КЛАСИФІКАЦІЯ ПРИКОРДОННИХ ВІДОМСТВ КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ЗА ТИПОМ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ

Автор(и)

  • А. Балендр Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0003-4610-2830

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-2/28-42

Ключові слова:

уніфікована підготовка, персонал прикордонних відомств, країни Європейського Союзу.

Анотація

У статті розкрито класифікація прикордонних відомств країн Європейського Союзу (ЄС) за типом підготовки персоналу. Розглянуто типологію відомств та особливості підготовки фахівців з прикордонної і берегової охорони в країнах ЄС. Проведено огляд відомств із функціями охорони кордону та відомчих закладів освіти в країнах ЄС. Прикордонні відомства країн ЄС за типом підготовки персоналу поділено на 4 групи. Перша група включає держави, де прикордонники проходять аналогічну підготовку, що й співробітники поліції. До другої групи належать прикордонні відомства держав, де прикордонники спочатку проходять поліцейську підготовку, а потім також спеціальну підготовку щодо охорони кордону як додаткову частину до базового навчального курсу. У третій групі - держави, де співробітники поліції й прикордонної служби проходять підготовку окремо. До четвертої групи належать держави, де проводиться підготовка співробітників імміграційної служби та фахівців з прикордонного контролю. В статті проаналізовано використання цього досвіду з метою його впровадження в систему професійної підготовки персоналу прикордонного відомства України.

Біографія автора

А. Балендр, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Sysoeva, S.O., Kristopchuk, T.E. (2012) Osvitni systemy krayin Yevropeyskoho Soyuzu: zahalna kharakterystyka : navchalnyy posibnyk [Educational systems of the countries of the European Union: general characteristics: textbook]Kiev,BorisGrinchenkoUniversity. - Rivne: Ovid. (in Ukrainian).

Strategy for the development of the State Border Guard Service (2015) № 1189-р. (in Ukrainian).

Bloshchynskyi I. H. (2017). Posylennya praktychnoyi pidhotovky kursantiv pry Natsionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny im. Bohdana Khmelnytskoho [Enhancement of cadets’ practical training at the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi]. Science and Education. Vol. 4. (in Ukrainian).

Balendr, A. (2018). Stvorennya dystantsiynoho kursu navchannya prykordonnykiv za haluzevoyu ramkoyu kvalifikatsiy na osnovi platformy Virtual Aula [Designing professionally oriented training courses for border guards in accordance with the sectoral qualifications framework based on the virtual aula platform]. Information Technologies and Learning Tools, 63(1), 68-80. Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1807/1293. (in Ukrainian).

Zaskaleta, S.G. Tendentsiyi profesiynoyi pidhotovky fakhivtsiv ahrarnoyi haluzi v krayinakh Yevropeyskoho Soyuzu : monohrafiya [Trends in the professional training of specialists in the agrarian industry in the European Union countries: monograph] Mykolaiv: Ilyon. (in Ukrainian).

Kristopchuk, T.E. (2014). Tendentsiyi rozvytku pedahohichnoyi osvity v krayinakh Yevropeyskoho Soyuzu. – Rukopys. [Trends in the development of pedagogical education in the countries of the European Union. - The manuscript]. Dissertation for obtaining a scientific degree of the doctor of pedagogical sciences in specialty 13.00.04. - Boris Grinchenko University of Kyiv. - Kyiv, 2014. (in Ukrainian).

Nagayev, V.M. (2007). Metodyka vykladannya u vyshchiy shkoli : navch. Posibnyk. [Methodology of Teaching in Higher School: Teach. Manual] K.: Center for Educational Literature. (in Ukrainian).

Bykov, A. (2008). Teoretycheskye y prykladnye problemy funktsyonyrovanyya natsyonalnykh polytseyskykh system. [Theoretical and applied problems of functioning of national police systems]. Moscow: 12.00.14. (in Russian).

Asymov, S., Tadjiev, A., Mirazov, D., Yakubov, A. (2010). Polytsyya zarubezhnykh stran: systema orhanyzatsyy y opyt professyonalnoy podhotovky kadrov. [Police of foreign countries: the system of organization and experience of professional training of personnel]. Tashkent - Publishing house "Fan va texnologiya". (in Russian).

Kolontaevskaya, I. (2002). Pedahohyka professyonalnoho obrazovanyya kadrov polytsyy zarubezhnykh stran [Pedagogy of vocational education of police officers of foreign countries]. Moscow. (in Russian).

Carrera S. (2010). Towards a Common European Border Service? CEPS Working Document No. 331. (in English).

Schengen Borders Code. Retrieved: http://europa.eu/legislation_summaries/justice_freedom_security. (in English).

Letta, E. (2017). The European Border and Coast Guard Addressing migration and asylum challenges in the Mediterranean? Task Force Report. 2017 Retrieved: https://www.ceps.eu/system/files/TFR%20EU%20Border%20and% 20Coast%20Guard%20with%20cover_0.pdf/. (in Englsh).

Partnership Academies Network. (2017). Plac Europejski 6,Warsaw,Poland. (in English).

Kireev, O. M. (2011). Profesiyna pidhotovka prykordonnykiv Yevropeyskoho Soyuzu (na prykladi Prykordonnoyi Varty Respubliky Polshcha) Professional training of border guards of the European Union (on the example of the Border Guard of the Republic of Poland) / Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. (in Ukrainian).

Interoperability Assessment Program Study. (2015). Warsaw, Poland: European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders of the Member States of the European Union. (in English).

Training Needs Assessment report. (2016). Warsaw, Poland: European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders of the Member States of the European Union. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-05

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ