ЗАСТОСУВАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ТРЕНАЖЕРІВ ДЛЯ ВІЙСЬКОВО – ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ РАКЕТНИХ ВІЙСЬК І АРТИЛЕРІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2025-51/72-86Ключові слова:
віртуальний тренажерний комплекс; військово-технічні дисципліни; зразок ракетно-артилерійського озброєння; освітній процес; інноваційні технології; структурно-функціональна схема.Анотація
Статтю присвячено аналізу стану та перспективам розвитку віртуальних
тренажерів, як ефективного інструменту підвищення рівня знань, вмінь та навичок під час
вивчення військово-технічних дисциплін. У статті проведено аналіз окремих типів
віртуальних тренажерних комплексів, які вже розроблені та використовуються для
підготовки фахівців відповідного профіля в умовах обмеженого часу та відсутності
необхідної навчальної матеріально-технічної бази. Крім цього запропоновані деякі підходи
щодо розроблення віртуальних тренажерів та перспективи їх подальшого вдосконалення і
впровадження в систему підготовки військових фахівців ракетних військ та артилерії.
Посилання
Черновол Є.О., Сливенко П.В. Щодо підвищення ефективності професійної
підготовки майбутніх офіцерів у реаліях війни (українська відповідь на виклики часу).
Академічні візії. Випуск 17/2023. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7739419. С. 62–73.
Кас’яненко М. Аналіз проблем професійної підготовки громадян України за
програмою підготовки офіцерів запасу. Social Development and Security, Vol. 10, No. 5, – 2020.
С.161–168
Полтораков О., Щиголь І. Соціально-інституційні проблеми підготовки офіцерів
запасу в сучасній Україні. Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ 1 (43), НУОУ,
С. 246–253.
Марценківський В.Т., Дрок Л.В., Миколенко Ю.М. Модель підготовки фахівців в
системі підготовки офіцерів запасу. The scientific heritage No 97 (2022). С.36–40.
Черних Ю., Черних О. Аналіз деяких проблем підготовки офіцерів запасу у
військовому інституті: підсумки соціологічного опитування. Вісник Київського
національного університету імені Тараса Шевченка. https://doi.org/10.17721/1728-
2019.42. С. 64-69.
Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Франчук Ю.В., Козир Н.М. Мобільний додаток як засіб
підвищення мотивації під час вивчення військово-технічних дисциплін з використанням
технологій дистанційного навчання в особливих умовах. Вісник Національного університету
оборони України. 2020. № 3. С.147–155.
Чопа Д.А., Дерев’янчук А.Й., Дерев’янчук В.А. Методичний підхід щодо створення та
доступу до віддалених віртуальних сховищ навчального контенту для підготовки фахівців РВ і А.
Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2021. №1(40). С.129–136.
Чопа Д.А., Москаленко Д.Р., Дерев’янчук А.Й. Використання навчального
мультимедійного комплексу «артилерійське озброєння і боєприпаси» для ефективного
навчання студентів – артилеристів. Сучасні інформаційні технології в сфері безпеки та
оборони. НУОУ. 2015. – № 3(24). С.151–155.
Дерев’янчук А.Й. Москаленко Д.Р. Загальний методичний підхід до створення
навчальних комп’ютерних 3D моделей військово-технічного призначення. Cучасні
інформаційні технології в сфері безпеки та оборони. НУОУ. 2014.- 3(21). С.82–88.
Дерев’янчук А.Й., Наливайко А.Д., Чопа Д.А. Напрями розвитку і впровадження
новітніх технологій викладання військово-технічних дисциплін у підготовку фахівців
ракетних військ та артилерії // Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ. – 2024. –
№ 1 (49). – С. 30-40.
Дерев’янчук А.Й., Наливайко А.Д., Чопа Д.А. Інноваційні технології модернізації
викладання військово-технічних дисциплін на кафедрах військової підготовки в умовах воєнного
стану// Збірник наукових праць «Військова освіта» НУОУ. – 2024. – № 2 (50). – С. 48-67.