СУБ’ЄКТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • О. Рибчук Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-3966-8326

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-1/239-246

Ключові слова:

Суб’єкт, суб’єктність, діяльність, активність, викладач, освіта, розвиток.

Анотація

Стаття присвячена проблемі становлення викладача вищої військової школи, як суб’єкта педагогічної діяльності. На сьогоднішній день у контексті реформування Збройних Сил України військова освіта набуває особливого значення, а до професійності викладача вищої військової школи висуваються високі вимоги. Досягнення високого рівня професійного розвитку військового педагога залежить від особистого ставлення до професії та власного самосприйняття у ній. У статті проаналізовано філософські, педагогічні та психологічні підходи до визначення сутнісних ознак суб’єктності. Визначені особистісні характеристики суб’єктності викладача вищої військової школи. Результати дослідження дають можливість для напрацювання підходів до підготовки та підвищення кваліфікації військових викладачів, розвитку їх суб’єктності.

Посилання

Brushlinskiy, A.V. (1991). Problema sub'ekta v psihologicheskoy nauke [The problem of the subject in psychological science]. Psihol. zhurnal, М., S. 3-10. (in Russian).

Dyurkgeym, E.O. (1991). Razdelenii obschestvennogo truda. Metod sotsiologii [The division of social labor. Method of sociology]. M., 468 s. (in Russian).

Osodlo, V.I. (2012). Psykholohiia profesiinoho stanovlennia ofitsera [Psychology of professional formation of an officer]. monohrafiia, K., PP «Zoloti vorota», 463 s. (in Ukrainian).

Osodlo, V.I. (2013). Subiektnyi pidkhid u psykholohichnomu suprovodi profesiinoho stanovlennia ofitsera [Subjective approach in psychological support of professional formation of an officer]. Psykholohiia osobystosti, K. (in Ukrainian).

Rubinshteyn, S.L. (1997.). Printsip tvorcheskoy samodeyatelnosti [Principle of creative initiative]. Izbrannyie filosofsko-psihologicheskie trudyi, M., 528 s. (in Russian).

Sartr, Zh.P. (1989). Ekzistentsializm – eto gumanizm : Sumerki bogov [Existentialism is humanism: Twilight of the gods]. M., Politizdat, s. 319-344. (in Russian).

Shynkaruk, V.I. (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [The Philosophical Encyclopedic Dictionary]. NANU, K., Abrys, 750 s. (in Ukrainian).

Yahupov, V.V. (2013). Formirovanie i razvitie professionalnoy sub'ektnosti ofitserov [Formation and development of professional subjectivity of officers]. Izvestiya Rossiyskoy akademii obrazovaniya. S. 74-83. (in Russian).

Yahupov, V.V. (2002). Subiektnist yak osnovna determinanta neperervnoi profesiinoi osvity liudyny [Subjectivity as the main determinant of continuous professional education of a person]. K., Nauk.-metod. tsentr vyshchoi osvity, S. 160-170. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-25

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ