ОБГРУНТУВАННЯ ТЕОРЕТИЧНОЇ МОДЕЛІ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ

Автор(и)

  • Л. Боровик Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2949-2187

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-1/37-47

Ключові слова:

психолого-педагогічна компетентність, майбутні офіцери-прикордонники, компонентна структура, принципи, теоретична модель, складові блоки, взаємозв’язки, заклади вищої військової освіти.

Анотація

У статті на основі врахування поглядів вітчизняних і зарубіжних вчених, компонентної структури психолого-педагогічної компетентності та експертної думки обґрунтована теоретична модель становлення та розвитку психолого-педагогічної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників. Запропонована модель побудована з дотриманням наукових принципів і з урахуванням базових положень відомих концепцій психолого-педагогічних досліджень. У статті розкрито особливості функціонування авторської моделі, зміст її складових блоків, взаємозв’язків та взаємозалежностей між елементами. Розроблену модель можна розглядати як дієвий інструментарій організації процесу формування психолого-педагогічної компетентності курсантів під час навчання у закладі вищої військової освіти. 

Біографія автора

Л. Боровик, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького

Кандидат психологічних наук, доцент.

Посилання

Borovyk, O. V., Borovyk, L. V. (2009). Doslidzhennia operatsii v operatyvno-sluzhbovii diialnosti orhaniv okhorony derzhavnoho kordonu: pidruchnyk [Investigation of operations in operational activities of state border guard institutions]. Khmelnytskyi: Vydavnytstvo Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy imeni B.Khmelnytskoho. 9 (in Ukrainian).

Vitvytska, S. S. (2005). Praktykum z pedahohiky vyshchoi shkoly [Workshop on Pedagogy of Higher Education]. – K.: Tsentr navchalnoi literatury. 9 (in Ukrainian).

Mas, N. M. (2010). Strukturno-funktsionalna model formuvannia profesiinoi kompetentnosti u maibutnikh viiskovykh psykholohiv u protsesi yikh profesiinoi pidhotovky u vyshchomu viiskovomu navchalnomu zakladi [Structural-functional model of formation of professional competence of future military psychologists in the process of their professional training in the higher military educational institution] Zbirnyk naukovykh prats. Seriia: pedahohichni ta psykholohichni nauky, 54, 224–229 (in Ukrainian).

Myropolska, O. V. (2009). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv mytnykh orhaniv v umovakh sluzhbovoi diialnosti [Formation of professional competence of specialists of customs bodies in the conditions of official activity] (PhD thesis). Khmelnytskyi (in Ukrainian).

Pulym, O. M. (2010). Osoblyvosti modeli pisliadyplomnoi pidhotovky ofitseriv z humanitarnykh pytan [Features of the model of postgraduate training of humanitarian officers] Zbirnyk naukovykh prats, 60, ch. II, 81–83 (in Ukrainian).

Sobko, V. H. (2013). Obgruntuvannia modeli rozvytku profesiinoi kompetentnosti ofitseriv-prykordonnykiv u fakhovii pidhotovtsi iz zastosuvanniam dilovykh ihor [Substantiation of the model of development of professional competence of border guard officers in professional training with the use of business games] Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 3, 117–124 (in Ukrainian).

Shmerko, O. P. (2014). Psykholohichni osoblyvosti formuvanniaprofesiinoi kompetentnosti studentiv koledzhiv torhovelno-ekonomichnoho prийofiliu [Psychological peculiarities of formation of professional competence of college students of trade and economic profile] (PhD thesis). Kyiv (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-25

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ