DOI: https://doi.org/10.33099/во.v0i0.162426

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ СЛУЖБ ПЕРСОНАЛУ ЗБРОЙНИХ СИЛ США

О. Яцино

Анотація


 

У статті проведено аналіз форм та методів навчання, які використовуються в системі підвищення кваліфікації фахівців служб персоналу збройних сил США; розглянуто основні напрями досліджень зарубіжних та вітчизняних науковців у цій галузі; визначено основні групи методів навчання слухачів та їх складові; проаналізовано особливості використання викладачами курсів підвищення кваліфікації різноманітних  форм та методів навчання в ході проведення занять. 


Ключові слова


форми та методи навчання; фахівці служб персоналу; спеціалісти управління персоналом; система підвищення кваліфікації; курси підвищення кваліфікації.

Повний текст:

PDF

Посилання


Babanskiy Yu. (1983). Optimizatsiya pedagogicheskogo protsessa : (v voprosah i otvetah) [Optimization of the pedagogical process : (in questions and answers)]. 2-e izd., pererab. i dop. Kyiv : Rad. shk., 287 (in Ukrainian).

Vulfson B. L. (1993). Poslediplomnoe obrazovanie v razvityih stranah [Postgraduate education in developed countries]. Pedagogika, 3, 86 – 92 (in Russian).

Dikan V. S(1999). Refleksivnyiy podhod v teorii i praktike podgotovki buduschih pedagogov v universitetah SShA (pedagogicheskiy aspekt) [Reflexive approach in the theory and practice of training future teachers in US universities (pedagogical aspect)]. Simferopol, 212 (in Ukrainian).

Podosenova E. A. (1985). Problema vzaimodeystviya prepodavatelya i sluhachov v pedagogike vyisshey shkolyi SShA (kriticheskiy analiz) [The problem of teacher interaction and hearing in pedagogy of higher education in the USA (critical analysis)]. Moscow,. – 27 s (in Russian).

Chernilevskiy D. V. (2002). Didakticheskie tehnologii v vyisshey shkole [Didactic technology in high school]. Moscow : YuNITI-DANA, 437 (in Russian).

Austin A. (1985). Achieving Educational Excellence. San Francisco : Jossey-Bass, 156.

Avali M. (1994). Computer mediated collaborative learning: an empirical evaluation. MIS Quarterly, 18 (2), 159 - 174.

Cerbin W. (1994). The course portfolio as a tool for continuous improvement of teaching and learning. Journal of Excellence in College Teaching, 5 (1), 95 - 105.

Daley B. J. Novice to expert: an exploration of how professionals learn. Adult Education Quarterly, 49 (4), 1.

Eaton M. (2002). Searching for the „New" University : Changing Faculty Roles. Working Papers # 2, Project on the Future of Higher Education. Western Washington University, 14.

Guidelines for preparing programme specifications. (2006). The Quality Assurance Agency for Higher Education - Gloucester, 15 p.

Isaacson R. (2001). Integration within the Scholarship of Teaching: When Teachers become I earners in Foreign Disciplines. Journal of Scholarship of Teaching and Learning, 2 (1), 1 - 5.

Johnston R. (1991). Institutional and Interorganizational Contexts of Educational Administrator Preparation. The Urban Review, 23 (1), 31 - 38.

Kleiner A., Roth G., Thomas T., Hamel E. (2000). Oil Change : Perspectives on Corporate Transformation. New York: Oxford University Press.

Marks N., O'Connel R. (2003). Using Statistical Control Charts to Analyze Data from Student Evaluations of Teaching. Decision Science Journal of Innovative Education, 1 (2), 259 - 272.

Murphy J., Forsyth P. (1999). Educational Administration: A Decade of Reform. Sage Publication Company, Thousand Oaks : California, 283.

National Council for Accreditation on Teacher Education. URL: http:// www.ncate.org.

NDEA 21 : A Renewed Commitment to Graduate Education. The Council of Graduate Schools. Final statement. Nov. 2005. URL: http://www.cgsnet.org/pdf/NDEA21 Final.pdf.

Smith P.L., Dillon C.L. (1999). Comparing distance learning and classroom learning: Conceptual consideration. American Journal of Distance Education, 13 (2), 6 - 23.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бабанский Ю. К. Оптимизация педагогического процесса : (в вопросах и ответах) / Ю. К. Бабанский, М. М. Поташкин. 2-е изд., перераб. и доп. Киев : Рад. шк., 1983. 287 с.

2. ульфсон Б. Л. Последипломное образование в развитых странах. Педагогика. 1993. № 3. С. 86 - 92.

3. Дикань В. С. Рефлексивный подход в теории и практике подготовки будущих педагогов в университетах США (педагогический аспект) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Симферополь, 1999. 212 с.

4. Подосенова Е. А. Проблема взаимодействия преподавателя и слухачов в педагогике высшей школы США (критический анализ) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Москва, 1985. 27 с.

5. Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школе : учеб. пособ. Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2002. 437 с.

6. Austin A. Achieving Educational Excellence / Austin A. San Francisco : Jossey-Bass, 1985. 156 p.

7. Avali M. Computer mediated collaborative learning: An empirical evaluation / M. Avali // MIS Quarterly. 1994. Vol.18, No 2. P. 159 - 174.

8. Cerbin W. The course portfolio as a tool for continuous improvement of teaching and learning / W. Cerbin // Journal of Excellence in College Teaching. 1994. Vol.5, No 1. P. 95 - 105.

9. Daley B. J. Novice to expert: an exploration of how professionals learn / B. J. Daley // Adult Education Quarterly. 1999. Vol. 49, No 4. P. 1.

10. Eaton M. Searching for the „New" University : Changing Faculty Roles / Marie Eaton // Working Papers 2, Project on the Future of Higher Education. Western Washington University. 2002. 14 p.

11. Guidelines for preparing programme specifications. The Quality Assurance Agency for Higher Education - Gloucester, 2006. 15 p.

12. Isaacson R. Integration within the Scholarship of Teaching: When Teachers become I earners in Foreign Disciplines R. Isaacson // Journal of Scholarship of Teaching and Learning. 2001. Vol. 2, No 1. P. 1 - 5.

13. Johnston R. Institutional and Interorganizational Contexts of Educational Administrator Preparation / R. Johnston // The Urban Review. 1991. Vol. 23, No 1. P. 31 - 38.

14. Kleiner A., Roth G., Thomas Т., Hamel E. Oil Change : Perspectives on Corporate Transformation / Kleiner A., Roth G. New York: Oxford University Press, 2000.

15. Marks N., O'Connel R. Using Statistical Control Charts to Analyze Data from Student Evaluations of Teaching / Marks Neil В., O'Connel Richard T. // Decision Science Journal of Innovative Education. Vol. 1, No 2. Fall 2003. P. 259 - 272.

16. Murphy J., Forsyth P. Educational Administration: A Decade of Reform / Murphy J., Forsyth P. A Sage Publication Company, Thousand Oaks : California, 1999. 283 p.

17. National Council for Accreditation on Teacher Education. URL: http:// www.ncate.org.

18. NDEA 21 : A Renewed Commitment to Graduate Education. The Council of Graduate Schools. Final statement. Nov. 2005. URL: http://www.cgsnet.org/pdf/NDEA21 Final.pdf.

19. Smith P.L., Dillon C.L. Comparing distance learning and classroom learning: Conceptual consideration / P. L. Smith, C. L. Dillon // American Journal of Distance Education. 1999. Vol. 13, No 2. P. 6 - 23.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.