ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2025-51/164-180Ключові слова:
науково-педагогічні працівники вищих військових навчальних закладів; педагогічні умови; підвищення кваліфікації; професійний розвиток.Анотація
Анотація. Стаття присвячена обґрунтуванню педагогічних умов, які сприяють
вдосконаленню підготовки науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних
закладів у процесі підвищення кваліфікації. На основі аналізу наукового тезаурусу визначено методологічну сутність поняття «педагогічні умови». Крім того, виокремлено основні педагогічні умови, які на сучасному етапі професійної діяльності науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів забезпечуватимуть розвиток їх професійних компетентностей у системі післядипломної освіти. Охарактеризовано кожну педагогічну умову та визначено складові їх змісту, які позитивно впливають на підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих військових навчальних закладів.
Посилання
Про освіту : Закон України від 5.09.2017 р. № 2145-VIIІ. Голос України. 2017.
(№ 178-179).
Про наукову і науково-технічну діяльність : Закон України від 26.10.15 р. № 848-
VIIІ. Відомості Верховної Ради України. 2016. №3. Ст. 25.
Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників :
Постанова Кабінету Міністрів України від 21.09.2019 р. № 800. Офіційний вісник України.
№ 69. Ст. 2431.
Методичні рекомендації для професійного розвитку науково-педагогічних
працівників : затв. наказом М-ва освіти і науки України від 04.12.2020 р. № 1504.
URL: http://puet.edu.ua/sites/default/files/1_9-611.pdf (дата звернення: 06.01.2025).
Башинська І. О. Використання методу експертних оцінок в розрахунках // Актуальні
проблеми економіки. Київ, 2015. № 7. С. 408–412.
Галімов А. В. Педагогічні умови підготовки майбутніх офіцерів прикордонників до
виховної роботи з особовим складом // Збірник наукових праць Національної академії
Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький,
№ 26. Ч. 2. С. 103–106.
Годованюк Т. Л. Індивідуальне навчання у вищій школі : монографія. Київ : НПУ
імені Драгоманова, 2010. 160 с.
Данилова Г. С. Акмеологія і професіоналізм в умовах глобалізації. Акмеологія –
наука ХХІ ст. : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. м. Київ : КМПУ імені Бориса
Грінченка, 2005. С. 81–94.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. Київ :
Академвидав, 2004. 351с.
Дияк В. В. Організаційно-педагогічні умови оптимізації викладання соціально-
економічних дисциплін у вищих військових навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук :
00.04. Хмельницький, 2004. 251 с.
Діденко О. В. Педагогічні умови професійного самовдосконалення майбутніх
офіцерів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2003. 206 с.
Кравченко Г. Ю. Адаптивне управління розвитком інститутів післядипломної
педагогічної освіти в Україні : монографія. Київ : Педагогічна думка, 2015. 300 с.
Кравченко Г. Ю. Формування професійної компетентності викладачів. Напрями
наукової діяльності КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» // Імідж сучасного
педагога. Полтава: ТОВ «АСМП», 2010. № 9 (108). С. 12–17.
Кузьмінський А. І. Теоретико-методологічні засади післядипломної педагогічної
освіти в Україні : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2003. 443 с.
Ненько Ю. П. Формування творчої самореалізації курсантів вищих навчальних
закладів пожежної безпеки у фаховій підготовці : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Умань,
512 с.
Нещадим М. І. Військова освіта України : історія, теорія, методологія, практика :
монографія. Київ : Київський ун-т, 2003. 852 с.
Олійник В. В. Система післядипломної педагогічної освіти України: стратегія
розвитку // Освіта на Луганщині. Луганськ, 2009. № 2(31). С. 14‒19.
Повстин О. В. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки до
управлінської діяльності майбутніх фахівців у галузі безпеки людини : автореф. дис. ... д-ра
пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2019. 40 с.
Пуховська Л. П. Європейські виміри сучасної освіти та її цінності // Проблеми
освіти. Київ, 2011. № 67. С. 132–140.
Романишина Л. М., Гушулей Й. М. Взаємозв’язок між освітніми технологіями на
сучасному етапі розвитку освіти // Збірник наукових праць Національної академії Державної
прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький, 2006. № 37 Ч. 2.
С. 32–34.
Термінологічний словник. Теоретико-методичні засади трансформації
професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого
університету післядипломної освіти. Київ : НАПН ДЗВО «Ун-т недж. освіти», 2022. 96 с.
Черепанов В. С. Експертні оцінки в педагогічних дослідженнях. Педагогіка, 1989.
с.
Хриков Є. М. Педагогічні умови в структурі наукового знання // Шлях освіти.
№ 2. С. 11–15.
Ягупов В. В., Кришталь М. А. Педагогічна техніка викладачів
військовоспеціальних дисциплін // Вісник Національної академії Державної прикордонної
служби України. Вип. 5. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2012_5_25 (дата звернення:
01.2025).
Ярмаченко М. Д. Основні педагогічні категорії // Педагогіка і психологія.
Мукачево, 1998. №4. С. 5–12.
Obilo O., Alford B. Advancing scholarship: Fostering the motivation to research in future
marketing scholars. Journal for Advancement of Marketing Education. 2015. Vol. 23, Issue 1. P.
‒22.