ДОСВІД ЗАПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИКИ SAT У СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2025-51/211-223Ключові слова:
Сили оборони; Збройні Сили; підготовка військових фахівців; вищи навчальні заклади; методика SAT.Анотація
У статті досліджується актуальна проблема підвищення ефективності
функціонування системи підготовки військових фахівців із врахуванням міжнародного
досвіду методики вдосконалення якості навчання і підготовки військових фахівців.
Висвітлюються основні риси методики SAT, що доцільно запровадити в системі закладів
вищої освіти.
Визначається, що системний підхід до навчання (SAT) – це комплексна та гнучка
модель, яка визначає обов’язки на посаді, вимоги до навчання для неї, а також те, як
навчання має бути розроблено, реалізовано та оцінено.
Доводиться, що досвід застосування системи управління якістю підготовки військових
фахівців, необхідно запроваджувати в спільної діяльності органів державного та
військового управління в інтересах кадрового та мобілізаційного забезпечення сил безпеки і оборони України, використовуючи потенціал вітчизняних і міжнародних програм навчання та досвіду повномасштабної війни росії проти України.
Посилання
Указ Президента України від 14 вересня 2020 року № 392/2020 «Про рішення Ради
національної безпеки і оборони України від 14 вересня 2020 року «Про Стратегію
національної безпеки України». : // [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
https://www.president.gov.ua/documents/3922020-35037.
Указ Президента України від 25 березня 2020 року № 121/2021 «Про рішення Ради
національної безпеки і оборони України від 25 березня 2021 року «Про Стратегію воєнної
безпеки України». : // [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
https://www.president.gov.ua/documents/1212021-37661.
Телелим В.М., Приходько Ю.І., Прохоров О.А. Система підготовки військових
фахівців: здобутки, становлення, напрями та шляхи подальшого реформування.: Військова
освіта (Збірник наукових праць), № 1(33), Київ-2016, С. 3-14.
Мітягін О.О., Сафронов О.В. Управління якістю підготовки фахівців військових
навчальних закладів згідно з міжнародними стандартами якості.: Військова освіта (Збірник
наукових праць), № 1(33), Київ-2016, С. 195-202.
Минько О. В., Морозов І. Є. Аналіз проведених дій як частина освітнього процесу у
військових навчальних закладах.: Честь і закон. 2023. № 3 (86). С. 41–45.
Набожняк О. Армійські «дуболоми» проти прогресивних командирів та системи
AAR/АПД. Argumentua. : // [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
https://argumentua.com/stati/arm-iskdubolomi-proti-progresivnikh-komandir-v-ta-sistemi-aarapd.
Hamblin, A.C. Evaluation and control of training. London: McGrawHill, 1974.
Burk, James. «Theories of Demokratic Civil-Military Relations». Armed Forces and
Society, Vol. 29, No. 1, Fall 2002.
Дейл Карнеги. Как завоевать друзей и оказывать влияние на людей… / Перевод с
английского Д.С. Лободенко – Мн.: ООО «СЛК», 1996. – 640 с.
Антонио Менегетти. Психология лидера / Перевод с итальянского ННБФ
«Онтопсихология». Изд. 4-е, дополненное. — М: ННБФ «Онтопсихология», 2004 г. – 256 с.
Lietuvos Respublikos kariuomenės tarnybos statutas. Vilnius: Krašto apsaugos
ministerija, 1999.
Толок І.М. «Развитие и совершенствование процесса военного образования на
Украине». Розділ: Добре навчання – добрі солдати. : Journal of European Security and Defense
Issues // Concordiam : // Електронний ресурс]. – Режим доступу :
https://perconcordiam.com/ru/хорошее-обучение-хорошие-солдаты.