БАЗОВА ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВА ПІДГОТОВКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ: МОДЕЛЮВАННЯ ТА ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/83-101Ключові слова:
моделювання; модель; технологізація освіти; результати навчання; компетентність; забезпечення якості освіти; структурно-функціональне моделювання.Анотація
Статтю присвячено розгляду проблемі моделювання в педагогіці, особливостям
побудови та імплементації в освітній процес структурно-функціональної моделі
загальновійськової підготовки громадян України – цілісного утворення функціонально
пов’язаних закономірних складових, що розкривають внутрішню структуру процесу
формування визначених компетентностей особистості. Досліджено актуальні проблеми
вимірювання та оцінювання рівня сформованості компетентностей за окремими видами
(модулями) підготовки з використанням розробленого інструментарію.
Посилання
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навч. посіб. / Дичківська І. М. –
К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
Маслов В. І. Моделювання у теоретичній і практичній діяльності в педагогіці –
Післядипломна освіта в Україні, 2008, стр. 3-9.
Пічугіна Т. С., Ткачова С. С., Ткаченко О. П. Управління змінами : навч. посіб.
Харків : ХДУХТ, 2017. – 226 с.
Cеменець-Орлова І. А. Освітня зміна як об’єкт державного управління // Теорія та
практика державного управління. – Вип. 2 (49). – С. 70–76. URL: http:// Tpdu_2015_2_13.pdf
Вітченко А. О., Осьодло В. І., Салкуцан С. М. Технології навчання у вищій
військовій школі: теорія і практика: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. професора
Телелима В.М. – К. : НУОУ ім. Івана Черняховського, 2016. – 272 с.
Вітченко А. О., Осьодло В. І. Розвиток системи вищої військової освіти України в
контексті сучасних трансформаційних змін // Наука і оборона. – 2019. – № 2. – С. 44–50.
Монографія: Зельницький А., Заболотний О., Васильєв О., Шабатіна Н. Теоретико-
методологічні засади управління змінами в системі військової освіти. Київ: НУОУ ім. Івана
Черняховського, 2022, 324 с.
Зельницький А. М., Заболотний О. А., та ін. Технологізація освітнього процесу
вищих військових навчальних закладів// Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ
імені Івана Черняховського. – 2018. – № 1 (37). – С. 114 – 124.
Зельницький А. М., Заболотний О. А., та ін. Теоретичні аспекти моделювання
системи військової підготовки громадян України // Збірник наукових праць «Військова
освіта» НУОУ – 2024. – № 1 (49). – С. 41 – 61.
Модель наукового забезпечення функціонування та розвитку системи військової
освіти України. Капосльоз Г. В. – Науковий часопис Академії національної безпеки. 2018,
№ 2, стр. 102-121.
Козубцов І. М. Модель професійної підготовки офіцерів сектору безпеки та оборони
у мотиваційному вимірі// Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ – 2023. –
(47). – С. 110-124.
Олійник Л. В. Модель навчання військово-спеціальних дисциплін магістрів
військово-соціального управління // Збірник наукових праць «Військова освіта»
Національного університету оборони України. – 2016. – № 1(33). С. 208–213.
Інноваційна військова освіта: стан та перспективи розвитку / Руснак І. С.,
Мірненко В. І. та ін. // Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ ім. Івана
Черняховського. – 2021. – № 2 (44). – С. 7–17.
Рахманов В. О., Ясенко С. А. Функціональні моделі формування контингенту
здобувачів професійної освіти у вищому військовому навчальному заклад. // Збірник
наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України. – 2022.–
№ 2 (46). – С. – 261-275.
Інноваційні педагогічні технології та методики в освітньому процесі військових
навчальних закладів провідних країн-членів НАТО і України: колектив моногр. / за заг. ред.
д. пед. н. В. С. Рижиков; Військовий інститут Київського національного університету імені
Тараса Шевченка. – К.: ФОП Ямчинський О. В., 2020. – 343 с.
Слюсаренко А., Телелим В. Забезпечення якості професійної військової освіти:
визначення понять і моніторинг поточного стану // Наука і оборона. – 2023. – № 4. – С. 14–22.
Моделювання інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійних
навчальних закладів Ягупов В. В. - Нові технології навчання, 2013 [наук.-метод. зб. / гол.
ред. Удод О.А.] №78, стр. 125-133.
Педагогічне моделювання розвитку психофізичної витривалості майбутніх
професіоналів військового управління на етапі оперативно-тактичної підготовки. Ягупов В. В.,
Костів С. Ф. – Актуальнi питання гуманiтарних наук, вип. 28, том 2, 2020, стр. 172-180.
Д. Росс Методологія структурного аналізу та проектування (SADT), ч. І. – 1973. С.
-263.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і гол. ред.
В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь, ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.
Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу» Документ 2232-
XII, (Редакція від 12.10.2023, підстава – 3384-IX)
Закон України «Про основи національного спротиву» від 16 липня 2021 року
№ 1702-IX
Закон України від 11.04.2024 р. № 3633-ІХ «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби,
мобілізації та військового обліку».
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 червня 2024 р. № 734 «Порядок
проведення базової загальновійськової підготовки громадян України, які здобувають вищу
освіту, та поліцейських».
Ross D.; Schoman K. Structured Analysis for Requirements Definition// IEEE
Transactions on Software Engineering. Volume: SE-3, Issue: 1, 1997, рage(s): 6 – 15.