогічні технології та методики в освітньому процесі військових

навчальних закладів провідних країн-членів НАТО і України: колектив моногр. / за заг. ред.

д. пед. н. В. С. Рижиков; Військовий інститут Київського національного університету імені

Тараса Шевченка. – К.: ФОП Ямчинський О. В., 2020. – 343 с.

Слюсаренко А., Телелим В. Забезпечення якості професійної військової освіти:

визначення понять і моніторинг поточного стану // Наука і оборона. – 2023. – № 4. – С. 14–22.

Моделювання інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійних

навчальних закладів Ягупов В. В. - Нові технології навчання, 2013 [наук.-метод. зб. / гол.

ред. Удод О.А.] №78, стр. 125-133.

Педагогічне моделювання розвитку психофізичної витривалості майбутніх

професіоналів військового управління на етапі оперативно-тактичної підготовки. Ягупов В. В.,

Костів С. Ф. – Актуальнi питання гуманiтарних наук, вип. 28, том 2, 2020, стр. 172-180.

Д. Росс Методологія структурного аналізу та проектування (SADT), ч. І. – 1973. С.

-263.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і гол. ред.

В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь, ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.

Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу» Документ 2232-

XII, (Редакція від 12.10.2023, підстава – 3384-IX)

Закон України «Про основи національного спротиву» від 16 липня 2021 року

№ 1702-IX

Закон України від 11.04.2024 р. № 3633-ІХ «Про внесення змін до деяких

законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби,

мобілізації та військового обліку».

Постанова Кабінету Міністрів України від 21 червня 2024 р. № 734 «Порядок

проведення базової загальновійськової підготовки громадян України, які здобувають вищу

освіту, та поліцейських».

Ross D.; Schoman K. Structured Analysis for Requirements Definition// IEEE

Transactions on Software Engineering. Volume: SE-3, Issue: 1, 1997, рage(s): 6 – 15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-10

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ