ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ВИКЛАДАЧІВ ВВНЗ

Автор(и)

  • М. Арістархова Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-4602-2673

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-1/18-26

Ключові слова:

іншомовна комунікативна компетентність викладача ВВНЗ, компетентнісний підхід, теоретико-методологічні основи, психолого-педагогічні умови розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладача ВВНЗ, інтерактивні технології.

Анотація

У статті розкрито теоретико-методологічні основи розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів ВВНЗ. Розглянуто філософські, дидактичні, педагогічні, лінгводидактичні аспекти та психолого-педагогічні умови, адже розвиток іншомовної комунікативної компетентності тісним чином пов’язаний із суб’єкт- суб’єктною взаємодією, яка реалізується у міжособистісній комунікації, способах комунікативної поведінки, вмінні орієнтуватися у відповідній ситуації спілкування, вибудовувати тактику та налагоджувати продуктивну комунікацію з урахуванням суб’єктивних та об’єктивних обставин, вербальних та невербальних особливостей мови.

Біографія автора

М. Арістархова, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

Ад'юнкт кафедри суспільних наук

Посилання

Ukaz Prezidenta Ukainy “Pro rishennya Rady Natsional’noi bezpeky i oborony Ukrainy” [On Solution of National Security and Defense Board of Ukraine ] vid 2 veresnya 2015 roky “On New Redaction of Military Doctrine of Ukarine” – [Elektronniy resurs] – http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/555/2015 (in Ukrainian).

Bakhtin, M.M. (1979). Estetika slovesnogo tvorchestva (Aestetics of Verbal Creativity) M .: Iskusstvo, 1979, 423 (in Russian).

Batsevich, F.S. (2009). Osnovy kommunikativnoy lingvistiki [Basics of Communicative Linguistics].M .: ITS «Akademiya», 376 (in Ukrainian).

Vyatyutnev, M.N. (1977). Kommunikativnaya napravlennost' obucheniya russkomu yazyku v zarubezhnykh shkolakh [Communicative Direction of Russian Language Learning in Foreign Schools] Russkiy yazyk za rubezhom, № 6, 38-45. (in Russian).

Vitchenko, A.A. (2016). Tekhnologii obucheniya v vysshey voyennoy shkole: teoriya i praktika [Technology of Teaching inHigherMilitarySchool: Theory and Practice]. M.: NUOU im. Ivana Chernyakhovskogo, 250 (in Ukrainian).

Gumbol'dt, V. Fon (1985). Yazyk i filosofiya [Language and Philosophy]. M .: Progress, 450 (in Ukrainian).

Kant, I. (2013) Traktaty i pis'ma: Pamyatniki filosofskoy mysli [Treatises and Letters: Memorials of Philosophical Ideas]. M .: Kniga po Trebovaniyu, 708 (in Russian).

Khomskiy, N. (1972). Aspekty teorii sintaksisa [Aspects of Syntax Theory]. M.: [b. i.], Vyp. I.,233 (in Russian).

Shleyyermakher, F. (2004). Germenevtika [Hermeneutics]. SPb.: «Yevropeyskiy Dom», 242 (in Russian).

Shleyyermakher, F. (2000). O raznykh metodakh perevoda. Lektsiya, prochitannaya 24 iyunya1813 g. [On Different Methods of Translation. Lecture from June 24, 1813]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 9. Filologiya. №2., 127-145(in Russian).

Yaspers, K. (1991). Smysl i naznacheniye istorii [Meaning and Assignment of History]. M .: Polit izdat, 527 (in Russian).

Hymes, D. (1972) On Communicative Competence. New York: Harmondsworth; Penguin, 269-293 (in English).

Knowles, M. S. (1970). The modern practice of adult education: Andragogy versus pedagogy . New York: Associated Press, 384 (in English).

Knowles, M. S. (1984). Andragogy in action: Applying modern principles of adult learning. San Francisco, California: Jossey-Bass, 444 (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-25

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ