ФУНКЦІЇ КОМАНДУВАННЯ ВИЩОГО ВІЙСЬКОВОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ В УПРАВЛІННІ ДИСТАНЦІЙНИМ НАВЧАННЯМ КУРСАНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-1/9-17Ключові слова:
функці, командування, система управління, дистанційне навчання, військовослужбовці, мотивація, організація, стимулювання, контроль.Анотація
Розглянуто проблему недостатньої вивченості теоретичних, методичних та технологічних засад управління дистанційним навчанням у вищих військових навчальних закладах. Визначено склад командування вищого військового навчального закладу як суб’єкта системи управління дистанційним навчанням військовослужбовців. На підставі аналізу наукової літератури встановлено типи функцій суб’єкту управління дистанційним навчанням у ВВНЗ: конструктивні, організаційні, мотиваційні, стимулюючі та контролюючі. Функціями управління дистанційного навчання визначено: системно-утворювальну, адміністративно-самоорганізаційну, системно-організаційну, системно-мотиваційну, системно-стимулюючу, адміністративно-самоконтролюючу, системно-контролюючу.
Досліджено зміст кожної з функцій командування ВВНЗ щодо кожного з його суб’єктів (керівник закладу, його заступники, вчена рада тощо). При цьому враховано специфіку функцій командування саме вищого військового навчального закладу при управлінні дистанційним навчанням.Посилання
Tekhnolohiya sozdanyya distantsiynoho kursu: Navchalnyy posibnyk (2008). [The technology of creating a remote course: Handbook]. K., Milenium2, 324 s. (in Ukrainian).
Andryeyev, A.A., Soldatkin, V.I. (2012). Dystantsiyne navchannya: sutnist, tekhnolohiya, orhanizatsiya [The distance education: essence, technology, organization]. M., Vydavnytstvo MESI, 196 s. (in Russian).
Vishnivskiy, V.V., Hnidenko, M.P., Haydur, H.I., Ilyin, O.O. (2014). Orhanizatsiya distantsiynoho navchannya. Stvorennya Elektron Navchalnykh kursiv ta Elektron testiv: Navchalnyy posibnyk [The Organization of distance learning. The creation of the electronic training courses and electronic tests: Handbook]. K., DRP., 140 s. (in Ukrainian).
Tverezovska, N.T. (2014). Tekhnolohichni pidkhodi do rozrobky pedahohichnoho Napovnennya kursiv distantsiynoho navchannya [Technological approaches to developing the pedagogical content of the distance learning courses] Visnyk natsionalnoho universytetu oborony Ukrayiny, №4 (41), S. 111–116. (in Ukrainian).
Osadcha, K.P., Osadchyy, V.V. (2014). Tekhnolohiyi distantsiynoho navchannya. Robota z Moodle 2.4. : Navchalnyy posibnyk [Technologies of distance learning. Work with Moodle 2.4. : Manual]. Melitopol, Vyd-vo MDPU im. B. Khmelnytskoho, 396 s. (in Ukrainian).
Metodychni vkazivky do rozrobky distantsiynikh kursiv v systeme MOODLE (2014). [Methodical guidelines in the development of distance courses in the system of MOODLE], KH ., KHNUMH, 61 s. (in Ukrainian).
Orhanizatsiya ta yspolzovanye tekhnolohiy distantsiynoho navchannya u Zbroynykh Sylakh Ukrayiny: navch.-metod. Posib (2017). [ The Organization and use of technologies of distance learning in the Armed Forces of Ukraine: Handbook], K., NUOU, 124 s. (in Ukrainian).
Meskon, M.KH. (1992). Osnovy menedzhmentu [The fundamentals of management], M., Sprava, 702 s. (in Russian).
Fayol, Henri. (1917). Administration industrielle et générale / Paris. – Dunod et Pinat- 174 p. (in English).
Khrykov, YE.M. (2006). Upravlinnya uchbovym zakladom: navch. posib. [The managing process of an educational establishment]. K., Znannya, 365 s. (in Ukrainian).
Kucheryavyy, A.A. (2014). Funktsiyi dekanatu v systemi upravlinnya samostiynoyu robotoyu maybutnikh yurystiv [Functions of the Deans’ office in terms of managing the independent work of the future lawyers]. Vidkryte i dystantsiyna osvita, Tomsk, № 1 (53), S.12–17. (in Russian).
Kucheryavyy, A.O. (2013). Funktsiyi rektoratu v systeme upravlinnya samostiynoyu Navchalna diyalnistyu maybutnikh yurystiv [Functions of the Rectorate in the system of managing the independent work of the future lawyers]. Odesa, № 9-10, S.118–124. (in Ukrainian).