ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2025-51/164-180

Ключові слова:

науково-педагогічні працівники вищих військових навчальних закладів; педагогічні умови; підвищення кваліфікації; професійний розвиток.

Анотація

Анотація. Стаття присвячена обґрунтуванню педагогічних умов, які сприяють
вдосконаленню підготовки науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних
закладів у процесі підвищення кваліфікації. На основі аналізу наукового тезаурусу визначено методологічну сутність поняття «педагогічні умови». Крім того, виокремлено основні педагогічні умови, які на сучасному етапі професійної діяльності науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів забезпечуватимуть розвиток їх професійних компетентностей у системі післядипломної освіти. Охарактеризовано кожну педагогічну умову та визначено складові їх змісту, які позитивно впливають на підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів.

Біографії авторів

Леонід Олійник, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор педагогічних наук

Сергій Іллющенко, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор філософії

Юлія Грищук, Національний університет оборони України, м. Київ

доктор філософії


Посилання

Про освіту : Закон України від 5.09.2017 р. № 2145-VIIІ. Голос України. 2017.

(№ 178-179).

Про наукову і науково-технічну діяльність : Закон України від 26.10.15 р. № 848-

VIIІ. Відомості Верховної Ради України. 2016. №3. Ст. 25.

Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників :

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.09.2019 р. № 800. Офіційний вісник України.

№ 69. Ст. 2431.

Методичні рекомендації для професійного розвитку науково-педагогічних

працівників : затв. наказом М-ва освіти і науки України від 04.12.2020 р. № 1504.

URL: http://puet.edu.ua/sites/default/files/1_9-611.pdf (дата звернення: 06.01.2025).

Башинська І. О. Використання методу експертних оцінок в розрахунках // Актуальні

проблеми економіки. Київ, 2015. № 7. С. 408–412.

Галімов А. В. Педагогічні умови підготовки майбутніх офіцерів прикордонників до

виховної роботи з особовим складом // Збірник наукових праць Національної академії

Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький,

№ 26. Ч. 2. С. 103–106.

Годованюк Т. Л. Індивідуальне навчання у вищій школі : монографія. Київ : НПУ

імені Драгоманова, 2010. 160 с.

Данилова Г. С. Акмеологія і професіоналізм в умовах глобалізації. Акмеологія –

наука ХХІ ст. : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. м. Київ : КМПУ імені Бориса

Грінченка, 2005. С. 81–94.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. Київ :

Академвидав, 2004. 351с.

Дияк В. В. Організаційно-педагогічні умови оптимізації викладання соціально-

економічних дисциплін у вищих військових навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук :

00.04. Хмельницький, 2004. 251 с.

Діденко О. В. Педагогічні умови професійного самовдосконалення майбутніх

офіцерів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2003. 206 с.

Кравченко Г. Ю. Адаптивне управління розвитком інститутів післядипломної

педагогічної освіти в Україні : монографія. Київ : Педагогічна думка, 2015. 300 с.

Кравченко Г. Ю. Формування професійної компетентності викладачів. Напрями

наукової діяльності КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» // Імідж сучасного

педагога. Полтава: ТОВ «АСМП», 2010. № 9 (108). С. 12–17.

Кузьмінський А. І. Теоретико-методологічні засади післядипломної педагогічної

освіти в Україні : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2003. 443 с.

Ненько Ю. П. Формування творчої самореалізації курсантів вищих навчальних

закладів пожежної безпеки у фаховій підготовці : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Умань,

512 с.

Нещадим М. І. Військова освіта України : історія, теорія, методологія, практика :

монографія. Київ : Київський ун-т, 2003. 852 с.

Олійник В. В. Система післядипломної педагогічної освіти України: стратегія

розвитку // Освіта на Луганщині. Луганськ, 2009. № 2(31). С. 14‒19.

Повстин О. В. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки до

управлінської діяльності майбутніх фахівців у галузі безпеки людини : автореф. дис. ... д-ра

пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2019. 40 с.

Пуховська Л. П. Європейські виміри сучасної освіти та її цінності // Проблеми

освіти. Київ, 2011. № 67. С. 132–140.

Романишина Л. М., Гушулей Й. М. Взаємозв’язок між освітніми технологіями на

сучасному етапі розвитку освіти // Збірник наукових праць Національної академії Державної

прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький, 2006. № 37 Ч. 2.

С. 32–34.

Термінологічний словник. Теоретико-методичні засади трансформації

професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого

університету післядипломної освіти. Київ : НАПН ДЗВО «Ун-т недж. освіти», 2022. 96 с.

Черепанов В. С. Експертні оцінки в педагогічних дослідженнях. Педагогіка, 1989.

с.

Хриков Є. М. Педагогічні умови в структурі наукового знання // Шлях освіти.

№ 2. С. 11–15.

Ягупов В. В., Кришталь М. А. Педагогічна техніка викладачів

військовоспеціальних дисциплін // Вісник Національної академії Державної прикордонної

служби України. Вип. 5. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2012_5_25 (дата звернення:

01.2025).

Ярмаченко М. Д. Основні педагогічні категорії // Педагогіка і психологія.

Мукачево, 1998. №4. С. 5–12.

Obilo O., Alford B. Advancing scholarship: Fostering the motivation to research in future

marketing scholars. Journal for Advancement of Marketing Education. 2015. Vol. 23, Issue 1. P.

‒22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-22

Номер

Розділ

Статті