ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ВИКЛАДАЧІВ ВВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-1/18-26Ключові слова:
іншомовна комунікативна компетентність викладача ВВНЗ, компетентнісний підхід, теоретико-методологічні основи, психолого-педагогічні умови розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладача ВВНЗ, інтерактивні технології.Анотація
У статті розкрито теоретико-методологічні основи розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів ВВНЗ. Розглянуто філософські, дидактичні, педагогічні, лінгводидактичні аспекти та психолого-педагогічні умови, адже розвиток іншомовної комунікативної компетентності тісним чином пов’язаний із суб’єкт- суб’єктною взаємодією, яка реалізується у міжособистісній комунікації, способах комунікативної поведінки, вмінні орієнтуватися у відповідній ситуації спілкування, вибудовувати тактику та налагоджувати продуктивну комунікацію з урахуванням суб’єктивних та об’єктивних обставин, вербальних та невербальних особливостей мови.
Посилання
Ukaz Prezidenta Ukainy “Pro rishennya Rady Natsional’noi bezpeky i oborony Ukrainy” [On Solution of National Security and Defense Board of Ukraine ] vid 2 veresnya 2015 roky “On New Redaction of Military Doctrine of Ukarine” – [Elektronniy resurs] – http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/555/2015 (in Ukrainian).
Bakhtin, M.M. (1979). Estetika slovesnogo tvorchestva (Aestetics of Verbal Creativity) M .: Iskusstvo, 1979, 423 (in Russian).
Batsevich, F.S. (2009). Osnovy kommunikativnoy lingvistiki [Basics of Communicative Linguistics].M .: ITS «Akademiya», 376 (in Ukrainian).
Vyatyutnev, M.N. (1977). Kommunikativnaya napravlennost' obucheniya russkomu yazyku v zarubezhnykh shkolakh [Communicative Direction of Russian Language Learning in Foreign Schools] Russkiy yazyk za rubezhom, № 6, 38-45. (in Russian).
Vitchenko, A.A. (2016). Tekhnologii obucheniya v vysshey voyennoy shkole: teoriya i praktika [Technology of Teaching inHigherMilitarySchool: Theory and Practice]. M.: NUOU im. Ivana Chernyakhovskogo, 250 (in Ukrainian).
Gumbol'dt, V. Fon (1985). Yazyk i filosofiya [Language and Philosophy]. M .: Progress, 450 (in Ukrainian).
Kant, I. (2013) Traktaty i pis'ma: Pamyatniki filosofskoy mysli [Treatises and Letters: Memorials of Philosophical Ideas]. M .: Kniga po Trebovaniyu, 708 (in Russian).
Khomskiy, N. (1972). Aspekty teorii sintaksisa [Aspects of Syntax Theory]. M.: [b. i.], Vyp. I.,233 (in Russian).
Shleyyermakher, F. (2004). Germenevtika [Hermeneutics]. SPb.: «Yevropeyskiy Dom», 242 (in Russian).
Shleyyermakher, F. (2000). O raznykh metodakh perevoda. Lektsiya, prochitannaya 24 iyunya1813 g. [On Different Methods of Translation. Lecture from June 24, 1813]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 9. Filologiya. №2., 127-145(in Russian).
Yaspers, K. (1991). Smysl i naznacheniye istorii [Meaning and Assignment of History]. M .: Polit izdat, 527 (in Russian).
Hymes, D. (1972) On Communicative Competence. New York: Harmondsworth; Penguin, 269-293 (in English).
Knowles, M. S. (1970). The modern practice of adult education: Andragogy versus pedagogy . New York: Associated Press, 384 (in English).
Knowles, M. S. (1984). Andragogy in action: Applying modern principles of adult learning. San Francisco, California: Jossey-Bass, 444 (in English).