ЗАСТОСУВАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ТРЕНАЖЕРІВ ДЛЯ ВІЙСЬКОВО – ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ РАКЕТНИХ ВІЙСЬК І АРТИЛЕРІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2025-51/72-86

Ключові слова:

віртуальний тренажерний комплекс; військово-технічні дисципліни; зразок ракетно-артилерійського озброєння; освітній процес; інноваційні технології; структурно-функціональна схема.

Анотація

Статтю присвячено аналізу стану та перспективам розвитку віртуальних
тренажерів, як ефективного інструменту підвищення рівня знань, вмінь та навичок під час
вивчення військово-технічних дисциплін. У статті проведено аналіз окремих типів
віртуальних тренажерних комплексів, які вже розроблені та використовуються для
підготовки фахівців відповідного профіля в умовах обмеженого часу та відсутності
необхідної навчальної матеріально-технічної бази. Крім цього запропоновані деякі підходи
щодо розроблення віртуальних тренажерів та перспективи їх подальшого вдосконалення і
впровадження в систему підготовки військових фахівців ракетних військ та артилерії.

Біографії авторів

Анатолій Дерев’янчук, Сумський державний університет, м. Суми

кандидат технічних наук, професор


Дмитро Чопа, Національний університет оборони України, м. Київ

кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Посилання

Черновол Є.О., Сливенко П.В. Щодо підвищення ефективності професійної

підготовки майбутніх офіцерів у реаліях війни (українська відповідь на виклики часу).

Академічні візії. Випуск 17/2023. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7739419. С. 62–73.

Кас’яненко М. Аналіз проблем професійної підготовки громадян України за

програмою підготовки офіцерів запасу. Social Development and Security, Vol. 10, No. 5, – 2020.

С.161–168

Полтораков О., Щиголь І. Соціально-інституційні проблеми підготовки офіцерів

запасу в сучасній Україні. Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ 1 (43), НУОУ,

С. 246–253.

Марценківський В.Т., Дрок Л.В., Миколенко Ю.М. Модель підготовки фахівців в

системі підготовки офіцерів запасу. The scientific heritage No 97 (2022). С.36–40.

Черних Ю., Черних О. Аналіз деяких проблем підготовки офіцерів запасу у

військовому інституті: підсумки соціологічного опитування. Вісник Київського

національного університету імені Тараса Шевченка. https://doi.org/10.17721/1728-

2019.42. С. 64-69.

Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Франчук Ю.В., Козир Н.М. Мобільний додаток як засіб

підвищення мотивації під час вивчення військово-технічних дисциплін з використанням

технологій дистанційного навчання в особливих умовах. Вісник Національного університету

оборони України. 2020. № 3. С.147–155.

Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Дерев’янчук В.А. Методичний підхід щодо створення та

доступу до віддалених віртуальних сховищ навчального контенту для підготовки фахівців РВ і А.

Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2021. №1(40). С.129–136.

Чопа Д.А., Москаленко Д.Р., Дерев’янчук А.Й. Використання навчального

мультимедійного комплексу «артилерійське озброєння і боєприпаси» для ефективного

навчання студентів – артилеристів. Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та

оборони. НУОУ. 2015. – № 3(24). С.151–155.

Дерев’янчук А.Й. Москаленко Д.Р. Загальний методичний підхід до створення

навчальних комп’ютерних 3D моделей військово-технічного призначення. Cучасні

інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2014.- 3(21). С.82–88.

Дерев’янчук А.Й., Наливайко А.Д., Чопа Д.А. Напрями розвитку і впровадження

новітніх технологій викладання військово-технічних дисциплін у підготовку фахівців

ракетних військ та артилерії // Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ. – 2024. –

№ 1 (49). – С. 30-40.

Дерев’янчук А.Й., Наливайко А.Д., Чопа Д.А. Інноваційні технології модернізації

викладання військово-технічних дисциплін на кафедрах військової підготовки в умовах воєнного

стану// Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ. – 2024. – № 2 (50). – С. 48-67.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-17

Номер

Розділ

Статті