СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2024-50/116-125Ключові слова:
модель; науково-педагогічні працівники вищих військових навчальних закладів; підвищення кваліфікації; професійний розвиток.Анотація
Анотація. У статті презентовано розроблену модель професійного розвитку науково-
педагогічних кадрів у процесі підвищення кваліфікації у вищих військових навчальних
закладах. Модель дає змогу керівникам зрозуміти процес і побачити результат підвищення
кваліфікації науково-педагогічних працівників з урахуванням їх індивідуальних освітніх
траєкторій професійного розвитку.
Модель професійного розвитку науково-педагогічних працівників у процесі підвищення
кваліфікації містить чотири блоки (цілепокладання, теоретико-методологічний,
операційно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний), поєднання яких дасть змогу досягти
поставленої мети.
Посилання
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 374 с.
Єжова О. В. Класифікація моделей в педагогічних дослідженнях. Наукові записки.
Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2014. Вип. 5.
С. 202 – 207.
Коновальчук І. І. Теорія і технологія реалізації інновацій у загальноосвітніх
навчальних закладах : монографія. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2014. 464 с.
Олійник Л. В. Методична система навчання військово-спеціальних дисциплін магістрів
військово-соціального управління : монографія. Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2017. 340 с.
Олійник Л. В., Іллющенко С. Ю., Аксанов Т. Ш., Гнесь Б. М., Бпрпнецька М. А.
Проблема підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих військових
навчальних закладів України у науковому тезаурусі Військова освіта : зб. наук. пр.
Національного університету оборони України. 2024. №49. С. 147–163.
Олійник Л. В. Теоретичні та методичні засади навчання військово-спеціальних
дисциплін майбутніх магістрів військово-соціального управління [Текст] : дис. на здоб. наук.
ступ. д-ра пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика навчання (загальновійськові й військово-
спеціальні дисципліни) / Олійник Леонід Віталійович. Нац. акад. Держ. прикорд. служби
України ім. Б. Хмельницького. – Хмельницький, 2021. 521 с.
Покроєва Л. Д., Кравченко А. Ю. Моделювання процесу професійного зростання
керівників загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломного педагогічного
освіти. Народна освіта. 2012. № 2 (17). URL: http:
//www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/5/statti/4kravchenko.htm (дата звернення 25.06.2024).
Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя початкового
загальноосвітнього навчального закладу в умовах Нової української школи: Ч.1 / за ред.
Л. А. Пермінової. Херсон : Айлант, 2018. 158 с.
Пуцов В. І. Вчити дорослого по-дорослому. Післядипломна освіта. 2011. № 2. С. 49–51.